Kaisamaia Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Har dere merket dette? På Facebook og Instagram skriver folk f.eks. "Lofoten, du var fin. Takk for turen.", "Galdhøpiggen, du var fin i dag også." osv. Er det noe nytt? Er denne måten å omtale turer, fjell og steder blitt "skapt" i sosiale medier? 1
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Tja det har vel med at de er fornøyde med turen og været da sikkert. 2
Kaisamaia Skrevet 30. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2020 23 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Tja det har vel med at de er fornøyde med turen og været da sikkert. Haha, det skjønner jeg. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke heller skriver "Det var fint på Galdhøpiggen i dag". Hva er det som har skjedd? 3
Mezzosoprena Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 På 29.9.2020 den 21.55, Kaisamaia skrev: Har dere merket dette? På Facebook og Instagram skriver folk f.eks. "Lofoten, du var fin. Takk for turen.", "Galdhøpiggen, du var fin i dag også." osv. Er det noe nytt? Er denne måten å omtale turer, fjell og steder blitt "skapt" i sosiale medier? Dette har jeg ikke merket noe sted, egentlig...
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Det er nok et sosiale medier-fenomen. Høres ganske teit ut. Anonymkode: 3e0ed...15f 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 De er ateister. Når du ikke kan takke gode Gud for skaperverket så takker du skaperverket. Anonymkode: c8d07...1ca
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 På 29.9.2020 den 21.55, Kaisamaia skrev: Har dere merket dette? På Facebook og Instagram skriver folk f.eks. "Lofoten, du var fin. Takk for turen.", "Galdhøpiggen, du var fin i dag også." osv. Er det noe nytt? Er denne måten å omtale turer, fjell og steder blitt "skapt" i sosiale medier? Ser det over alt på sosiale medier. «Bergen du var fin i dag», «Lofoten leverer» etc 🤦🏼♀️ Anonymkode: 7a357...69c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 Det var jo også noe å irritere seg over. Anonymkode: 02c8a...0ec 6
Kaisamaia Skrevet 1. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var jo også noe å irritere seg over. Anonymkode: 02c8a...0ec Vel, jeg irriterer meg ikke så veldig over det. Er mer undrende til hele greia. Men ut fra kommentarene her, så høres det ut som det er noe som har oppstått i sosiale medier. "Det gledes" har vel også oppstått der? Eller tar jeg feil? 🤔
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Kaisamaia skrev: Vel, jeg irriterer meg ikke så veldig over det. Er mer undrende til hele greia. Men ut fra kommentarene her, så høres det ut som det er noe som har oppstått i sosiale medier. "Det gledes" har vel også oppstått der? Eller tar jeg feil? 🤔 Tenkte akkurat på "det gledes" når jeg leste denne tråden. "Trivsel!!" 🤮 Anonymkode: bf604...b71 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 Megateit! Jeg ler bare av det og tenker en god latter forlenger livet 🤪 Anonymkode: 08551...649
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 Kan det være at de er inspirert av den der reklamen: " ... nå er det vår tur til å ta vare på deg - moder jord." Anonymkode: bf604...b71
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #13 Skrevet 1. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De er ateister. Når du ikke kan takke gode Gud for skaperverket så takker du skaperverket. Anonymkode: c8d07...1ca Hedenskap, kalles det å tilbe naturen. Anonymkode: bf604...b71
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 Ser det også, men klarer ikke forstå at folk irriterer seg over det.... Folk ligger ut en tekst med en vri, og "alle" kaster seg over det og skriver det samme. Sånn vil det alltid være med alt mulig! Noen lager en ny trend; andre følger på! Alt i verden er teit hvis man begynner å analysere! Bare prøv å forstå at det er slik vi mennesker er, så slipper du å bli irritert/behovsprøve blodtrykket ditt osv..... 😊😊 Anonymkode: b80a3...57e
Hactar Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 «Jeg hilser dig, du stolte by blant Fjælde, Du Kyrres gamle, minderige Stad! Du by med Glands af Norges Sagavælde, Dig vier jeg mit enkle Hyldningskvad! Og aldrig drog mig Sydens varme Vover Som dig, du solbelyste Puddefjord, Og aldri mer skjønd end naar jeg over Din Bølge gled mod elskte Fæderjord.» Henrik Jansen - "Udsigt fra Fløien" Antropomorfisme er vel ikke helt nytt, men det var kanskje mer sus over det før i tida! 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser det også, men klarer ikke forstå at folk irriterer seg over det.... Folk ligger ut en tekst med en vri, og "alle" kaster seg over det og skriver det samme. Sånn vil det alltid være med alt mulig! Noen lager en ny trend; andre følger på! Alt i verden er teit hvis man begynner å analysere! Bare prøv å forstå at det er slik vi mennesker er, så slipper du å bli irritert/behovsprøve blodtrykket ditt osv..... 😊😊 Anonymkode: b80a3...57e Kan vi ikke bare få lov til å irritere oss? Anonymkode: bf604...b71
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #17 Skrevet 3. oktober 2020 Personifisering er ikke noe nytt. Det har folk drevet med i mange år. Rart at du blir overrasket over det nå plutselig. Anonymkode: 79f6b...50b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå