Gjest Oppgitt venninne Skrevet 25. juli 2005 #1 Skrevet 25. juli 2005 Jeg har tidligere skrevet her om en venninne som drikker og har seg med utall av menn. Og at jeg ikke vet hvordan jeg lenger kan stille opp for henne fordi jeg blir helt matt. Nå har det gått helt over styr for henne. Hun skilte seg for snart to år siden og etter det har hun bare drukket mer og mer med det resultat at økonomien selvfølgelig er helt over alle støvleskaft! Hun klarer ikke lenger å jobbe så hun har fått uføretrygd og den er selvfølgelig ikke stor. En stund klarte hun å presse eksen for penger ved å si at hun skulle anmelde ham for vold osv. Det gjorde hun etter at han frivillig hadde betalt telefonregninger og andre regninger for henne for å hjelpe henne. Da han etter en stund nektet å hjelpe henne lenger, skulle hun altså anmelde ham. Han betalte fortsatt ikke og hun anmeldte ham for vold etter at hun hadde falt ned trappene i sitt eget hus i fylla. Det skjedde heldigvis ingenting med saken. I ukene går hun på puber (selvfølgelig de mest lugubre i byen) og da går hun rundt og setter seg ned der det sitter enslige menn. Så spør hun om han kan kjøpe en øl til henne! Jeg kunne aldri fått meg til å gjøre det!! Noen kjøper mens andre føyser henne vekk! Kan du tenke deg den følelsen: å bli føyset vekk? Jeg av tanken! Nå har hun møtt en mann som er over 15 år eldre enn henne. Han er nesten 70! Og han har (selvfølgelig) mye penger. Ellers så hadde hun ikke vært interessert. Den første helgen de var sammen brukte han nesten 15.000 kroner på henne. Hun fikk ham til å kjøpe klær, drikkevarer, mat, ansiktskremmer, betalte telefonregningen hennes +++ Når han reiste igjen (på jobb) fikk hun ham til å gi henne noen penger så hun skulle klare seg til han kom tilbake. Da var hun dronningen på byen igjen! Og lå rundt med flere menn! Så kom han tilbake. Hun forteller meg at hun blir kvalm av ham. Han har til og med gebiss og hun brekker seg. Han kommer med tungen til henne og sier at hun må kysse ham og når de legger seg om kvelden vil han ligge helt inntil henne hele natten. Da har han beina og armene over henne og han høres hun som en frosk når han puster. Hun sier at hun blir helt dårlig og orker ham ikke, men nå kommer snart telefonregningen.. Jeg har sagt til henne at det er utrolig dårlig gjort det hun driver med. Og at det ikke er forskjell på om mannen betaler etter et nummer eller om han betaler alle regningene dine. Det er prostitusjon uansett. Og jeg sa også at dersom tlf regninga er på 2.500 kroner og han skal være hos henne i en hel måned og hun kanskje ligger med ham 10 ganger på den tiden, så er hun utrolig billig! Men hun fortsetter. Han betaler all maten, restaurantbesøk, drikke (selvfølgelig) for hun drikker hver dag! og ellers alt de trenger. Men så ringer hun til meg. Og sier: har jeg fortalt hvor mye han har på kontoen? Ja, du har sagt det sikkert 10 ganger! Også forteller hun masse om ekle detaljer om hvordan han sier at hun må gå å dusje og vaske seg skikkelig fordi han har lyst til å slikke henne. Hvordan han stønner når han ligger over henne og hun holder på å spy! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med henne. Det verste er at jeg har snakket med denne mannen på tlf og han er skikkelig hyggelig. Han ønsker nok det beste for henne, men han blir grundig utnyttet! Vet ikke hvorfor jeg skriver det her. Vil vel bare lufte tankene.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2005 #2 Skrevet 25. juli 2005 Venninnen min hadde ikke gjort sånn og fortsatt vært venninnen min i en alder av 50+! Jeg hadde ikke orket å ha noe å gjøre med en person med en slik innstilling, jeg (mann eller dame). Og jeg har litt temperament og rettferdighetssans, så jeg hadde lekset opp for henne for lenge siden og avsluttet forholdet til henne om hun ike endret innstilling og oppførsel. Og jeg hadde sagt ifra til denne mannen, for om mannen er en hedersmann, fortjener han å vite hva han søler bort pengene sine på. Hehe, jeg kjenner jeg blir harm her jeg sitter! Sånne damer er en skam!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2005 #4 Skrevet 25. juli 2005 He he he skjønner at dere lurer. Jeg kan si at vi er veldig forskjellige og ifra forskjellige miljøer. Jeg kunne aldri ha satt mine bein på de pubene som hun vanker i for å si det sånn. Puber er generelt ikke noe for meg. Jeg er gift, har barn, er høyt utdannet og vanker i et akademisk miljø, mens hun var gift med en mann med god jobb og lønn deretter. Hun er godt vant for å si det sånn selv om hun selv ikke har hatt noen utdannelse. Men det gikk for utfor for henne da hun ble skilt. Nå er hun vel å regne for en av byens dårlige stilte. Jeg skammer meg nesten litt også fordi slik som situasjonen har blitt, vil jeg aldri møte henne på en kafe eller vise meg med henne i byen. Jeg liker ikke å dømme noen, men jeg føler det ubehagelig. Derfor har vennskapet vårt nå kun gått over til at vi holder kontakten pr. tlf. Jeg har tidligere prøvd å kutte henne ut, men da ringer hun og gråter så voldsomt at jeg ikke klarer. Og hun har alltid vært en god venninne for meg. Men slik situasjonen har blitt, så er det vanskelig.
MorningStar Skrevet 25. juli 2005 #5 Skrevet 25. juli 2005 Dette er et prakteksemplar av et snyltedyr. Jeg ville sagt til den rike gamle mannen åssen ho utnytter pengene hans. At han rett og slett kaster penger ut av vinduet. Venninna di er kjip rett og slett. Nekter deg å kutte kontakt ved å grine og alt det der.
Gjest filosofia Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 Dama har et alvorlig problem og trenger profesjonell hjelp. Det kan ikke du tilby henne. Du må bare be henne ta kontakt med legen, og ellers kutte henne ut av livet ditt dersom du føler det som en byrde. Hun har et alkoholproblem i tillegg til hva det måtte være som plager henne. Å si at hun er et snyltedyr etc er bare tull. Snyltere er temmelig mye mer sofistikerte enn det denne damen høres ut til å være. Hun er bare hjelpeløs og patetisk. Har du vurdert å snakke med kavaleren hennes? Kanskje han faktisk bryr seg om henne og er innstilt på å hjelpe, på en skikkelig måte. Ikke ved å tilby penger. Det er synd i slike mennesker, men de bruker deg opp dersom du ikke setter grenser, eller krever at de søker hjelp.
Gjest Oppgitt venninne Skrevet 25. juli 2005 #7 Skrevet 25. juli 2005 Ja, jeg har innsett at jeg ikke kan gjøre noe for henne. Men jeg blir så frustrert!! Min mann mener også at jeg ikke bør ha særlig kontakt med henne. Når det gjelder kavaleren hennes, tror jeg at han oppriktig bryr seg om henne. Nå har han betalt regningene hennes og forsørget henne i lang tid og forleden dag sa han til henne at hans mål nå er at hun skal bli edru. De siste dagene har han begynt å holde litt igjen på pengene. Mener at de kan ta bussen isteden for taxi, at de kan kjøpe mat og lage middag hjemme istedenfor å gå ut, men da synes hun at han begynner å bli gnien. Så nå vil hun kutte ham ut. Jeg synes utrolig synd på ham for han sier at han er så glad i henne at det gjør vondt i brystet. Men samtidig er jo det det beste for ham. Da kan han finne en som bryr seg om ham. Jeg tror ikke jeg kommer til å si noe til ham. For det første kjenner jeg ham ikke. Jeg har bare snakket med ham på tlf når han har vært hos henne. Dessuten tror jeg at om jeg hadde sagt det til ham, så ville han hørt på henne når hun bortforklarer det. Han har kanskje en mistanke for han har spurt henne flere ganger om hun utnytter ham, men da svarer hun selvfølgelig at hun er glad i ham.
Gjest Milah Skrevet 26. juli 2005 #8 Skrevet 26. juli 2005 Denne venninnen din har det tydelig ikke bra med seg selv. Prøv å oppmuntre henne til å skaffe hjelp. Tilby deg å følge henne for eksempel. Dette kan meget godt være en reaksjon på skilsmissen.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 26. juli 2005 #9 Skrevet 26. juli 2005 Skjær av alle bånd. Si at hun skal slutte å ringe deg, og steng telefonen for samtaler fra hennes nummer. Unngå henne totalt. Ikke åpne døren om hun kommer på besøk, men be henne forsvinne før du ringer politiet. Sånne mennesker er ikke verdt å ta vare på. Når du ser hvordan hun utnytter andre, hvorfor tror du at du er så spesiell at hun ikke utnytter deg? Nei, kom deg vekk før hun drar deg med i dragsuget sitt. Du bør også advare alle andre. Fortell han hun er sammen med hva det er for et ludder han har seg med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå