Gå til innhold

Beklager vi kan ikke ansette deg, du er førskolelærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli rimelig fortvilet nå.   Det var nødvendig å ta en pause/ avslutte karrieren som førskolelærer.  Ulempen er at jeg ikke kommer videre.   Overkvalifisert til assistent  overkvalifisert til fagarbeider  og underkvalifisert til miljøterapeut.   Ikke en gang OBS vil ha meg på grunn av at jeg er førskolelærer.   Skal jeg komme meg videre så må jeg ha en inntekt.  Kjenner jeg er tom for ideer .  Kan ikke en førskolelærer brukes til noe ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kjenner ikke jeg meg igjen i. Du kan ta miljøterapeut stillinger. Du kan jobbe på barnehuset, på sykehuset, på boliger, på sfo. Mer også men kommer ikke på det i farta. Eller ta litt mer utdannelse, da er det mye mer du kan jobbe som.

Anonymkode: bf411...0ab

• Liker 3
Skrevet

Hva er OBS? 

Lærer på vgs oppvekstfag (om det er det det heter) Assistent i skole/sfo? 

Administrasjon i oppvekstetaten i kommunen? 

Noe helt annet som butikk eller assistent i kommunehelsetjenesten? 

Evt kan du jo bare stryke utdannelsen fra cven... men det blir jo egentlig litt for dumt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette kjenner ikke jeg meg igjen i. Du kan ta miljøterapeut stillinger. Du kan jobbe på barnehuset, på sykehuset, på boliger, på sfo. Mer også men kommer ikke på det i farta. Eller ta litt mer utdannelse, da er det mye mer du kan jobbe som.

Førskolelærer er blitt en yrkesproffesjon. så kan kun brukes i barnehage.  Må vær nytt skjønner bæret, men mulig bare det er vestlandet som har sånn regel

Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Barnehage, skole, SFO ?

Måtte legge barnehage på hyllen,  klarte ikke mer.   Ja gjerne sfo og skole, men kommer ikke inn der fordi jeg er førskolelærer :(

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Hva er OBS? 

Lærer på vgs oppvekstfag (om det er det det heter) Assistent i skole/sfo? 

Administrasjon i oppvekstetaten i kommunen? 

Noe helt annet som butikk eller assistent i kommunehelsetjenesten? 

Evt kan du jo bare stryke utdannelsen fra cven... men det blir jo egentlig litt for dumt. 

Coop obs .   Jobber som ringevikar  i bofeleskap, men de har ikke lov å tilsette meg fast fordi jeg er pedagog.   Utdanningsforbundet  bekreftet på mail at de har jobbet for å endre. Skal jeg bygge på må jeg ha inntekt har barn som må forsørges 

Skrevet

Ta en master? Pp-rådgiver, logoped. Går an å ta på deltid også...

Anonymkode: 9197b...337

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Akkurat nå, vesla1985 skrev:

Måtte legge barnehage på hyllen,  klarte ikke mer.   Ja gjerne sfo og skole, men kommer ikke inn der fordi jeg er førskolelærer :(

Vet om førskolelærer som jobber i SFO og 1.klasse. mulig de har noe ekstra i utdanningen da.

Skrevet

Coop obs .  Åja! 😂Tenkte det var noe som hadde med profesjonen din å gjøre 😂  Jobber som ringevikar  i bofeleskap, men de har ikke lov å tilsette meg fast fordi jeg er pedagog.  Ikke lov?? Hæ?  Utdanningsforbundet  bekreftet på mail at de har jobbet for å endre. Skal jeg bygge på må jeg ha inntekt har barn som må forsørges 

Skrevet

Coop obs .   Jobber som ringevikar  i bofeleskap, men de har ikke lov å tilsette meg fast fordi jeg er pedagog.   Utdanningsforbundet  bekreftet på mail at de har jobbet for å endre. Skal jeg bygge på må jeg ha inntekt har barn som må forsørges 

Det er fuckings bullshit!

