AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg skal flytte og ser at Flytteportalen og Flyttemeldingen tilbyr tjenester om å videresende ny adresse til bedrifter jeg har et samarbeid med. Banker , butikker abonnement etc. Er det noen som har brukt noen av disse firmaene ? Er det trygt? Anonymkode: 1d69e...bd6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Dropp det. Anonymkode: 84dab...075
Mr. Morgan Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Hei Jeg har brukt www.flyttemeldingen.no og synes det var veldig greit. Jeg fikk enkelt meldt fra til de bedriftene jeg er kunde hos (strøm, mobil, idrettslag), og så fikk jeg skjema for Skatteetaten og Posten tilsendt ferdig utfylt på epost. Jeg vet at jeg kan gjøre det på nett, men synes det er enklere å få det ferdig tilsendt. Skjemaet jeg fikk av www.flyttemeldingen.no skrev jeg ut, signerte og sendte til Skatteetaten og Posten.
Angelheart2 Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Ville absolutt ikke brukt penger på dette. De fleste mobilselskap i dag benytter folkeregistrert adresse uansett, det samme gjelder selvsagt alle offentlige instanser som NAV, skatteetaten og lignende. Du trenger derfor kun melde adresseforandring til Folkeregisteret og Posten, noe du uansett må gjøre selv. Når det gjelder strøm så må du jo uansett kontakte strømselskapet for å flytte abonnementet ditt, så da melder du ny adresse direkte. Skjønner ikke helt hvem du skal ha behov for å melde om adresseforandringen til som er så mye jobb at du behøver å betale for det. Mr. Morgan over her mistenker jeg får lønna si fra denne nettsiden og det er rapportert som reklame. 1
Mr. Morgan Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Hei Ja, det er helt riktig som du skriver at man kan gjøre dette selv på nett. Men jeg brukte www.flyttemeldingen.no og fikk tilsendt skjema for Skatteetaten og Posten. Det kostet litt penger, men flytte koster nesten en årslønn. Bare megler kostet meg nesten 100.000kr og så slapp jeg å finne frem til dette selv. Jeg byttet strømavtale også via Flyttemeldingen og fikk gratis postkasseskilt. Det tror jeg ikke du får hos Folkeregisteret 😉 Jeg jobber ikke hos denne nettsiden. Jobber som trikker på en kjemisk fabrikk.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Og hvorfor kan man ikke gjøre dette 100 % gratis hos posten i stedet?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Nettsiden www.flyttemeldingen.no virker ikke helt oppdatert. Man skal krysse av for utfylt skjema til skatteetaten og utfylt skjema til posten. I november i fjor lanserte skatteetaten og posten en felles løsning for å melde flytting og det er ikke lengre nødvendig å melde til begge to. Løsningen er elektronisk og ikke et skjema som sendes inn. https://www.skatteetaten.no/presse/nyhetsrommet/skatteetaten-og-posten-gjor-det-enklere-a-melde-flytting/ Anonymkode: a7048...71b 2
Mr. Morgan Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Folk får gjøre som de vil. Noen betaler for at folk bytter dekk for dem, noen betaler for at folk vasker huset, eller hjelper dem med flyttemelding. Noen ganger kan man gjøre ting selv, mens noen ganger kan det være lønnsomt å få hjelp av noen som kan det. Jeg svarte bare på spørsmålene har noen brukt dem, og det det trygt? Ja, jeg har brukt www.flyttemeldingen.no og det var trygt 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå