Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 27. Tok mål ca uke 24 og var godt under den røde streken . Nå ligger jeg litt over helt plutselig. Og føler at jeg har blitt mye større på kort tid. Har ikke diabetes og kun gått opp 2 kg totalt i svangerskapet... Grunn til bekymring?

Anonymkode: 51c9a...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk samme i uke 27, fikk også negativ svangerskapsdiabetestest. Ble målt igjen to uker etter, og da var målet tilbake på normalt. Og fortsatte å holde seg i normalen resten av tiden. De sa at det kan ha kommet av hvordan baby lå. 

Skrevet

Dette tror jeg er ganske vanlig. Det var det samme hos meg i begge svangerskap. Forrige gang husker jeg at jordmoren kommenterte at målet ofte ble unøyaktig i uke 24, og at vi så antagelig bedre hvor det skulle ligge neste kontroll. Jeg hadde lavt sf-mål i uke 24, som hoppet opp i uke 28 og lå rundt gjennomsnittsstreken resten av svangerskapet.

Anonymkode: bb1f8...c35

Skrevet

Eg hadde det på slutten, plutselig este eg ut. Eg var kjempeskeptisk.. viste seg at det var avvik med fostervann (masse av det). Det gjekk greitt med oss, fødte ein månad før termin. 

Anonymkode: d399e...6a5

Skrevet

Mye seinere enn deg, men hadde et kjempe hopp i uke 37. Da la baby seg med hodet ned, etter å ha lagt på tvers gjennom hele svangerskapet. Ellers var målet alltid høyere når jordmor målte, enn når legen målte. 

Anonymkode: 2976a...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...