Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har du/dere noen  spesielle sanger som vil bli husket for alltid?

Endret av ferdig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange. En som har en spesiell betydning for meg er The Show Must Go On av Queen. Etter en veldig spesiell hendelse, kom denne låta på radioen, og det ga så inntrykk på meg. 

Skrevet
12 minutter siden, Sheik skrev:

Veldig mange. En som har en spesiell betydning for meg er The Show Must Go On av Queen. Etter en veldig spesiell hendelse, kom denne låta på radioen, og det ga så inntrykk på meg. 

Siste sangen Freddie spillte inn før han døde. At han visste hvor dette gikk og likevel gjorde den til gud....

Skrevet
9 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Siste sangen Freddie spillte inn før han døde. At han visste hvor dette gikk og likevel gjorde den til gud....

Helt klart! Hadde hørt låta før, men den gikk ikke personlig inn på meg før denne spesielle hendelsen. Jeg blir aldri lei den låta altså. Og jeg har spilt den "i hjel". 

Skrevet
12 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Han visste jo at han hadde AIDS en stund før han døde, tror hele det siste albumet ble laget etter han fant ut av det. Han ville legge igjen sitt preg på verden.

Synes den "Too Much Love Will Kill You" er trist jeg.

• Liker 1
Skrevet

Hver gang jeg hører "747" av Kent er jeg tilbake på fjellovergangen mellom Østerdalen og Setesdsalen (eller var det Gudbrandsdalen?). Jeg husker det spesielle lyset (det var i ferd med å skye over), den golde naturen (gråstein og gult gress over alt), og hvor sliten jeg var etter en laaang kjøretur, at jeg måtte stoppe i Lillehammer for å hente et flyttelass, og så kjøre videre til Oslo.
Tror det var Harald Are Lund på radioen som spilte sangen. Det ble starten på en lang kjærlighetsaffære med musikken av gutta fra Eskilstuna. 

Anonymkode: ab287...537

Skrevet

Det er fint jeg ikke husker
Alt det som engang var
Det er bra jeg ikke minnes
At vi engang var et par
Det er flott jeg ikke husker
At jeg fulgte henne hjem
Alt det der er tatt av vinden
Var det Telthusbakken fem

Skrevet
6 minutter siden, Kågebruker skrev:

Det er fint jeg ikke husker
Alt det som engang var
Det er bra jeg ikke minnes
At vi engang var et par
Det er flott jeg ikke husker
At jeg fulgte henne hjem
Alt det der er tatt av vinden
Var det Telthusbakken fem

Delillos....

• Liker 1
Skrevet
På 30.9.2020 den 0.55, Hr. Aktiv skrev:

Det er ikke den siste - Mother love er den siste han spilte inn, han døde før den var ferdig spilt inn så Brian May fullførte og sang det siste verset.

Anonymkode: 3e5aa...5ce

Skrevet
1 time siden, ferdig skrev:

Delillos....

👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...