AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Del Skrevet 29. september 2020 Vi har nettopp kjøpt oss bil og nå ser vi etter en rimelig bilstol med isofix base. Det er viktig fir oss at stolen er bakovervendt. Barnet vårt er 70 cm høy og veier 9 kg. Tips? Jeg har sett på denne på jollyroom: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/isofix/ava-twistfix-bakovervendt-bilstol-black Er denne bra? Anonymkode: 82046...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Del Skrevet 29. september 2020 Ville kjøpt en stol fra en kjent produsent. Isofixstoler må man gjerne betale litt mer for enn beltemonterte stoler. Og man må gjerne over på beltemontert etter isofixstol fordi isofixstoler sjelden passer ut den tiden barnet bør sitte bakovervendt. Anonymkode: 4a35a...f04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehavfruen Skrevet 29. september 2020 #3 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) Jeg ville gått over til belte-montert stol nå når hen er over 9 kilo. Vi har brukt babystol med isofix frem til nå, men nå blir det beltestol. Hun er 9kg og 77 cm, og sitter nå med beina oppover i babystolen for å ha plass til de. Det kan fort bli trangt for bena i de stolene man kan bruke med isofix. Tror det raskt kan være tilfellet for stolen du linket til også. Vil anbefale å lese litt forskjellige tester først, da tester de ofte til det med beinplass også. Vi har kjøpt denne. Ikke montert den opp ennå, men britax sine stoler er rimelige og gjør det også bra i tester. https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/britax-romer-multi-tech-iii-bilstol-storm-grey Husk å sjekke om stolen passer til bilen deres. Edit: Men sann ellers ser den jo bra ut, fempunkts-belte, god hodestøtte og justeringer som vokser med barnet. Endret 29. september 2020 av lillehavfruen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Del Skrevet 29. september 2020 Er enig i innlegget over ang Britax bilstoler. De har mye bra. Men ville valgt Maxway/maxway Plus framfor Multitech. Bla pga bedre benplass i Maxway, samt bedre komfort generelt. Samt at det er rent bakovervendt. Anonymkode: 4a35a...f04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Del Skrevet 29. september 2020 Beklager hvis jeg virker dum nå, men vi har ikke hatt bil frem til nå. Er det ikke kjempeslitsomt å montere beltestoler? Styre med de beltene hver gang? Og ser det ikke stygt ut med bilbelte surret rundt stolen? Anonymkode: 82046...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khalisi Skrevet 29. september 2020 #6 Del Skrevet 29. september 2020 Vi har Britax Maxway Plus og er veldig fornøyd. Den passer ut hele bakovervendt perioden så når setet er utvokst så kan du snu barnet ditt og bruke en beltestol videre. De er også relativt rimelige og tar svært liten plass i forhold til veldig mange andre stoler. Ellers kan jeg anbefale å melde deg inn i Gruppen som heter Bilstoler på Facebook. Der har jeg fått veldig mye tips og lært mye ang sikring av barn i bil som jeg ikke kunne fra før:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khalisi Skrevet 29. september 2020 #7 Del Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager hvis jeg virker dum nå, men vi har ikke hatt bil frem til nå. Er det ikke kjempeslitsomt å montere beltestoler? Styre med de beltene hver gang? Og ser det ikke stygt ut med bilbelte surret rundt stolen? Anonymkode: 82046...ab8 Stolen står montert fast i bilen hele tiden så vi tar den kun ut hvis vi skal bruke den i annen bil, som uansett er veldig sjeldent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Del Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager hvis jeg virker dum nå, men vi har ikke hatt bil frem til nå. Er det ikke kjempeslitsomt å montere beltestoler? Styre med de beltene hver gang? Og ser det ikke stygt ut med bilbelte surret rundt stolen? Anonymkode: 82046...ab8 Ser stygt ut? Det viktigste er vel at barnet ditt er trygt sikret. Men "surre rundt" gjør man bare på et fåtall stoler, gjerne billige. Å montere beltemontert stol blir en vane, når man har gjort det noen ganger så går det raskt og greit. Anonymkode: 4a35a...f04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khalisi Skrevet 29. september 2020 #9 Del Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager hvis jeg virker dum nå, men vi har ikke hatt bil frem til nå. Er det ikke kjempeslitsomt å montere beltestoler? Styre med de beltene hver gang? Og ser det ikke stygt ut med bilbelte surret rundt stolen? Anonymkode: 82046...ab8 Slik ser Britax Maxway Plus ut montert i bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehavfruen Skrevet 29. september 2020 #10 Del Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager hvis jeg virker dum nå, men vi har ikke hatt bil frem til nå. Er det ikke kjempeslitsomt å montere beltestoler? Styre med de beltene hver gang? Og ser det ikke stygt ut med bilbelte surret rundt stolen? Anonymkode: 82046...ab8 Ofte så bruker man bare isofix opp til en viss alder, ofte gjennom baby-stadiet. Når barnet blir tyngre må man gå over til beltestoler, fordi det er sikrere og tåler vekten av barnet bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå