AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg har send inn søknader om redusering av renter og også redusering av lån som jeg har krav på, men ingenting har skjedd. Det er over to måneder siden jeg sendte det. Jeg vet at de har mottatt dokumentasjon fra meg, men det er ikke behandlet. Hva skjer egentlig? Må alle vente så lenge på ting? Jeg skjønner jo at ting har vært hektisk med covid-19, men to måneder? 🤔 Anonymkode: 1f087...4d7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Jeg fikk avslag på min søknad om lån, men kunne klage pga barn under utdannelse og må så vente 12 ekstra uker. Jeg får da svar på om jeg får studielån 1.desember 🙄 håpløst når jeg trenger studielånet nå siden jeg ikke får meg jobb. Anonymkode: 1348b...081
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk avslag på min søknad om lån, men kunne klage pga barn under utdannelse og må så vente 12 ekstra uker. Jeg får da svar på om jeg får studielån 1.desember 🙄 håpløst når jeg trenger studielånet nå siden jeg ikke får meg jobb. Anonymkode: 1348b...081 samme her(bare ulik grunn til avslag). 12 uker å vente, og lever på ca ingenting. sitter å vurderer å kutte skole og søke alt av jobber. det er vanskelig å finne noe som ikke kræsjer med forelesinger😬 ja helt umulig siden jeg ikke har fleksibilitet en arbeidsgiver vil ha. men klarer ikke full jobb+studier. Anonymkode: d4cf4...3c0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Sitter også å venter på lånekassen, de har gjort den samme feilen i behandlingen min for andre gang. Første gang i fjor, så i år. Likevel må jeg vente 12 uker før jeg får svar på søknaden min. I fjor fikk jeg i slutten av november. Klarte meg akkurat da fordi jeg kunne ta feriepengene fra en annen jobb jeg hadde da, men det har jeg ikke nå. Ikke noe særlig hjelp å få av nav heller selv om jeg har barn fordi jeg "frivillig" (ble presset ut av ledelsen) sluttet i jobben for 1 1/2 år siden. Anonymkode: 623ef...52b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Sitter også å venter på lånekassen, de har gjort den samme feilen i behandlingen min for andre gang. Første gang i fjor, så i år. Likevel må jeg vente 12 uker før jeg får svar på søknaden min. I fjor fikk jeg i slutten av november. Klarte meg akkurat da fordi jeg kunne ta feriepengene fra en annen jobb jeg hadde da, men det har jeg ikke nå. Ikke noe særlig hjelp å få av nav heller selv om jeg har barn fordi jeg "frivillig" (ble presset ut av ledelsen) sluttet i jobben for 1 1/2 år siden. Anonymkode: 623ef...52b Har du søkt om sosialhjelp? At du sluttet i jobben for 18 måneder siden burde ikke påvirke en eventuell søknad om dette, da det er "her og nå"-situasjonen som teller. Selv om studenter vanligvis ikke har krav på sosialhjelp, har du likevel krav på en individuell behandling. Det at du har et barn å forsørge tenker jeg er et viktig poeng her. Anonymkode: ec663...ff3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du søkt om sosialhjelp? At du sluttet i jobben for 18 måneder siden burde ikke påvirke en eventuell søknad om dette, da det er "her og nå"-situasjonen som teller. Selv om studenter vanligvis ikke har krav på sosialhjelp, har du likevel krav på en individuell behandling. Det at du har et barn å forsørge tenker jeg er et viktig poeng her. Anonymkode: ec663...ff3 Joda, har søkt om sosialstønad et par ganger nå. i fjor vinter og denne måneden. Fikk egentlig overgangstønad på grunn av 100% studiebelastning, men brått så fikk jeg et brev om at studiet likevel ikke var nødvendig siden jeg hadde hatt jobb tidligere. En av grunnene til at jeg peiser på med studier nå er for å sikre meg selv for å aldri havne på NAV igjen haha Anonymkode: 623ef...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå