aquaelia Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 I Oslo har folk generelt ikke brydd seg en døyt om å holde avstand eller å bruke masker, spesielt i butikker, busstasjoner og steder der folk befinner seg i større mengder. De få jeg ser med masker er ofte eldre mennesker, kanskje fordi de er syke selv eller fordi de har et snev av empati. Uansett er dette svært sjeldent. Hva er grunnen til at dagens samfunn og mennesker er så utrolig egosentriske? 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Folk er og har alltid kun brydd seg om seg og sitt. Alt og alle andre er det ikke så farlig med. Trist du forstår det kun nå at 99,9% av mennesker her i verden er kyniske og egoistiske.. Anonymkode: 5ddd9...b1a 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Tror de lurer litt på effekten med avstand og masker. Anonymkode: 06a18...487 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 De gir blaffen fordi de er selvsentrerte og tror det ikke vil ramme dem eller noen de kjenner. Noen er kanskje også lei av tiltakene fordi de tenker viruset ikke er spesielt farlig siden så få har blitt smittet.. Anonymkode: 16758...28c 1
Okapi Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 (endret) Måtte en tur innom Oslo sentrum i dag, og tok banen ned. Synes de fleste var ganske flinke, jeg. De aller fleste hadde munnbind, og folk holdt jo stort sett avstand. Samtidig blir det litt tragikomisk hvordan Raymond innfører munnbind på trikken, samtidig som han gjør alt han kan for at utelivet skal få drives så fritt som mulig. Ti minutter på kollektivtransport, da skal det holdes avstand og munnbindet må på, men tre timer på pubben? Da er det tydeligvis ikke så farlig; her sitter folk fortsatt tett, og det er definitivt ingen med maske på. Endret 2. oktober 2020 av Okapi 1
Plengionika Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 Det er en del som har blitt litt slappe på 1 meteren her jeg bor og. Senest i går stod jeg i kø på matbutikken da en eldre dame omtrent presset seg opp i ryggen min. Snudde meg og spurte pent om hun var imunn mot 1 metersregelen og sa at jeg ikke var det. Hun gikk i en annen kassekø 😂 3
Nnilm Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg er ikke så redd for å bli syk selv, men er livredd for å smitte andre. Jeg blir så irritert når jeg er på butikken, folk driter i klistremerker på gulvet, de står helt oppi meg så jakkene være gnisser, ærlig talt....det er rett og slett mangel på respekt. Og ikke er det ungdommen, de er kjempeflinke, det er de eldre som krenger seg frem. Jeg var på sykehuset her om dagen, jeg måtte vaske med sprit to ganger før inngangen, på med munnbind som man fikk beskjed om å IKKE røre for man kom ut igjen. Da jeg kom inn på sykehuset stod det en eldre dame med munnbindet trukket ned forbi nesen, to eldre menn uten munnbind å snakket sammen og to eldre damer som hadde vipper det opp på nesen så munnen var «fri». Jeg blir sjokkert og skuffet, det er ubehagelig å ha det munnbindet på, men man gjør det for hverandre. 2
mrdigitalw Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 43 minutter siden, Nnilm skrev: Jeg er ikke så redd for å bli syk selv, men er livredd for å smitte andre. Jeg blir så irritert når jeg er på butikken, folk driter i klistremerker på gulvet, de står helt oppi meg så jakkene være gnisser, ærlig talt....det er rett og slett mangel på respekt. Og ikke er det ungdommen, de er kjempeflinke, det er de eldre som krenger seg frem. Jeg var på sykehuset her om dagen, jeg måtte vaske med sprit to ganger før inngangen, på med munnbind som man fikk beskjed om å IKKE røre for man kom ut igjen. Da jeg kom inn på sykehuset stod det en eldre dame med munnbindet trukket ned forbi nesen, to eldre menn uten munnbind å snakket sammen og to eldre damer som hadde vipper det opp på nesen så munnen var «fri». Jeg blir sjokkert og skuffet, det er ubehagelig å ha det munnbindet på, men man gjør det for hverandre. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men der jeg bor er IKKE ungdommene så flinke. Det er forsåvidt ikke voksne heller. 1
ErGlad Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 På 29.9.2020 den 17.44, aquaelia skrev: I Oslo har folk generelt ikke brydd seg en døyt om å holde avstand eller å bruke masker, spesielt i butikker, busstasjoner og steder der folk befinner seg i større mengder. De få jeg ser med masker er ofte eldre mennesker, kanskje fordi de er syke selv eller fordi de har et snev av empati. Uansett er dette svært sjeldent. Hva er grunnen til at dagens samfunn og mennesker er så utrolig egosentriske? Mennesker har alltid vært egosentriske, og det kommer bare til syne nå. Da man fokuserer på det. 2
Anonymus1986 Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 On 10/3/2020 at 2:35 PM, Sosialt said: Mennesker har alltid vært egosentriske, og det kommer bare til syne nå. Da man fokuserer på det. Nei ikke i samme grad som nå. På 90 og 00-tallet var folk mye flinkere til å kommunisere med hverandre ansikt til ansikt, tok iniativ til ting og "så" hverandre. Nå blir man sett rart på om man hilser i forbifarten for å være hyggelig, ofte dårlige unnskyldninger på lager fra venner og bekjente for at man ikke gidder å finne på noe, og når mange først er sammen sitter mesteparten og scroller på mobilen. Folk har blitt asosiale, overlegne og selvsentrerte..
ErGlad Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, Anonymus1986 skrev: Nei ikke i samme grad som nå. På 90 og 00-tallet var folk mye flinkere til å kommunisere med hverandre ansikt til ansikt, tok iniativ til ting og "så" hverandre. Nå blir man sett rart på om man hilser i forbifarten for å være hyggelig, ofte dårlige unnskyldninger på lager fra venner og bekjente for at man ikke gidder å finne på noe, og når mange først er sammen sitter mesteparten og scroller på mobilen. Folk har blitt asosiale, overlegne og selvsentrerte.. Det kalles teknologiens påvirkning på menneskeheten. Sosiale medier og Gaming har ført til dette.
Iso1 Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg holder avstand jeg, men jeg ser at folk har vansker med å skjønne hva en meter er.
Anonymus1986 Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 21 hours ago, Sosialt said: Det kalles teknologiens påvirkning på menneskeheten. Sosiale medier og Gaming har ført til dette. Gaming var veldig utbredt på 2000-tallet også, så det blir ulogiskt å skylde på det. Sosiale medier har hatt stor påvirkning i negativ retning på samfunnet ja.
aquaelia Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter #16 Skrevet 9. oktober 2020 På 2.10.2020 den 23.17, Plengionika skrev: Det er en del som har blitt litt slappe på 1 meteren her jeg bor og. Senest i går stod jeg i kø på matbutikken da en eldre dame omtrent presset seg opp i ryggen min. Snudde meg og spurte pent om hun var imunn mot 1 metersregelen og sa at jeg ikke var det. Hun gikk i en annen kassekø 😂 👏🏼👏🏼
Drizzt Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 På 29.9.2020 den 17.44, aquaelia skrev: I Oslo har folk generelt ikke brydd seg en døyt om å holde avstand eller å bruke masker, spesielt i butikker, busstasjoner og steder der folk befinner seg i større mengder. De få jeg ser med masker er ofte eldre mennesker, kanskje fordi de er syke selv eller fordi de har et snev av empati. Uansett er dette svært sjeldent. Hva er grunnen til at dagens samfunn og mennesker er så utrolig egosentriske? Det er sjeldent jeg ser eldre med masker her hvor jeg bor. Skjønner ikke hvorfor de ikke gidder ... De jeg ser med masker er unge menn og kvinner mellom 30 og 50 kanskje. Elever og eldre - nei.
Anbefalte innlegg