AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Er det noen her som har erfaring med dumpster diving? Alle vet at det kastes ekstreme mengder spiselig mat. Kom over en artikkel om en jente som så å si hadde gratis mat hele året ved dumpster diving. vet at det ikke er lov hvis konteinerne er låst eller på et «restricted area». Har noen av dere gjort dette før? Erfaringer/tips? Anonymkode: cf901...e4b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Konteinerne er butikkens eiendom, låst eller ei. Men det ser ikke ut til å bry folk så 🤷🏼♀️ Anonymkode: ff9ba...e30 1
AnonymBrukern Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konteinerne er butikkens eiendom, låst eller ei. Men det ser ikke ut til å bry folk så 🤷🏼♀️ Anonymkode: ff9ba...e30 Det er lovlig så lenge de ikke er låst eller på et låst område. https://www.google.no/amp/s/www.ung.no/oss/kriminalitet/amp/240808.html Endret 29. september 2020 av AnonymBrukern 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Så lenge en ikke stjeler selve kontainerne (som ganske riktig er butikkens eiendom), så kan jeg ikke se at noen lider av at søppelet som butikken har kastet og ikke skal bruke på noe vis, blir brukt og spist av andre. Jeg syns det er bra hvis noen tar seg bryet med å finne matvarer og annet som er gått ut på en dato, men som er helt brukbare i lang tid videre. Det er kanskje i ei gråsone, men jeg støtter dem som gjør dette. Anonymkode: 60ce5...fd3 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 NRK lagde et innslag om dette, og før det hadde de advokatene sine på det for å finne ut om det var lovlig. Om det ikke hadde vært lovlig så hadde de ikke vist innslaget, der har du svaret ditt Jeg dumpsterdiver, og har bare opplevd å bli jaget bort av securitas èn gang. Det er aldri noen som har fått bot for dette noen sinne. Hører om folk som blir oppdaget av politiet, og politiet bare ler og ber dem rydde opp etter seg. Dette ligger visst i grenseland i Norge, er hverken lovlig eller ulovlig, så du risikerer ingenting ved å begynne med det. Anonymkode: 939a8...370 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Opplever at alle søppeldunker er låst. Er det utenfor byene dette er mulig? Anonymkode: 9813c...5ee
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Jeg jobbet i butikk når jeg studerte. Der jeg jobbet ble veldig mye mat kastet og sto ulåst, aner ikke om folk dumpsterdivet der eller ikke, men det hadde vært fullt mulig om noen ønsket hvertfall. Nå når butikkene nedpriser datovarer er det sikkert mindre «kupp» å finne siden dette nå blir solgt med rabatt. En annen ting å være obs på er at hvis man finner et større parti med noe som ikke går ut på dato før om lenge, så la det ligge. Dette kan være en såkalt «rød tilbaketrekking» og kan i verste fall være helseskadelig å spise. (Dette kan også være en gul tilbaketrekking hvor produktene f.eks. er stemplet med feil dato, men ville ikke tatt sjansen om man ikke er sikker.) Anonymkode: 3232d...26e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i butikk når jeg studerte. Der jeg jobbet ble veldig mye mat kastet og sto ulåst, aner ikke om folk dumpsterdivet der eller ikke, men det hadde vært fullt mulig om noen ønsket hvertfall. Nå når butikkene nedpriser datovarer er det sikkert mindre «kupp» å finne siden dette nå blir solgt med rabatt. En annen ting å være obs på er at hvis man finner et større parti med noe som ikke går ut på dato før om lenge, så la det ligge. Dette kan være en såkalt «rød tilbaketrekking» og kan i verste fall være helseskadelig å spise. (Dette kan også være en gul tilbaketrekking hvor produktene f.eks. er stemplet med feil dato, men ville ikke tatt sjansen om man ikke er sikker.) Anonymkode: 3232d...26e Dette er vel en god grunn til å la være... Anonymkode: 0d540...cc7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i butikk når jeg studerte. Der jeg jobbet ble veldig mye mat kastet og sto ulåst, aner ikke om folk dumpsterdivet der eller ikke, men det hadde vært fullt mulig om noen ønsket hvertfall. Nå når butikkene nedpriser datovarer er det sikkert mindre «kupp» å finne siden dette nå blir solgt med rabatt. En annen ting å være obs på er at hvis man finner et større parti med noe som ikke går ut på dato før om lenge, så la det ligge. Dette kan være en såkalt «rød tilbaketrekking» og kan i verste fall være helseskadelig å spise. (Dette kan også være en gul tilbaketrekking hvor produktene f.eks. er stemplet med feil dato, men ville ikke tatt sjansen om man ikke er sikker.) Anonymkode: 3232d...26e Se, lukt og smak fungerer godt. Dessuten, så kommer det ut om det er alvorlige feil på et produkt. Har vært innom alle butikkene i området her, kun en butikk har ikke henglås på søpla si. Jeg drar kun på vinterhalvåret pga temperaturen, det holder seg langt bedre når det er kaldt ute enn varmt. Anonymkode: f8e62...329
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 God idé for ting som er urimelig priset i Norge og ikke selges til halv pris ved utgangsdato. Øl og snus. Noen som har funnet det i containerne? Anonymkode: e9836...09b
Highhopes Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: God idé for ting som er urimelig priset i Norge og ikke selges til halv pris ved utgangsdato. Øl og snus. Noen som har funnet det i containerne? Anonymkode: e9836...09b Dette pleier å sendes i retur til leverandør,
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg dumpstrer i Hamar og Brumunddal, finner mye! Anonymkode: 939a8...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå