Pipaluk Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 (endret) Blir dere oppløftet av det, eller må dere snakke med venner som er i nogenlunde samme modus/situasjon før du klarer å komme deg " opp" igjen? Kanskje jeg kjenner ekstra på dette med å ikke "plage" de som har det bra, og at terskelen blir derfor større for å ringe? Eller at jeg kan sitte igjen med en følelse av å ikke bli helt forstått, hvis den jeg snakker med er i sin egen lykkelige boble? Endret 29. september 2020 av Pipaluk 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Ja, jeg blir veldig motivert av å snakke om muligheter/ideer med folk. Anonymkode: fec13...79d 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Jeg syns ikke at det hjelper, men så er jeg i en tilstand hvor jeg dessverre aldri kan komme til å få det så bra som dem og da blir jeg bare enda mer nedstemt. Anonymkode: c78da...32e 3
Anne88 Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Ja, man blir oppløftet av å snakke med positive mennesker, dersom man ikke prøver å forandre eller klage på dem, man blir ikke mer positiv av å snakke med folk i samme modus. Og du bør ikke være redd for å plage andre med din tilstedeværelse, andre ser kanskje på dette som en stor glede, selv om du føler kanskje det er en byrde, men det er bare noe du tenker, pga usikkerheten. Om noe så tror jeg det er den andre som sitter igjen med en følelse av å ikke bli forstått, eller bare stemplet som merkelig, noe som er helt naturlig av noen som vibrerer mye lavere enn andre som vibrerer høyt. Det ser bare sånn ut da, det er bare differansen som skaper ubehaget, som vil bare vare bittelitt i begynnelsen. Og det er ikke sikkert de er i sin egen boble. Kan være de er lykkelige generelt i virkeligheten bare. Og som et ekstra tips, vil jeg anbefale å høre minst mulig på usikkerheten. Det er ikke kjærlighet, det hindrer bare for kjærlighet, og dersom det er lenge siden man har hørt på hjertet og intuisjonen så kan det føles litt skummelt og ubehagelig i begynnelsen, men det og er bare en tilvenningssak som går over, etterhvert som jo mer man hører på den og merker at det er trygt. Lykke til! 🙂 1
Pipaluk Skrevet 29. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg blir veldig motivert av å snakke om muligheter/ideer med folk. Anonymkode: fec13...79d Ja så lenge det bare er snakk om konkrete muligheter, så føler jeg at det er lettere
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, Anne88 skrev: Ja, man blir oppløftet av å snakke med positive mennesker, dersom man ikke prøver å forandre eller klage på dem, man blir ikke mer positiv av å snakke med folk i samme modus. Og du bør ikke være redd for å plage andre med din tilstedeværelse, andre ser kanskje på dette som en stor glede, selv om du føler kanskje det er en byrde, men det er bare noe du tenker, pga usikkerheten. Om noe så tror jeg det er den andre som sitter igjen med en følelse av å ikke bli forstått, eller bare stemplet som merkelig, noe som er helt naturlig av noen som vibrerer mye lavere enn andre som vibrerer høyt. Det ser bare sånn ut da, det er bare differansen som skaper ubehaget, som vil bare vare bittelitt i begynnelsen. Og det er ikke sikkert de er i sin egen boble. Kan være de er lykkelige generelt i virkeligheten bare. Og som et ekstra tips, vil jeg anbefale å høre minst mulig på usikkerheten. Det er ikke kjærlighet, det hindrer bare for kjærlighet, og dersom det er lenge siden man har hørt på hjertet og intuisjonen så kan det føles litt skummelt og ubehagelig i begynnelsen, men det og er bare en tilvenningssak som går over, etterhvert som jo mer man hører på den og merker at det er trygt. Lykke til! 🙂 takk:) Anonymkode: b27c9...09f
Gjest byråkrati Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Kommer helt an på holdningen din. Du kan velge å se på dem som tapere eller som mennesker som finner en løsning på en dyster hverdag. Du kan velge å bli inspirert eller irritert
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Jeg synes begge deler hjelper. Ofte er det også godt å prate med noen som har opplevd noe liknende- og da gjerne noen som har det bra nå. Feks noen som nå er lykkelig gift, men har hatt kjærlighetssorg, noen med barn som har hatt spontanabort osv. Noen ganger er det jo godt å prate skit med folk som også ligger nede. Men folk som generelt er negative er ikke godt å prate med i lengden synes jeg. Anonymkode: 0a86f...aa3 1
Anne88 Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: takk:) Anonymkode: b27c9...09f Bare hyggelig. Liten ting til, hvis man ønsker å bli positiv bør man styre unna alkohol forresten, det er lite annet som får en til å fly så kjapt ned på lavere frekvenser. 1
Gjest Saph Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Blir veldig påvirket av andres energinivå og humør, så for meg hjelper det veldig å være rundt lykkelige positive mennesker. Er jeg rundt folk i samme modus som meg blir jeg bare dratt enda mere ned.
Gjest Calm Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 Vil også si begge deler, men kommer også an på personen. Hadde forleden dag en litt kjip start på dagen. Møtte opp på planlagt kurs, og den ene kurslederen var så energisk og god, at det snudde dagen min bare å høre på henne. Men jeg kan også trekkes ned blant positive folk, og da er det sikkert noe sårt inni meg som blir trigget. Det samme med folk i motsatt ende, fint å møte «likesinnede» som forstår, men enkelte kan også suge ut energien din. Uten at det er meningen. Så jeg tenker at det viktige er å omgås folk en trives med og som gir en boost, uavhengig om hvor på skalaen de befinner seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå