AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Kanskje rart spørsmål men here we go. Når jeg er ute med hunden og han gjør sitt og jeg plukker opp etter han så må jo dette kastes. Men det er ikke akkurat sånn at det er så mye bosspann (søppelbøtter) rundt om kring så det jeg lurer på er om det er lov og kaste i andre privatpersoner sitt ?Jeg har gjort dette før men da ble jeg snakket til 🤭 Anonymkode: a6436...692
solmåneogstjerner Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Nei. Ikke uten at du har fått tillatelse av eieren. 18
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Vi hadde ikke satt pris på det. Du får ta med deg posen og kaste den hjemme hos deg selv. Anonymkode: 9dd50...935 16
AnonymBrukern Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 (endret) Altså.. det er jo deres private søppelbøtte. Men helt ærlig hadde jeg ikke hatt noe imot om en liten pose bæsj ble kastet i den store søppelbøtten😂😂😂 er jo snakk om en bitteliten bæsjepose, så hva har det å si? Er ikke slik at man fyller hele dunken med det Endret 29. september 2020 av AnonymBrukern 47
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Om det står klistremerker på så ja Anonymkode: e27b6...957
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Jeg gjør det om de står langs veien, og det ikke er offentlige søppelspann i nærheten. Men jeg respekterer de som har markert spannet sitt med "nei til hundeposer" eller lignende. Anonymkode: cef1f...44b 8
Gjest EmKay Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 (endret) Folk må mer enn gjerne kaste fra seg hundeposen i min søppeldunk. Ikke tar den opp noe plass, og det er mye bedre enn å ikke plukke opp/kaste den fra seg i naturen. Man kan selvsagt ta den med hjem, men alle som har hund vet at det er pyton å gå en hel tur med en stinkende hundepose - spesielt hvis man nettopp har startet turen eller har langt igjen. Så i min søppeldunk er alle hundelorter velkommen Edit: jeg kaster i andre sine dersom de er satt ut langs veien, men jeg går ikke inn på eiendommer og kaster med mindre det er noen jeg kjenner som jeg har fått tillatelse av. Endret 29. september 2020 av EmKay
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Heller at du slenger bæsjposen i min søppeldunk enn at den blir slengt fra seg i naturen. Anonymkode: b0e2b...0f2 43
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Det er en privat søppeldunk, så er vel egentlig ikke lov. Men folk må gjerne kaste hundeposer i søppelet her, MEN da skal den posen være godt lukket! Anonymkode: 4eaad...67b 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Nei, ikke hos fremmede. Jeg gjør i alle fall ikke det. Kan kaste hos folk jeg kjenner og som jeg vet synes det er greit. Ellers bærer jeg posen til neste offentlige søppelkasse. Andre må gjerne kaste i min ☺️ Anonymkode: 021fd...01a 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller at du slenger bæsjposen i min søppeldunk enn at den blir slengt fra seg i naturen. Anonymkode: b0e2b...0f2 Ja det er utrolig irriterende når du ser de har tatt seg tid til å ta den opp i posen men så kaster - eller henger de posen fra seg ett sted 😄 Men nei jeg syns vel ikke det egentlig er ok å kaste den i andres søppel, gjør ikke noe men kan du ikke ta med deg posen til nærmeste offentlige dunk? Dette visste dere da dere skaffet dere hund 😄 Så krevende er ikke det å ta med posen eller plukke opp. Anonymkode: e8bbf...cb1 8
Kaisamaia Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 Hjeeelp, neeei. Ikke gjør det. Æsj! Ta nå heller å lag en ordning med noe du kan putte posen i til du finner en offentlig søppelkasse/kommer hjem? ☺️ Typ magetaske eller noe.. Med ekstra pose i eller noe.. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 Nei. Fint at du plukker opp etter bikkja, men etter diverse uhell og påfølgende vask av dunk setter jeg ikke pris på sånt. Og jeg trenger ikke å merke dunken- det er respektløst å ta seg til rette med andres eiendom! Det er ditt ansvar som hundeeier å ta med posen hjem. Anonymkode: 1e4c5...399 14
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 Nei, ikke greit. Anonymkode: 11452...1b3 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 De som har et voldsomt eierforhold til dunken sin vil sikkert si nei til at du får kaste den der, men vi andre bryr oss ikke 😅 Anonymkode: 85ba9...862 46
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 Fikk du ikke nok svar på Facebook😅 Nei, det ee ikke greit. Jeg har flere hunder og det kunne ikke falt meg inn å kaste i andre sine søppelkasser! Veier ikke så mye at du ikke klarer å bære det, selv for store hunder (polarhunder i mitt tilfelle) Anonymkode: d6561...178 3
Brunhilde Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 Nei, det er ikke greit å hive i andres dunk hvis ikke det står merket at det er i orden. Om du som hundeeier ikke gidder å bære på en (stinkende) pose og kaster den i andres søppelkasse, så vil posen ligge og stinke der. Om de, som jeg, kun har en pose restavfall i uka, så tømmes kanskje dunken en gang i måneden, da stinker den drittposen godt. Så, jeg ville kjeftet på deg om du kastet i min dunk og jeg så det. Beklager, men så sær er jeg. 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 Nei, jeg vil i vertfall ikke ha min søppeldunk full av stinkende hundedritt.
Sensi Skrevet 29. september 2020 #19 Skrevet 29. september 2020 Jeg er usikker. Hadde satt pris på å bli spurt og dobbeltpose. Hadde vært veldig leit om det gikk hull på posen og den stinket ut min søppelbøtte. Men har stor forståelse for at det ikke er hyggelig å gå og bære på posen. Så hadde blitt ja om du hadde spurt. Og suring om oppdaget det. 🤣
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #20 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har et voldsomt eierforhold til dunken sin vil sikkert si nei til at du får kaste den der, men vi andre bryr oss ikke 😅 Anonymkode: 85ba9...862 Så hvis min søppelkasse er full. Da kan jeg altså bare kaste søppelet over i naboen sin søppelkasse? Eller mener du at det er annerledes? Anonymkode: 11452...1b3 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå