Gå til innhold

Mann mistet jobben pga utseende, barn fikk mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det var greit at han mistet jobben. Han får finne seg noe annet å gjøre.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Elefantenistua skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mistet-barnehagejobb-pa-grunn-av-tatoveringene/72895716

Her har en mann mistet jobben etter at noen barn fikk mareritt pga tatoveringene hans. Barn ble skremt av å se ham. Han har likevel noen gode poeng, men samtidig synes jeg at det er forståelig at han ikke får jobbe med så små barn. 

Hva synes dere? 

Helt enig. Skremmer han barna kan han ikke jobbe med de. 

• Liker 3
Skrevet

Han får få seg jobb i radioen... 

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, Apocalypte skrev:

Han har vel mer eller mindre utestengt seg selv fra et vanlig arbeidsliv så lenge han lever. 

Om du hadde lest artikkelen så hadde du sett at han bare ble omplassert til et høyere trinn , og lever lykkelig med det .

Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Han får få seg jobb i radioen... 

Han jobber med barn over 6 år nå og lever fint med det. Så mange leser bare overskriften eller dømmer boken på omslaget .

Skrevet
13 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes det var greit at han mistet jobben. Han får finne seg noe annet å gjøre.

Les artikkelen , du. 
Jeg er en som blir dømt nord og ned som prippen religiøs konservativ hele tiden, men ser ikke hva tatoveringer har med saken å gjøre . (Har riktignok bare 8 stk selv)
Han er ekstrem ja, men hvorfor dømme utifra utseende ? Og hvorfor ikke LESE artikkelen hvor det står svart på hvitt at han helt udramatisk ble omplassert til et annet trinn ?  

Gjest pop up bruker
Skrevet

Han ser jo skummel ut, men det er jo før han åpner munnen. Så videoen som lenker til over her og han virker jo som en hyggelig fyr. 

Jeg tror det kan være fint at barn lærer at de som ser litt annerledes og skumle ut ikke nødvendigvis er noe som er skummelt. Hva om han feks hadde vært i en ulykke og fått et utseende som også barn ble redde for? 

Skrevet
4 minutter siden, Alexz skrev:

Han jobber med barn over 6 år nå og lever fint med det. Så mange leser bare overskriften eller dømmer boken på omslaget .

Man blir dømt på utseendet enten man vil eller ei.  Jeg jobber med mennesker og kan ikke se ut akkurat som jeg vil  Om jeg plutselig en dag fant ut at jeg ville skinne meg, tatovere hodebunnen neongrønn og ansiktet svart samt brukt helhvite kontaktlinser, satt piersinger i halve ansiktet og operert inn horn i panna kunne jeg ikke lengre jobbet med mennesker!  Jeg hadde også avsondret meg kraftig sosialt og fra samfunnet generelt, og folk hadde ikke sett på meg som seriøs eller trodd jeg var normal.  Denne mannen er heller ikke helt som han skal være. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Alexz skrev:

Les artikkelen , du. 
Jeg er en som blir dømt nord og ned som prippen religiøs konservativ hele tiden, men ser ikke hva tatoveringer har med saken å gjøre . (Har riktignok bare 8 stk selv)
Han er ekstrem ja, men hvorfor dømme utifra utseende ? Og hvorfor ikke LESE artikkelen hvor det står svart på hvitt at han helt udramatisk ble omplassert til et annet trinn ?  

Har lest den. Han valgte å ødelegge kroppen sin med tatoveringer og da må han faktisk ta følgene selv. En skal ikke se skremmende ut når en jobber med barn.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Alexz skrev:

Les artikkelen , du. 

Denne mannen VIL dømmes ut fra  utseendet.  Det er helt tydelig!

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Forstår godt at barna fikk mareritt, han så jo skikkelig skummel ut. 

Skrevet (endret)

100% selvforskyldt, så her har jeg ikke så veldig mye sympati.

Endret av Aliquis
Skrevet

Nå er jeg veldig vant med mennesker som ser sånn ut, men jeg synes han ser ut som en snill kar jeg! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Cer3s skrev:

Nå er jeg veldig vant med mennesker som ser sånn ut, men jeg synes han ser ut som en snill kar jeg! 

Bor det mange rundt deg som er heltatoverte med sorte øyne?

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, Apocalypte skrev:

Bor det mange rundt deg som er heltatoverte med sorte øyne?

Det bor ikke mange nei men 2 som er ganske dekka. Men jeg har blitt kjent med en god del ganske så tatoverte, pierca og modifiserte i bodysuspension miljøet her i Norge. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Alexz skrev:

Så de er ikke redd han? 

Skrevet
3 timer siden, Maleficenta skrev:

Så de er ikke redd han? 

Virker ikke sånn, nei

Skrevet
5 timer siden, Beeblebrox skrev:

Dagbladet, altså... Så akkurat igjennom "forsiden" deres - det finnes jo virkelig ikke en sak det er verdt å klikke på engang 🤪 

Synes det var rart han i det hele tatt ble vurdert til jobben, jeg... Kanskje han var den eneste søkeren eller noe slikt...  

Nå kan han jo i det minste sikte seg inn på å holde type foredrag som er ment å "skremme/lære" de på ungdomskolen/videregående om konsekvenser av forskjellige uvettige valg som unge, som noen nevnte :vetikke:

...Eller om du leser artikkelen og finner ut at han har fast jobb ... i motsetning til mange som kommenterer her 😒

Skrevet
4 timer siden, Aliquis skrev:

100% selvforskyldt, så her har jeg ikke så veldig mye sympati.

Hvorfor sympati? Har du lest artikkelen ?

Skrevet
1 minutt siden, Alexz skrev:

...Eller om du leser artikkelen og finner ut at han har fast jobb ... i motsetning til mange som kommenterer her 😒

"artikkel og artikkel".... Jeg leste bare "skum-leste"....     Så bra at han har fast jobb da :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...