Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er kolleger, i 40-åra og begge er gift. I ganske mange år har vi jobbet sammen før vi er blitt forelsket, og vi har et forhold nå som vi ønsker å satse på. I tillegg føles det ikke riktig for noen av oss å forbli gift, selv om dette forholdet ikke skulle vare. 

På toppen av alt det andre får jeg en klump i magen når jeg tenker på hvordan kollegene våre vil reagere på nyheten, om det kommer til å bli rart og om de kommer til å ta avstand. Det håper jeg ikke, men det kan jo skje. 

Noen som har opplevd noe lignende, på den ene eller andre siden av bordet? Hva skjedde og hvordan gikk det?

Anonymkode: 27554...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har opplevd at kollegaer blir kjærester men ikke at de har hatt et forhold mens de var gift

Anonymkode: 11f48...196

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet et sted hvor ekteskap kom for å dø tydeligvis, og kolleger fant hverandre hele tiden. De fleste parene oppsto før jeg begynte der, et par imens jeg jobbet der.

Det gikk greit, det. Folk visste det jo før det ble offisielt, ryktene går og de med sterke antenner ser jo med en gang hvem som er forelsket. For de to så tror jeg det føltes litt kjipt og kleint, iallfall for henne. De var jo også begge samboere med andre, så selv om man later som man ikke har et forhold før begge er godt skilt, så skjønner folk det jo. Det blir jo rykter. Men for min del så hørte jeg aldri noe ondsinnete rykter. 

Vet det var litt styr med det ene paret som oppsto lenge før jeg startet, hvor han var sjefen hennes. Litt vanskeligere situasjon, kolleger blir redd for at den personen får fordeler osv. Men da jeg startet var han fremdeles sjefen hennes og det fungerte bra og alle var fornøyd, så de kom seg tydeligvis over kneiken. 

Anonymkode: 06c04...2e2

Skrevet

På min jobb har vi en policy at man ikke skal date kolleger. Så her hadde det ikke fungert. At 99% er i et langvarig og solid forhold har ikke noe å si. Forhold på vår jobb skal ikke skje. Jeg synes det er bra med sjefer som tar opp slikt på generell basis på personalmøter.

Anonymkode: 2ebdf...0b5

Skrevet

Tenker at dere burde gjøre noe med sivilstatusen deres før dere gjør noe annet. Ser du skriver at du tenker å gjøre det. Gjør det da. 

Dere kan fort bli samtaletema på jobben. 

Anonymkode: cfafa...451

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd at det har oppstått noen par på jobben. Det blir jo litt rykter og sånn men ikke opplevd at noen har tatt avstand eller behandlet dem annerledes, eller vært slemme på noen måte. Min erfaring er at det blir mer rykter om det forsøkes å holde hemmelig.

Anonymkode: bc908...a3b

Skrevet

Har opplevd at kolleger ble sammen mens den ene var samboer og den andre gift på hver sin kant. 

Det var jævlig kleint i perioden hvor de snek rundt med hverandre. Alle hadde skjønt det for lengst, men holdt maska når mannen til hun ene kom innom i blant etc. 

De gikk fra daværende partnere og har etter hvert giftet seg med hverandre. Det er problematisk ifht at de er relativt uprofesjonelle, naturlig nok for så vidt, i hvordan de relaterer til hverandre. Den ene burde ha byttet jobb. Pinlig å se hvor lite selvinnsikt de har på at det er problematisk for kolleger at de er et par og samtidig kolleger, hvor den ene har en høyere stilling enn den andre. De forfordeler hverandre, det blir vanskelig for de som har en av dem som leder å ta opp ting som gjelder dennes partner etc. 

Anonymkode: 7321f...1b9

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har opplevd at det har oppstått noen par på jobben. Det blir jo litt rykter og sånn men ikke opplevd at noen har tatt avstand eller behandlet dem annerledes, eller vært slemme på noen måte. Min erfaring er at det blir mer rykter om det forsøkes å holde hemmelig.

Skal sies at av de 3 jeg kommer på nå så er 2 av dem gift (1 av dem har fått barn også) og 1 har flyttet sammen. Bare et av parene var muligens i forhold fra før men som kollega vet jeg jo ikke helt rekkefølgen her på brudd/forhold/skilsmisser osv. Har også opplevd veldig forskjell der det ene paret omtrent ikke snakker sammen på jobb mens et av de andre alltid spiser sammen, tar leiende følge til og fra jobb osv. Må si jeg foretrekker at par på jobb er litt low key og lar kjærsteriet ligge igjen hjemme.

Skrevet

Har vært borti det én gang, det ødela arbeidsplassen. Når man jobber med mennesker i krise er det helt essensielt å ha mye tillit og et godt miljø på arbeidsplassen. Man er nødt til å være åpen og ærlig. Når sjefen da går bak ryggen på egen fru, og alle ansatte, og legger seg etter den nyutdanna og unge dama som blir ansatt, for så å lyve om dette (til tross for mange konfrontasjoner) over flere år, da blir arbeidsplassen ødelagt, og det går utover brukerne. Begge fikk sparken til slutt. 

Anonymkode: 68f14...d3c

Gjest Thoringen
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vært borti det én gang, det ødela arbeidsplassen. Når man jobber med mennesker i krise er det helt essensielt å ha mye tillit og et godt miljø på arbeidsplassen. Man er nødt til å være åpen og ærlig. Når sjefen da går bak ryggen på egen fru, og alle ansatte, og legger seg etter den nyutdanna og unge dama som blir ansatt, for så å lyve om dette (til tross for mange konfrontasjoner) over flere år, da blir arbeidsplassen ødelagt, og det går utover brukerne. Begge fikk sparken til slutt. 

Anonymkode: 68f14...d3c

Tiltredes!

Jeg var på den andre siden av bordet i en vi hadde kjøpt opp bedrift hvor vi måtte rydde opp i etterkant av en slik situasjon og jeg var ansvarlig for føre prosessen videre (alle drittjobbene havner på mitt bord 🙄). Tilliten fra de ansatte var helt borte fordi de i to år vitnet om særbehandling av en ansatt som hadde forhold til sin leder.

Bestevennen min jobber nå et sted hvor de har drama fordi to stykker ble sammen, han var utro mot hun dama med en annen ansatt og samtidig ble forfremmet til hennes sjef før øvrig ledelse oppdaget drama som foregikk. Gjett om de har mye å rydde opp i nå.

Skrevet

Tenker at om kolleger blir kjærester så er man voksne og profesjonelle. Man driver ikke å forskjellbehandler eller lager drama.  

Anonymkode: 6adf0...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...