De kan ansette deg i en ufaglært stilling. Og da blir jo lønna deretter også. 

Det er ikke noe i lov eller avtaleverk som sier at du ikke kan være fast ansatt assistent fordi du har høyere utdanning. 

Anonymkode: 3bd51...8a9

• Liker 4
Skrevet

Det høres veldig rart ut. Jeg er selv pedagog og får jobb overalt. Mulig du har dårlige skriftlige ferdigheter, samt også holdninger? Ansettelser er basert på både personlig egnethet og formal kompetanse.. 

Anonymkode: 2849f...e06

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdanningsforbundet og kommunen har gitt meg  beskjed om at Beklager men førskolelærer er blitt en yrkes proffesjon som kun kan brukes i barnehage og barnehagesektoren.  Det hadde de jobbet for.  Bergen kommune sier Beklager nei vi kan ikke ansette deg fordi du er pedagog

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fuckings bullshit!

De kan ansette deg i en ufaglært stilling. Og da blir jo lønna deretter også. 

Det er ikke noe i lov eller avtaleverk som sier at du ikke kan være fast ansatt assistent fordi du har høyere utdanning. 

Bergen kommune sier det.  Søkte på assistent stilling både i skole og bofelleskap  og fått samme beskjed   på 3 av intervjuene.  ÅÅ Beklager ser du er førskolelærer, Nei,  da har vi ikke lov å ansette deg. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig rart ut. Jeg er selv pedagog og får jobb overalt. Mulig du har dårlige skriftlige ferdigheter, samt også holdninger? Ansettelser er basert på både personlig egnethet og formal kompetanse.. 

Anonymkode: 2849f...e06

Eller bare er pedagog. Ja er dyslektiker og det er dumt. det ødelegger nok, men har ikke en dårlig referanse 

• Liker 1
Skrevet

Hahaha. Da ville jeg gått til sak mot Bergen Kommune 😂

• Liker 1
Skrevet

Du har nå valgt helt selv å ta en veldig begrenset utdanning, det du nesten bare kan jobbe i bhg. Pedagoger jobber vel stort sett i barnehager? 

Skrevet

Er det egentlig problemet at de ikke vil gi deg høyere lønn enn en ufaglært, og ikke vil ansette deg fast i en annen stilling enn det en ufaglært kan få? Du kan selvsagt ikke forvente å skifte "bransje" og ta med deg lønnen og rettighetene som er knyttet til et spesifikt yrke og en spesifikk utdannelse. Dersom du derimot er villig til å ha lønnen og rettighetene til en ufaglært, syns jeg kommunen gjør seg vanskelig. 

Jeg jobber i skoleverket, og hos oss er det helt vanlig å ha assistenter og "miljøterapeuter" som er ufaglærte. Ville jo tro at du hadde stilt sterkt om du søkte på en slik stilling hos oss, men da hadde du sannsynligvis blitt lønnet som ufaglært, fordi utdannelsen din ikke er direkte relevant. 

Anonymkode: 64bcb...622

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, vesla1985 skrev:

Bergen kommune sier det.  Søkte på assistent stilling både i skole og bofelleskap  og fått samme beskjed   på 3 av intervjuene.  ÅÅ Beklager ser du er førskolelærer, Nei,  da har vi ikke lov å ansette deg. 

Har du sagt tydelig ifra at du vet at du ikke får lønn som en førskolelærer/en som har relevant bachelor? At du ønsker assistentstilling og du vet du blir betalt ut fra det? 

• Liker 5
Skrevet

Du er jo førskolelærer, da er du kalifisert til å jobbe i barnehage, skole, SFO etc.

Evnt kassa i matbutikk. Du har slev valgt en begrenset utdanning - du kan ikke brukes til så mye annet nei.

Vil du noe annet må du utdanne deg til noe annet, ikke noe å klage over.

Anonymkode: d7e15...bc5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...