Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av ANONYM1337
Slett
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av ANONYM1337
Skrevet

Du er ikke vernet i permisjon når du faktisk ikke er ansatt. Du skriver ekstremt rotete både i denne og den helt like tråden du lagde for litt siden, så det er ikke alltid så enkelt å forstå hva du egentlig spør om. Men når kontrakten er utløpt har faktisk ikke bedriften ansvar for deg, antar det er det fagforeningen også er enig i.

Anonymkode: 703d3...d2c

Skrevet

Du må sjekke opp regler rundt fratredelse av arbeid under pappapermisjon, dette kjenner jeg ikke til, men det vil jo være naturlig at bedriften ikke har ansvar for deg lenger når du faktisk ikke jobber der.

Feriepenger har du rett til å få utbetalt uansett, på grunnlag av det du tjente i fjor, og i tillegg: når man slutter før årets utløp så er det vanlig at man får det man har tjent opp inneværende år når man faktisk slutter, så dette kan du også bare etterlyse. 

Anonymkode: 229a9...397

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke vernet i permisjon når du faktisk ikke er ansatt. Du skriver ekstremt rotete både i denne og den helt like tråden du lagde for litt siden, så det er ikke alltid så enkelt å forstå hva du egentlig spør om. Men når kontrakten er utløpt har faktisk ikke bedriften ansvar for deg, antar det er det fagforeningen også er enig i.

Anonymkode: 703d3...d2c

Vet jeg skriver rotete, men prøver så godt jeg kan og visst det er noe man er usikker på så er det lov å spørre.

Vet bare at når man går i feks perm pga militæret så er man vernet. Lurte på om det samme gjaldt pappapermisjon. Kontrakten gikk ut etter jeg gikk i perm.

Føler jeg blir veldig straffet for at jeg fikk permen over sommeren...

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må sjekke opp regler rundt fratredelse av arbeid under pappapermisjon, dette kjenner jeg ikke til, men det vil jo være naturlig at bedriften ikke har ansvar for deg lenger når du faktisk ikke jobber der.

Feriepenger har du rett til å få utbetalt uansett, på grunnlag av det du tjente i fjor, og i tillegg: når man slutter før årets utløp så er det vanlig at man får det man har tjent opp inneværende år når man faktisk slutter, så dette kan du også bare etterlyse. 

Anonymkode: 229a9...397

Ja tenker det kan være sånn jeg også. Feriepengene i år fikk jeg, men får jo ikke oppspart til neste år. Og jeg synes det er rart at alle feriedagene mine i år som er oppspart fra ifjor er borte nå..

Skrevet

Når du får utbetalt feriepenger etter et vikariat er avsluttet er du selv ansvarlig for å spare dem så du har feriepenger neste år. Får du deg ny jobb nå opparbeider du deg feriepenger for neste år. 

enig i at du skriver rotere, forstår ikke egentlig hva du spør om. Fagforeningen din har jurister, om du ønsker forklaring på konkrete spørsmål. Du er ikke vernet når du er i permisjon og kontrakten din utløper.

Anonymkode: 8452b...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...