AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Hei, Jeg er nyutdannet lærer og lurer på hvilket fagforbund jeg skal melde meg inn i. Det står mellom Utdanningsforbundet og Skolenes fagforbund. Det er flertall av medlemmer av Utdanningsforbundet på skolen jeg jobber, men lurer på om jeg er litt mer politisk enig med Skolenes fagforbund, derfor er jeg veldig usikker.. Hvilket fagforbund liker du best og hvorfor? Hvilket fagforbund liker du evn ikke og hvorfor? Tusen takk for alle innspill! Anonymkode: bd688...3a1
-venter- Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Du bør melde deg inn i det det er flertall i i din arbeidsgruppe. Altså, de fleste i grunnskulen et gjerne i Utdanningsforbundet. Lektorer er gjerne i Lektorenes landsforbund. Tror flertallet på jobb teller mye altså. Spesielt siden du da vil ha tillitsvalgt på arbeidssted.
mmd Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Skolenes landsforbund er en del av LO. I tillegg til at de er OK politisk så får man alle medlemsfordelene i LOFavør.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 8 timer siden, -venter- skrev: Du bør melde deg inn i det det er flertall i i din arbeidsgruppe. Altså, de fleste i grunnskulen et gjerne i Utdanningsforbundet. Lektorer er gjerne i Lektorenes landsforbund. Tror flertallet på jobb teller mye altså. Spesielt siden du da vil ha tillitsvalgt på arbeidssted. Hvorfor teller dette så mye? Anonymkode: bd688...3a1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, mmd skrev: Skolenes landsforbund er en del av LO. I tillegg til at de er OK politisk så får man alle medlemsfordelene i LOFavør. Hvorfor er det en fordel at de mer en del av Lo (utenom medlemsfordeler som forsikring osv) Anonymkode: bd688...3a1
Hvem er dette? Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 (endret) På 29.9.2020 den 22.48, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er nyutdannet lærer og lurer på hvilket fagforbund jeg skal melde meg inn i. Det står mellom Utdanningsforbundet og Skolenes fagforbund. Det er flertall av medlemmer av Utdanningsforbundet på skolen jeg jobber, men lurer på om jeg er litt mer politisk enig med Skolenes fagforbund, derfor er jeg veldig usikker.. Hvilket fagforbund liker du best og hvorfor? Hvilket fagforbund liker du evn ikke og hvorfor? Tusen takk for alle innspill! Anonymkode: bd688...3a1 Utdanningsforbundet (uten master) eller norsk lektor lag hvis du har master. Endret 30. september 2020 av Hvem er dette? Skrivefeil
-venter- Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor teller dette så mye? Anonymkode: bd688...3a1 Fordi da har man mer å si om egen arbeidsdag. De som har flertall på jobb får være med å stemme over om man liker nye arbeidtidsavtaler eller ei. Hos oss hører rektor mye på dette. trenger ikke være under LO for å få gode avtaler. UDF har vel landets beste forsikring.
mmd Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 På 1.10.2020 den 1.33, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det en fordel at de mer en del av Lo (utenom medlemsfordeler som forsikring osv) Anonymkode: bd688...3a1 Fordi LO er Norges største arbeidstakerorganisasjon, med nesten en million medlemmer. Fordi LO er politisk engasjert, fordi LO har stor fokus på opplæring av dyktige tillitsvalgte, fordi LO har landets beste arbeidsrettsjurister (LO- advokatene) og mange andre årsaker. Les mer her https://www.lo.no/bli-medlem/
mmd Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 På 1.10.2020 den 8.20, -venter- skrev: Fordi da har man mer å si om egen arbeidsdag. De som har flertall på jobb får være med å stemme over om man liker nye arbeidtidsavtaler eller ei. Hos oss hører rektor mye på dette. trenger ikke være under LO for å få gode avtaler. UDF har vel landets beste forsikring. Ikke enig i det! Har en mann som er organisert i UNIO (samme som UDF), vi har sammenlignet forsikringer flere ganger og konklusjonen er klar: LO favør-forsikringene er langt bedre og rimeligere. (Innbo, bil, hus, helse/liv)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 Finn ut hvem som er den tillitsvalgte. Ta det forbundet som har den beste tillitsvalgte. Jeg er nito-medlem. Ikke enig med de politisk, men den tillitsvalgte er gullegod! Anonymkode: d345e...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå