AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Er det slik at vi ikke kan unnslippe kjærlighets kraft og dermed er sårbare? Anonymkode: 1c959...385
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Skjønte egentlig ikke helt spørsmålet. Hilsen person med asperger (nei, jeg tuller ikke men har lært meg ironi) Anonymkode: bce08...f2c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Kjærlighetens kraft? Da må vi først definere hva kjærlighet er. Min omfatning er at kjærlighet og tiltrekning er to ulike ting. Er det tiltrekningens kraft det da er snakk om i spørsmålet ditt? Anonymkode: c61a9...b67 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Håper det! Anonymkode: 42aa1...733
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at vi ikke kan unnslippe kjærlighets kraft og dermed er sårbare? Anonymkode: 1c959...385 Kanksje du kunne utdypet mer hva du egentlig spør om? Jeg tenker hvert fall at det kommer an på. Noen har lettere for handle etter kjærlighet enn andre. Ja, jeg tror kjærlighet gjør oss sårbare. Men slik det er formulert virker det som du tenker at kjærlighet er noe negativt som en bør ønske å unnslippe. Det er ikke helt slik jeg ser det, da jeg synes kjærlighet er en veldig fin ting. Anonymkode: 28e76...e71
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanksje du kunne utdypet mer hva du egentlig spør om? Jeg tenker hvert fall at det kommer an på. Noen har lettere for handle etter kjærlighet enn andre. Ja, jeg tror kjærlighet gjør oss sårbare. Men slik det er formulert virker det som du tenker at kjærlighet er noe negativt som en bør ønske å unnslippe. Det er ikke helt slik jeg ser det, da jeg synes kjærlighet er en veldig fin ting. Anonymkode: 28e76...e71 Det var vært flere saker i mediene om mennesker som har blitt forelsket på nett og deretter svindlet. Det fikk meg til å tenke. Anonymkode: 1c959...385 2
Anne88 Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Vi er ikke sårbare på grunn av kjærlighet. Kjærlighet er energi, og vi blir mye sterkere med kjærlighet, og vi kan skape ganske mye med kjærligheten. Og kjærlighet er universal, ikke bare blant mennesker men absolutt alle levende vesener i universet. Fordi kjærlighet er egentlig Gud. Og siden det bare finnes en Gud, så finnes det også bare en kjærlighet. One love. Kjærlighet er den sterkeste energien i hele universet. Og kjærlighet er lys. Hvis man er redd for å bli såret av negative, så vit at de liker ikke lys, fordi de har skrudd av lyset sitt hos seg selv. Så man kan bruke lyset som et skjold og beskytte seg med, dersom det skulle være nødvendig. ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var vært flere saker i mediene om mennesker som har blitt forelsket på nett og deretter svindlet. Det fikk meg til å tenke. Anonymkode: 1c959...385 Ja, da er man kanskje litt naive. Eller så blir man lurt av veldig gode skuespillere. Jeg tror de som ikke føler på mye kjærlighet har vanskeligere for å bli lurt i den situasjonen, men mer sannsynlig er den som lurer. Så det at man kan bli lurt eller utnyttet, kan man jo si at er en negativ konsekvens av å føle kjærlighet. Samtidig er kjærlighet fantastisk når man vet at det er gjensidig og at den ene ikke utnytter den andre. Man gjør kanksje mer for kjærligheten enn man ellers ville, som egentlig ikke gagner en selv direkte. Man blir mer altruistiske og mindre egoistiske. Man kan tenke at det er negativt, men hadde det ikke føltes godt for hver enkelt ville ingen handlet ut av kjærlighet i utgangspunktet. Kjærlighet kan nok gjøre at vi blir mer såret når andre gjør oss vondt. Men kjærlighet er også fargene i et ellers svart-hvitt liv. Jeg vil heller leve med kjærlighet og bli skuffet og såret, enn å leve uten kjærlighet, fordi det gode med kjærlighet er så godt. Til og med det vonde kan være vakkert, så lenge man har håp. Og kjærlighet kan gi håp. Anonymkode: 28e76...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå