AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Hei! Aborterer nå, vet pga ultralyd med dødt foster. jeg har nå blødd i 3 dager, ikke mye men litt. Kommer litt på bindet, men ikke mye. Noen som har opplevd det? Blir stressa for at kroppen kanskje ikke kvitter seg med det selv... Anonymkode: 96100...1dd
tussi84 Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Det kommer nok i gang ordentlig etterhvert. Jeg hadde en MA selv i fjor oppdaget uke 10 der foster var 8 +4, og pga noen omstendigheter i livet så valgte jeg å se ann om kroppen ordnet opp selv. I førsten av uke 11 begynte jeg så vidt å spotte rosa, og sånn holdt jeg på 5 dager. Den 6 dagen derimot kom det kraftige smerter og blødning, så det kom ut til slutt.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 6 minutter siden, tussi84 skrev: Det kommer nok i gang ordentlig etterhvert. Jeg hadde en MA selv i fjor oppdaget uke 10 der foster var 8 +4, og pga noen omstendigheter i livet så valgte jeg å se ann om kroppen ordnet opp selv. I førsten av uke 11 begynte jeg så vidt å spotte rosa, og sånn holdt jeg på 5 dager. Den 6 dagen derimot kom det kraftige smerter og blødning, så det kom ut til slutt.. Takk for svar! Hvor lenge varte blødningen etter dette? Anonymkode: 96100...1dd
tussi84 Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hvor lenge varte blødningen etter dette? Anonymkode: 96100...1dd Dette er veldig individuelt, og spørs også hvor langt man er på vei før man mistet også veldig ofte. Kan kun svare for meg selv da jeg har mistet noen ganger, men velger å svare på den jeg hadde i fjor. Dag 1 til 5: spotting av lys rosa blod Dag 6: blødning ble rød og økte utover kvelden til å bli kraftig, blandet sammen med kraftige rier. Til slutt måtte jeg bytte 2 store nattbind hver halvtime og enda blødde jeg utenfor. Den fortsatte å øke fram til foster og morkake var borte. Etterpå, fortsatt kraftig blødning ca 1 til 2 t etterpå, men smerter borte. Dag 7 til dag 12/13 som en moderat mensblødning som gradvis avtok til å bli liten etterhvert. Dag 14 til ca dag 28: litt brunlig utflod som kom og gikk. Men mest sånn at man så det på papir når man tørket seg. ... Når det er sagt så er det kvinner som blør både mye kortere og lengre også. Du blør fram til kroppen er renset helt på en måte. Kondolerer så mye med tapet. Endret 29. september 2020 av tussi84 1
IkkeStudentLenger Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Jeg aborterte i uke 11, det var spotting 5 dager, deretter to dager med heavy blod og mensensmerter, fikk bekreftet vha ultralyd at alt var ute da, deretter mindre blødning i ca en uke. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 22 minutter siden, tussi84 skrev: Kondolerer så mye med tapet. Man kondolerer ikke når noen har hatt en tidlig spontanabort. Det er ikke snakk om et dødsfall. "Kondolanse er en gest eller hilsen som gis til etterlatte etter dødsfall for å vise medfølelse og empati i sorgen og savnet." Anonymkode: 3576b...fc3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kondolerer ikke når noen har hatt en tidlig spontanabort. Det er ikke snakk om et dødsfall. "Kondolanse er en gest eller hilsen som gis til etterlatte etter dødsfall for å vise medfølelse og empati i sorgen og savnet." Anonymkode: 3576b...fc3 Kondolerer med tapet av empati Anonymkode: e13f9...614 19
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Jeg hadde ingen storblødninger (ikke mer enn vanlig mens). Hadde blødninger i ca 1 mnd, fra sterk mens til brunt på papiret. Jeg spurte om henvisning til privat gynekolog for ultralyd. Det er egentlig ikke nødvendig, men for meg var det veldig beroligende å få bekreftet at det var tomt. Anonymkode: b11cd...b1d 1
Thomasine Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Jeg måtte inn til utskrapning på mine 3 aborter. Det ville seg ikke selv. 😒 Trist med aborten. 🤗
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kondolerer ikke når noen har hatt en tidlig spontanabort. Det er ikke snakk om et dødsfall. "Kondolanse er en gest eller hilsen som gis til etterlatte etter dødsfall for å vise medfølelse og empati i sorgen og savnet." Anonymkode: 3576b...fc3 Idiot Anonymkode: c24af...802 1
spinnwild Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 Jeg hadde en ufullstendig abort hvor jeg bare blødde litt mer enn spotting (men mindre enn menstruasjon) og hadde bare litt ubehag (som man jo kan ha uansett) ikke direkte smerter. Livmorhalsen hadde heller ikke åpnet seg (sjekket hos fastlegen, som sendte meg til ultralyd). Måtte få medisinsk hjelp for å fullføre. Hvis det tar mange dager og det ikke tar seg opp, så ville jeg snakket med legen min. Greit å få det overstått også...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kondolerer ikke når noen har hatt en tidlig spontanabort. Det er ikke snakk om et dødsfall. "Kondolanse er en gest eller hilsen som gis til etterlatte etter dødsfall for å vise medfølelse og empati i sorgen og savnet." Anonymkode: 3576b...fc3 Mener du at fosteret ikke går fra å være levende til å dø under en abort? Anonymkode: faf9b...b12
Patriotpaula Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 Blødde også bare litt, mye mindre enn en vanlig mens i dagen etter abortene. Var på UL få dager etter, alt var ute. Blødde til gjengjeld i to måneder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå