AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Har ei på snart 4 måneder, og hun har alltid sovi veldig dårlig på dagen og vil bli bært hele dagen og gråter når hun legges ned. Vi leker selvfølgelig litt på gulvet, både på mage og rygg. Men når hun er lei, er hun lei. Og hun sover bare 10-15 minutter to ganger om dagen. De to siste dagene har det vært ekstremt. Ingenting funker! Det er ikke det at hun gråter, men hun roper/hyler irritert og slenger seg rundt. Jeg tror hun plages av tenner, for hun sikler ekstremt og tygger på alt. Men nå sutrer hun når hun blir bært også, blir sint om hun legges ned og sutt vil hun ikke ha. I dag satt jeg faktisk ned i sofaen med henne på fanget, vendt mot tv'en - og da ble hun rolig. Ja, jeg vet det er fyfy - men jeg er utslitt. Hva kan jeg gjøre? Jeg prøver ALT, men til ingen nytte. Anonymkode: 34048...4de
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Ikke ha dårlig samvittighet! Tenker det er mer skadelig for deg å bli fullstendig utslitt enn det er for babyen å se noen minutter på TV. Ville hvertfall fått pappen til å ta med baby ut litt på ettermiddagen slik at du kan slappe av litt, bare legge deg på sofaen i fred eller noe. Har dessverre ikke noen andre råd, forhåpentligvis begynner babyen å sove bedre på dagen snart. Anonymkode: 484d5...797 3
Bokdamen Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Hvor lenge er hun våken før du prøver å legge henne? Mine kunne ikke være våken lenger enn 1-1.5 time da de var 4 mnd. Har du prøvd å få henne til å sove i bæretøy? Min yngste sov nesten alle lurer i bæresjal til 5-6 mnd. Og hvis hun ikke sover i bæretøy ville jeg uansett båret henne i sele eller sjal for å avlaste kroppen. På den alderen blir de mer nysgjerrig, veldig kjekt å gå ut og se på ting sammen. Min elsket (og liker det fortsatt) å gå i butikken og se på varer og folk. Det føles helt jævlig nå, men dette er ikke resten av ditt liv, det går over, der lover jeg 💕
myMa Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Uff..det er slitsomt når det står på. Det går nok snart over. Støtter forslaget over her om bæretøy. Da tulla fikk de første tennene så var det eneste måten å få hu til å sove på. Det varte heldigvis bare 2-3 dager. Ellers er det å smøre gummene med gele da eller kjøle ned noen biteringer. Har dere begynt med litt grøt? Noen babyer kan ha behov for det fra 4 måneders alder (særlig om hun får mme). Det kan også gi litt bedre søvn etterhvert men start forsiktig. Ellers er det viktig med timing for soving på dagtid. Legg henne lenge før du tror hun er trøtt. Etter (1,5-2 timer våkentid kanskje). Appen huckleberry er fin å bruke til å få oversikt på søvn/søvnbehov. Lykke til 😊
myMa Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Har du forresten sjekket om hun kan ha låsninger i nakke/rygg? Da er det typisk at de bare vil bli båret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå