Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er flau..kjenner ikke min egen kropp! Vi har endelig bestemt oss for å prøve (er i midten av 30 årene).

-  har fast mens (kort mens 2-3 dager) på ca samme tid hver mnd og fitbitklokken viste at jeg har eggløsnig rundt 7 okt. Kjøpte en test på vei hjem fra jobb nå og tok den bare for å se...og den viser en SVAK kontroll strek.

Hva betyr dette? Er det fortsatt en mulighet for å legge inn akjser?

Anonymkode: 31a0c...b07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta flere tester daglig etter en viss dag etter hvor lang syklusen din er. El test vil alltid vise svak teststrek. Når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontroll streken har du positiv test. Du el 24-36 timer etter positivt test. Men husk at positiv test betyr ikke alltid at du får el - det betyr at kroppen gjør klar for el. Av og til av diverse grunner kan kroppen bestemme seg for å ikke gjøre det allikevel. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Må legge til, apper som viser fertile dager og el dager baserer det på et gjennomsnitt hvor du har lutealfase (fasen fra el til mensen) på ca 14 dager. Ikke alle har det. Apper er ikke sikker måte å finne ut når du har el, med mindre du vet akkurat lengden på de ulike fasene dine, men igjen så kan follikelfasen (fasen før el) variere. Men i begynnelsen nå, hvis jeg var deg, ville jeg bare hatt hyppig sex og ikke stresse for mye med el tester. Hvis det evt. ikke går de første 3-4 gangene er det lurt å begynne å kartlegge syklusen din. 

Hvor lenge før el du bør legge inn aksjer kommer an på mange faktorer, din alder, fertilitetsvindu, mannens spermkvalitet. Men sånn gjennomsnittlig er det maks 4-5 dager før el at man kan ha sjans for befruktning. Etter el er det ikke mye tid, egget er bare fruktbar i ca 24 timer etter eggløsning. 

Endret av LittKoko
Skrevet

Du må lese bruksanvisningen.. 

De fleste el-tester virker slik at de er positive når streken er like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken. De viser som regel alltid en svak strek, for det hormonet de tester for, er som regel alltid tilstede i kroppen. 

Du bør, som sagt over, teste over flere dager, begynne 3-4 dager gjerne før forventet el, og fortsette til du får positiv test. 

Anonymkode: a3b8f...861

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du må lese bruksanvisningen.. 

De fleste el-tester virker slik at de er positive når streken er like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken. De viser som regel alltid en svak strek, for det hormonet de tester for, er som regel alltid tilstede i kroppen. 

Du bør, som sagt over, teste over flere dager, begynne 3-4 dager gjerne før forventet el, og fortsette til du får positiv test. 

Anonymkode: a3b8f...861

Bruksanvisningen er paa et annet spraak saa er ikke helt lett her 😞

Anonymkode: 31a0c...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...