Apple- Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #61 Skrevet 20. januar 2021 I’m ba-ack! Jeg har nå brukt TO-regimet en stund, og har noen erfaringer jeg tenkte å dele. Fuktighetskremen droppet jeg jo ganske kjapt, ga meg ingenting. Jeg har prøvd Paula’s Choice Ultra-Rich Moisturizer som @Rocianbefalte, denne måtte jeg også droppe ganske fort. Var som å bruke ingenting, og det er så ubehagelig å gå med så stram hus. Jeg har også prøvd PC Barrier Repair Moist. Fikk den anbefalt av noen andre, og ville prøve noe med retinol. Såvidt jeg husker, skal ikke retinol blandes med syrer (som jeg bruker kun på kvelden), så jeg har kun brukt denne på dagtid. Den er litt meh, sånn passe, kommer ikke til å kjøpe den igjen Er så lei av å kaste penger ut av vinduet! Jeg vil ha fukt! Tenker å prøve en annen av Rocis anbefalinger, PC Omega+ Complex Moist., siden den kommer i en prøvestørrelse, og siden det virker som Roci vet hva hun snakker om. Jeg bruker The Ordinary sine Vit. C Suspension 23% og Lactic Acid 10% på kvelden, disse funker bra, spesielt den første. Har jeg ikke brukt syrer på noen dager og så bruker den, må jeg tørke av huden med olje, fordi det løsner så mye hud. Huden blir utrolig glatt og fin etterpå 😊 På kvelden bruker jeg også TO Squalane, en litt tørr olje som funker ganske greit. Tenker at hvis jeg hadde en god fuktighetskrem ville denne vært et bra tillegg. Så kommer spørsmålene! Siden de syrene jeg har nå funker veldig bra, kunne jeg tenke meg til å avansere til retinol. Jeg har forstått det sånn at retinol ikke må kombineres med de syrene jeg bruker nå, men brukes de dagene jeg ikke bruker dem, stemmer det? Og har The Ordinary et produkt jeg kan bruke? Jeg har kikket på det de har, men må innrømme at jeg ikke skjønner hva alt er Jeg liker TO fordi de er rimelige og enkle, men er åpne for å prøve andre merker. Jeg ser også at det anbefales C-vitaminserum. Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å holde orden på alle anbefalingene, men mener at én av dere anbefalte det på morgenen. Siden det heter serum, regner jeg med at det er noe annet enn den syren jeg bruker som heter Vit. C Suspension 23%? Anbefaling på produkt? Og glycolic acid blir også anbefalt 🤪 Skjønner dere at jeg blir litt forvirret? Trenger jeg dette når de to syrene jeg bruker funker bra, eller er den enda bedre? Hjelpes, beklager langt innlegg, dere! Håper andre også har nytte av dette!
Roci Skrevet 20. januar 2021 #62 Skrevet 20. januar 2021 Apple- skrev (1 time siden): I’m ba-ack! Jeg har nå brukt TO-regimet en stund, og har noen erfaringer jeg tenkte å dele. Fuktighetskremen droppet jeg jo ganske kjapt, ga meg ingenting. Jeg har prøvd Paula’s Choice Ultra-Rich Moisturizer som @Rocianbefalte, denne måtte jeg også droppe ganske fort. Var som å bruke ingenting, og det er så ubehagelig å gå med så stram hus. Jeg har også prøvd PC Barrier Repair Moist. Fikk den anbefalt av noen andre, og ville prøve noe med retinol. Såvidt jeg husker, skal ikke retinol blandes med syrer (som jeg bruker kun på kvelden), så jeg har kun brukt denne på dagtid. Den er litt meh, sånn passe, kommer ikke til å kjøpe den igjen Er så lei av å kaste penger ut av vinduet! Jeg vil ha fukt! Tenker å prøve en annen av Rocis anbefalinger, PC Omega+ Complex Moist., siden den kommer i en prøvestørrelse, og siden det virker som Roci vet hva hun snakker om. Jeg bruker The Ordinary sine Vit. C Suspension 23% og Lactic Acid 10% på kvelden, disse funker bra, spesielt den første. Har jeg ikke brukt syrer på noen dager og så bruker den, må jeg tørke av huden med olje, fordi det løsner så mye hud. Huden blir utrolig glatt og fin etterpå 😊 På kvelden bruker jeg også TO Squalane, en litt tørr olje som funker ganske greit. Tenker at hvis jeg hadde en god fuktighetskrem ville denne vært et bra tillegg. Så kommer spørsmålene! Siden de syrene jeg har nå funker veldig bra, kunne jeg tenke meg til å avansere til retinol. Jeg har forstått det sånn at retinol ikke må kombineres med de syrene jeg bruker nå, men brukes de dagene jeg ikke bruker dem, stemmer det? Og har The Ordinary et produkt jeg kan bruke? Jeg har kikket på det de har, men må innrømme at jeg ikke skjønner hva alt er Jeg liker TO fordi de er rimelige og enkle, men er åpne for å prøve andre merker. Jeg ser også at det anbefales C-vitaminserum. Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å holde orden på alle anbefalingene, men mener at én av dere anbefalte det på morgenen. Siden det heter serum, regner jeg med at det er noe annet enn den syren jeg bruker som heter Vit. C Suspension 23%? Anbefaling på produkt? Og glycolic acid blir også anbefalt 🤪 Skjønner dere at jeg blir litt forvirret? Trenger jeg dette når de to syrene jeg bruker funker bra, eller er den enda bedre? Hjelpes, beklager langt innlegg, dere! Håper andre også har nytte av dette! Hei, det var synd å høre at Ultra-Rich Moisturizer ikke fungerte for deg, men sånn er det av og til. Man må prøve seg fram, og det kan ta tid. Jeg er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen til vinterbruk, selv om PC Omega+ Complex Moisturizer er en av de bedre jeg har prøvd Hvis Vitamin C Suspension får huden til å flake av, så er det et tegn på at du overbehandler huden din, noe som kan være en årsak til at du ikke føler at huden din får nok fukt. 23% Ascorbic Acid (C-vitamin) er ikke for "nybegynnere" på C-vitamin, det er omtrent den sterkeste konsentrasjonen du får i hudpleiesammenheng. C-vitamin er forøvrig ikke en syre, men et antioksidant. Jeg vil ikke anbefale at du starter med retinol før du har fått fuktbalansen i huden din i orden og sluttet å flake av. Når det gjelder retinol, er det forøvrig viktig å være klar over at det tar 3-6 måneder før man får synlige resultater på solskader og fine linjer/mindre rynker, så man kan ikke vente resultater på kort sikt. Man bør starte med en lav konsentrasjon og venne huden gradvis til produktet. Det er også svært viktig å bruke solkrem når man bruker retinol. Det C-vitaminproduktet du bruker, er som sagt ikke en syre, men et serum i "fast form". Akkurat dette produktet er anbefalt å bruke om kvelden. Jeg vil imidlertid foreslå at du bytter til en litt mildere variant, sånn at du ikke ødelegger hudbarrieren din. Siden du ikke har fått annen irritasjon enn at du flaker av, tyder det på at du uansett tåler Ascorbic Acid, så du kan prøve deg på en lavere konsentrasjon. En rimelig variant som får bra omtale, er denne. Den finnes også i en variant med 3% konsentrasjon, og dette er et serum du kan bruke om morgenen, etter rens og før fukt og solbeskyttelse. Glykolsyre er en eksfolierende syre i likhet med melkesyre (lactic acid) som du bruker nå. Glykolsyre er litt mer "potent" enn melkesyre, men det er uansett tilstrekkelig å bruke ett syreprodukt, og ikke eksfoliere oftere enn annenhver dag (kveld). Du kan jo prøve å bytte til glykolsyre når du har brukt opp melkesyreproduktet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå