Gå til innhold

Mann mistet jobben pga utseende, barn fikk mareritt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Elefantenistua said:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mistet-barnehagejobb-pa-grunn-av-tatoveringene/72895716

Her har en mann mistet jobben etter at noen barn fikk mareritt pga tatoveringene hans. Barn ble skremt av å se ham. Han har likevel noen gode poeng, men samtidig synes jeg at det er forståelig at han ikke får jobbe med så små barn. 

Hva synes dere? 

Tatoveringene er én ting, men han ser jo ikke lenger menneskelig ut med de øynene! Hadde jeg møtt noen med slike øyne hadde jeg nok fått mareritt selv.

Endret av Ichiko
  • Liker 46
Skrevet

Så mye for å akseptere annerledeshet. 

Men han mistet vel ikke jobben? Han ble omplassert, noe som han virker fornøyd med. 

• Liker 5
Skrevet

Han så skikkelig skummel ut, så det skjønner jeg godt. Man skal jo ikke dømme folk etter utseendet, men dette her er jo i høyeste grad selvforskylt. 

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, Ichiko skrev:

Hadde jeg møtt noen med slike øyne hadde jeg nok fått mareritt selv.

Det er de som naturlig har lite og knapt synlig hvitt i øynene. 

Har ei i nær familie, litt spooky til å begynne med. Men så slutter man å tenke på det. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Så mye for å akseptere annerledeshet. 

Men han mistet vel ikke jobben? Han ble omplassert, noe som han virker fornøyd med. 

Åja da leste jeg for fort 😅 

Synes selv det er selvforskyldt, og veldig spesielt. Hadde forstått om barnet mitt hadde blitt redd. 

• Liker 5
Skrevet

Synes det er rart at han fikk jobben til å begynne med. Man veit jo det at å ha tattoos i ansiktet ikke nødvendigvis er et sjakktrekk med tanke på jobb. 

• Liker 15
Skrevet

Synes dette er litt tåpelig...

Han VET jo at han ser skummel ut, bare se hvordan han poserer i bildet som ble brukt i saken. Han gjør det jo for å virke ekstra skummel. Tatoveringene er én ting, de tenker jeg ikke så mye over. Men å tatovere øynene helt svarte... Da er det et spesifikt inntrykk man ønsker å gi andre, og det er ikke at man er en flyvende engel som sprer regnbuer og glitter rundt seg.

Så at små barn som ikke skjønner at det "bare er tatoveringer" og ikke en faktisk demon som vil spise de er ikke så vanskelig å forstå. Hvordan han kan bli så sjokkert at det blir en sak av det skjønner jeg ikke. Hva ellers hadde han forventet? :klo: 

• Liker 32
Skrevet
3 minutter siden, stan said:

Det er de som naturlig har lite og knapt synlig hvitt i øynene. 

Har ei i nær familie, litt spooky til å begynne med. Men så slutter man å tenke på det. 

Jo, jeg vet om noen selv; men det er likevel stor forskjell på "lite hvitt" og "absolutt beksvart." Jeg foretrekker å se det hvite i øya på folk.

I intervjuet uttaler denne mannen at han tenker de som blir vant til ham, vil bli mindre rasistiske og homofobe. Jeg synes det blir litt på siden å sammenligne etnisitet og seksuell legning med selvvalgt kroppsdekor.

• Liker 15
Skrevet

Små barn er vel som oftest svært tolerante. De kan stille spørsmål om annerledeshet, men da i nysgjerrighet. Det er svaret de voksne gir, som avgjør hva de tenker om det som ikke er helt som alt annet. Så kan tenkes foreldrene til barnet som fikk mareritt har hjulpet litt på....

Dette er i Paris, og jeg kan tenke meg at det er flere mennesker med litt utenom det vanlige utseende der, enn de fleste steder her i Norge. Noe det at han fortsetter å jobbe som lærer tilsier. Her i Norge hadde det med stor sannsynlighet vært et problem for mange foreldre uansett hvilket klassetrinn han underviste på.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hater Dagbladet, men leste dette.

Skal du jobbe med små barn, så se ut som et menneske i det minste. Skjønner ikke de som ga han jobben i utgangspunktet, men franskmenn er jo koko, så... 🙂

• Liker 4
Skrevet

det er sånn det er i 2020 i motsetning til tidligereår

FB_IMG_1527277473551 (1) (1) (1).jpg

• Liker 9
Skrevet

Nå har han jo et godt utgangspunkt for å lære ungene at valg du tar kan få følger... Når du gjør så ekstreme valg angående utseende ditt, vil jo det påvirke hvordan andre oppfatter deg - det sender signaler om deg som individ på en helt annen måte enn etnisitet.

Jeg prøver å se for meg å skulle treffe ham i en profesjonell sammenheng - som lege, saksbehandler, politi, håndverker - og tror helt ærlig jeg ville slitt med å se forbi utseendet.  Godt mulig han er en trivelig fyr når man blir kjent med ham, men det hjelper jo lite når han skremmer vannet av folk ved første øyekast...

• Liker 18
Skrevet (endret)
8 minutter siden, runi skrev:

det er sånn det er i 2020 i motsetning til tidligereår

FB_IMG_1527277473551 (1) (1) (1).jpg

Jeg syns tatoveringer kan være fint. Det er jo kroppskunst når det er gjort skikkelig. Kunst er bra! 

Men når du skal jobbe med små barn og div annet, så må en moderere seg. Sånn er det bare.

Ps. Jeg har ingen tatoveringer. Ihvertfall ikke enda... 

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Skrevet

For de som vil se litt mer enn bare bildet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dagbladet, altså... Så akkurat igjennom "forsiden" deres - det finnes jo virkelig ikke en sak det er verdt å klikke på engang 🤪 

1 time siden, Elefantenistua skrev:

Hva synes dere? 

Synes det var rart han i det hele tatt ble vurdert til jobben, jeg... Kanskje han var den eneste søkeren eller noe slikt...  

Nå kan han jo i det minste sikte seg inn på å holde type foredrag som er ment å "skremme/lære" de på ungdomskolen/videregående om konsekvenser av forskjellige uvettige valg som unge, som noen nevnte :vetikke:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 2
Skrevet

Han hadde ikke fått jobb hos meg!     Det må han ha visst når han valgte  å se ut slik, en står ikke akkurat først i køen med et slikt forferdelig utseende.

• Liker 4
Skrevet

Håper han synes disse tatoveringene er like kule om 40 år, og at det var verdt det.

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, Example skrev:

Håper han synes disse tatoveringene er like kule om 40 år, og at det var verdt det.

Han har vel mer eller mindre utestengt seg selv fra et vanlig arbeidsliv så lenge han lever. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Han har vel mer eller mindre utestengt seg selv fra et vanlig arbeidsliv så lenge han lever. 

Fint med frihet. Frihet til å oppnå ting, men også frihet til å gå skikkelig på trynet 😛

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...