Gå til innhold

Idunn/Idun

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir i så fall oppkalling etter svigermor. Er det håpløst med tanke på Idun Ketsjup?

Eventuelt Ida? Er det "godkjent" som oppkalling?

Anonymkode: 65e80...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes nok Ida er nært nok. Kjenner riktignok noen som heter Idun, men det er ikke det peneste navnet jeg vet.

Anonymkode: 1cb4e...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Idunn kjempegodt! Vet om en annen som fikk det navnet. Mistenker at det er på vei til å bli populært. Men ville valgt med to nn-er for å ikke skille litt fra fabrikknavnet Idun. Ida synes jeg er kjedelig.

Anonymkode: 85f56...98f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Idun er skikkelig stygt. Ida er bedre, og nært nok, som nevnt over. 

Anonymkode: 471d5...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idunn er et kjempefint og tradisjonsrikt navn, favorittgudinnen min i norrøn mytologi ❤️ Synes du fint kan kalle barnet ditt det, folk (spesielt voksne) som lager ketsjupvitser er bare så barnslig  🙄 Samme type folk som kaller opp barna sine etter byer i midtøsten, for det er mye greiere å hete Mekka og Medina enn å ha et gammelt, tradisjonelt norsk navn. 

Anonymkode: 345cf...6bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Idun bedre enn Heinz, synes Heinz har så kraftig smak. 

Anonymkode: 2404e...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Idunn er et kjempefint og tradisjonsrikt navn, favorittgudinnen min i norrøn mytologi ❤️ Synes du fint kan kalle barnet ditt det, folk (spesielt voksne) som lager ketsjupvitser er bare så barnslig  🙄 Samme type folk som kaller opp barna sine etter byer i midtøsten, for det er mye greiere å hete Mekka og Medina enn å ha et gammelt, tradisjonelt norsk navn. 

Anonymkode: 345cf...6bb

Det er greit nok at de fleste oppegående voksne har et sånn syn på saken, men man må huske på at navnet raskt kan bli en belastning for barnet blant andre barn som garantert kommer til å dra ketsjupspøken. Av den grunn ville jeg gått for Ida.

Anonymkode: 22a8c...7f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene barnet mitt heter Idunn, og det er naturlig nok blant favorittnavnene mine. Det er enkelte voksne som har kommentert dette med ketsjup, det virker som svært få barn i dag tenker på det. Idun fabrikker produserer mye mer enn ketsjup og det er flere ketsjupmerker som er mye i bruk i dag enn det var da jeg var barn (jeg kjenner ei Idun på min alder, og hun vet jeg har fått høre det noen ganger). 

Hvis du syns Ida er finere, syns jeg absolutt det funker som oppkalling. Vår Idunn fikk delvis navnet sitt etter to flotte damer som het/heter Inger og Torunn. 

Anonymkode: eb17a...0be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også assosiasjoner til pølse med sennep og ketchup. Synes Ida er mye finere.

Anonymkode: 01e3d...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ene barnet mitt heter Idunn, og det er naturlig nok blant favorittnavnene mine. Det er enkelte voksne som har kommentert dette med ketsjup, det virker som svært få barn i dag tenker på det. Idun fabrikker produserer mye mer enn ketsjup og det er flere ketsjupmerker som er mye i bruk i dag enn det var da jeg var barn (jeg kjenner ei Idun på min alder, og hun vet jeg har fått høre det noen ganger). 

Hvis du syns Ida er finere, syns jeg absolutt det funker som oppkalling. Vår Idunn fikk delvis navnet sitt etter to flotte damer som het/heter Inger og Torunn. 

Hadde det da ikke vært mer riktig med Ingunn? Bare for å pirke litt😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Idunn er flott og forbinder det utelukkende med norrøn mytologi når det skrives slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Hadde det da ikke vært mer riktig med Ingunn? Bare for å pirke litt😀 

Jo, det hadde passet bedre med tanke på oppkalling, men både mannen og jeg likte Idunn. Poenget mitt var egentlig at jeg syns det går fint å kalle opp etter noen man er glad i uten å bruke samme navn, f.eks. Ida for Idunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor i landet du kommer fra. Her er det svært uvanlig å hete Idun, så tenker kun ketchup.

Anonymkode: ef666...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...