AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #41 Del Skrevet 1. oktober 2020 6 timer siden, Flamegirl skrev: Jeg ble nysgjerrig på dette, og måtte søke den opp. På ingredienslista (som var veldig kort) fant jeg dette: Aqua, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Ceteth-20 , Sodium Phosphate, p-Chloro-m-Cresol, Phosphoric Acid Kan noen kyndige (ser jo at det er flere med god greie på ingredienser her) forklare meg hvordan mmartine fikk hjelp av dette? Når jeg skriver ingrediensene inn på skincarisma.com, kommer det ikke opp at noen av disse ingrediensene er pleiende/helende, og i tillegg er det jo en del alkohol i den. Hadde vært fantastisk hvis en så billig krem kunne hjelpe, men blir litt skeptisk. Det er ikle av det dårlige uttørkende alkoholen. Anonymkode: 8a2e5...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. oktober 2020 #42 Del Skrevet 1. oktober 2020 8 timer siden, Flamegirl skrev: Jeg ble nysgjerrig på dette, og måtte søke den opp. På ingredienslista (som var veldig kort) fant jeg dette: Aqua, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Ceteth-20 , Sodium Phosphate, p-Chloro-m-Cresol, Phosphoric Acid Kan noen kyndige (ser jo at det er flere med god greie på ingredienser her) forklare meg hvordan mmartine fikk hjelp av dette? Når jeg skriver ingrediensene inn på skincarisma.com, kommer det ikke opp at noen av disse ingrediensene er pleiende/helende, og i tillegg er det jo en del alkohol i den. Hadde vært fantastisk hvis en så billig krem kunne hjelpe, men blir litt skeptisk. Inneholder for det meste vaselin, som er et biprodukt av råolje. Ikke noe hud har særlig nytte av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. oktober 2020 #43 Del Skrevet 1. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt c-vitamin serum tidligere, men jeg merket ikke noen stor effekt. Fikk litt urenheter, men ellers ingen reaksjoner. Serumet jeg brukte inneholdt 20% c-vitamin. https://www.dermaspa.no/c-vitamin-serum-med-astaxanthin.html Ga den til moren min som hadde kjempegod effekt av den 😊 Kan jeg spørre hva glycolsyre er og hva det er bra for? The Ordinary er sikkert bra, men det er ikke et merke jeg har brukt tidligere. Bruker produktene til exuviance og filorga. Anonymkode: e1a70...79f Aha, jeg fikk ikke med meg at du var vant med c-vitamin, det endrer jo saken Når jeg sjekker ingredienslista til det serumet du nevner, så inneholder det en form for c-vitamin som heter Sodium Ascorbyl Phosphate, altså den samme formen for c-vitamin som i det Dr. Greve-serumet jeg foreslo. Da kan det hende at du rett og slett skal prøve deg på et serum med ascorbin/l-ascorbinsyre, som er den mest aktive og effektive formen for c-vitamin. Det er denne formen som brukes i serumet fra PC. Exuviance har også et C-vitaminprodukt med høykonsentert ascorbinsyre; https://chicastore.no/products/exuviance-af-vitamin-c-20-serum-capsules-60-kapsler. Serumet fra By Wishtrend inneholder også høykonsentrert ascorbonsyre. Glycolsyre er en AHA-syre, altså en syreeksfoliering. I motsetning til "fysisk" eksfoliering med skrubbepartikler, så eksfolierer alfa-hydroksy-syrer (Alpha Hydroxy Acids - AHA) ved å løse opp "limet" (keratinet) som holder de døde hudcellene i det ytterste hudlaget sammen. Dette gjør at huden føles glattere og får en klarere hudtone. Du finner også glycolsyre i Exuviance sin Glycolic Expert Moisturizer og Filorga's Sleep And Peel. Som jeg har nevnt tidligere til det kjedsommelige - ta alltid en patch test når du begynner med nye produkter med aktive ingredienser, for å sjekke at du tåler dem. Start gradvis med èn, maks 2 ganger i uka og øk gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. oktober 2020 #44 Del Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, Flamegirl skrev: Jeg ble nysgjerrig på dette, og måtte søke den opp. På ingredienslista (som var veldig kort) fant jeg dette: Aqua, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Ceteth-20 , Sodium Phosphate, p-Chloro-m-Cresol, Phosphoric Acid Kan noen kyndige (ser jo at det er flere med god greie på ingredienser her) forklare meg hvordan mmartine fikk hjelp av dette? Når jeg skriver ingrediensene inn på skincarisma.com, kommer det ikke opp at noen av disse ingrediensene er pleiende/helende, og i tillegg er det jo en del alkohol i den. Hadde vært fantastisk hvis en så billig krem kunne hjelpe, men blir litt skeptisk. Dette er jo et produkt som for det meste inneholder såkalte okklusive og emolliente ingredienser, altså ingredienser som hindrer fukt fra å unnslippe huden ved å danne en beskyttende hinne (okklusiver; altså petrolatium og paraffinum liquidum). De alkoholene som nevnes er såkalte fettalkoholer (i motsetning til etanoler som denaturert alkohol, Ethyl Alcohol, Ethanol, Methanol, Benzyl Alcohol, Isopropyl Alcohol and SD Alcohol), og de er emollienter, dvs. at de "smører" huden (tilfører fett) og er konsistensregulerende for produktet. Hvis man har tørr hud som mangler fett, så kan dermed denne kremen fungere. Den inneholder imidlertid INGEN fuktighetsgivende ingredienser, så den vil ikke fungere alene for dehydrert hud. Dehydrert hud trenger slikt som glycerin, hyaluronsyre, panthenol, aloe vera, urea/karbamid etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmartine Skrevet 1. oktober 2020 #45 Del Skrevet 1. oktober 2020 12 timer siden, Flamegirl skrev: Jeg ble nysgjerrig på dette, og måtte søke den opp. På ingredienslista (som var veldig kort) fant jeg dette: Aqua, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Ceteth-20 , Sodium Phosphate, p-Chloro-m-Cresol, Phosphoric Acid Kan noen kyndige (ser jo at det er flere med god greie på ingredienser her) forklare meg hvordan mmartine fikk hjelp av dette? Når jeg skriver ingrediensene inn på skincarisma.com, kommer det ikke opp at noen av disse ingrediensene er pleiende/helende, og i tillegg er det jo en del alkohol i den. Hadde vært fantastisk hvis en så billig krem kunne hjelpe, men blir litt skeptisk. Jeg er ingen ekspert, men valgte å høre på hudlegen (på sykehuset, ikke privat) og det angrer jeg ikke på! kremen er fet og gir masse fukt. det at kremen er så billig er jo bare et pluss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. oktober 2020 #46 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, mmartine skrev: Jeg er ingen ekspert, men valgte å høre på hudlegen (på sykehuset, ikke privat) og det angrer jeg ikke på! kremen er fet og gir masse fukt. det at kremen er så billig er jo bare et pluss? Jeg må rette på deg her - den gir fett, men ikke fukt. Den inneholder som tidligere nevnt ingen fuktighetsgivende ingredienser. På min kombinerte hud (normal med litt fet t-sone og tendenser til dehydrering (fuktmangel) om vinteren) er denne kremen helt krise! Jeg får kviser, noe jeg ellers aldri har, og blir blank og klissete samtidig som jeg føler meg like "stram i maska", ettersom dehydrert hud trenger fukt framfor fett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #47 Del Skrevet 1. oktober 2020 11 timer siden, Roci skrev: Aha, jeg fikk ikke med meg at du var vant med c-vitamin, det endrer jo saken Når jeg sjekker ingredienslista til det serumet du nevner, så inneholder det en form for c-vitamin som heter Sodium Ascorbyl Phosphate, altså den samme formen for c-vitamin som i det Dr. Greve-serumet jeg foreslo. Da kan det hende at du rett og slett skal prøve deg på et serum med ascorbin/l-ascorbinsyre, som er den mest aktive og effektive formen for c-vitamin. Det er denne formen som brukes i serumet fra PC. Exuviance har også et C-vitaminprodukt med høykonsentert ascorbinsyre; https://chicastore.no/products/exuviance-af-vitamin-c-20-serum-capsules-60-kapsler. Serumet fra By Wishtrend inneholder også høykonsentrert ascorbonsyre. Glycolsyre er en AHA-syre, altså en syreeksfoliering. I motsetning til "fysisk" eksfoliering med skrubbepartikler, så eksfolierer alfa-hydroksy-syrer (Alpha Hydroxy Acids - AHA) ved å løse opp "limet" (keratinet) som holder de døde hudcellene i det ytterste hudlaget sammen. Dette gjør at huden føles glattere og får en klarere hudtone. Du finner også glycolsyre i Exuviance sin Glycolic Expert Moisturizer og Filorga's Sleep And Peel. Som jeg har nevnt tidligere til det kjedsommelige - ta alltid en patch test når du begynner med nye produkter med aktive ingredienser, for å sjekke at du tåler dem. Start gradvis med èn, maks 2 ganger i uka og øk gradvis. Tusen takk - dette hjalp veldig! Og så glad for at du fant produkter fra filorga og exuviance. Siden jeg har brukt en fysisk eksfoliering så skulle jeg gjerne hatt en eksfoliering som ikke skal være på huden så lenge, men en slags lotion du kan bruke i dusjen (men det er kanskje ikke slik man skal bruke en syreeksfoliering?) Har kjøpt denne oljen fra exuviance (citrafirm faceoil) https://www.skincity.com/no/exuviance/citrafirm-face-oil-27-ml og tenker å kombinere den med retinol og eventuelt glycolsyre Anonymkode: e1a70...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #48 Del Skrevet 1. oktober 2020 12 timer siden, Roci skrev: Dette er jo et produkt som for det meste inneholder såkalte okklusive og emolliente ingredienser, altså ingredienser som hindrer fukt fra å unnslippe huden ved å danne en beskyttende hinne (okklusiver; altså petrolatium og paraffinum liquidum). De alkoholene som nevnes er såkalte fettalkoholer (i motsetning til etanoler som denaturert alkohol, Ethyl Alcohol, Ethanol, Methanol, Benzyl Alcohol, Isopropyl Alcohol and SD Alcohol), og de er emollienter, dvs. at de "smører" huden (tilfører fett) og er konsistensregulerende for produktet. Hvis man har tørr hud som mangler fett, så kan dermed denne kremen fungere. Den inneholder imidlertid INGEN fuktighetsgivende ingredienser, så den vil ikke fungere alene for dehydrert hud. Dehydrert hud trenger slikt som glycerin, hyaluronsyre, panthenol, aloe vera, urea/karbamid etc. Beklager hvis det blir litt mange spørsmål her. Fant denne kremen med glycolicyre fra Exuviance som jeg vurderer å kjøpe, men kan den kombineres med en nattkrem for eksempel eller fuktserum? Spørsmålet er vel egentlig om hva man kan kombinere med glycocylsyre? Anonymkode: e1a70...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #49 Del Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager hvis det blir litt mange spørsmål her. Fant denne kremen med glycolicyre fra Exuviance som jeg vurderer å kjøpe, men kan den kombineres med en nattkrem for eksempel eller fuktserum? Spørsmålet er vel egentlig om hva man kan kombinere med glycocylsyre? Anonymkode: e1a70...79f Denne kremen mente jeg: https://www.kicks.no/exuviance/hudpleie/ansiktspleie/nattkrem/glycolic-perfecting-moisturizer-50-ml?gclid=EAIaIQobChMI6oHz7ouU7AIVHRd7Ch3p2gNVEAQYASABEgK3bfD_BwE Anonymkode: e1a70...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #50 Del Skrevet 2. oktober 2020 Anbefaler insta-kontoen @leyglow! Hun er en svenske som både beautyblogger for svenske elle og jobber som lærer. Jeg lærer så sykt mye av storyene hennes! Har endret hudregimet mitt litt og litt etter jeg begynte folge henne nå, fra å kun bruke elixcir cosmoceuticals, til å bruke en blanding av E.C, the ordinary, klairs, dermaceutical, paulas choice og Obagi ZO Medical. Anonymkode: ea968...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. oktober 2020 #51 Del Skrevet 2. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne kremen mente jeg: https://www.kicks.no/exuviance/hudpleie/ansiktspleie/nattkrem/glycolic-perfecting-moisturizer-50-ml?gclid=EAIaIQobChMI6oHz7ouU7AIVHRd7Ch3p2gNVEAQYASABEgK3bfD_BwE Anonymkode: e1a70...79f Du kan fint kombinere med nattkrem og/eller serum, så lenge disse ikke inneholder noen form for retinoider, c-vitamin eller BHA (salicylsyre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. oktober 2020 #52 Del Skrevet 2. oktober 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler insta-kontoen @leyglow! Hun er en svenske som både beautyblogger for svenske elle og jobber som lærer. Jeg lærer så sykt mye av storyene hennes! Har endret hudregimet mitt litt og litt etter jeg begynte folge henne nå, fra å kun bruke elixcir cosmoceuticals, til å bruke en blanding av E.C, the ordinary, klairs, dermaceutical, paulas choice og Obagi ZO Medical. Anonymkode: ea968...98a Takk for tips :) Jeg er alltid på utkikk etter nye kilder til hudpleiekunnskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 2. oktober 2020 #53 Del Skrevet 2. oktober 2020 På 29.9.2020 den 14.35, Apple- skrev: Takk for tips! Jeg tar omega 3 hver dag og spiser normal mat. Jeg kan nok kanskje drikke mer vann. Jeg har hatt tørr hud siden jeg var liten, og har hatt det hele livet, uavhengig av hvordan jeg har spist og drukket. Fuktighetskrem må jeg uansett bruke. Håper på flere tips! Du vil ikke få hjelp av en krem hvis det er noe inne i kroppen. Har du sjekket hormoner eller stoffskifte? Har du en sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #54 Del Skrevet 3. oktober 2020 Ser du har fått utrolig mange gode og utfyllende svar her, men jeg har samme problem som deg: ekstremt tørr og fuktfattig hud, og har også hatt det slik siden barndommen. I tillegg er huden min atopisk, så jeg tidvis kan få utslett. For meg har følgende blitt fast rutine: Rens hver morgen / kveld (kun kaldt vann og morgenen, om kvelden med rensekrem/skum for å fjerne sminke og annen smuss fra dagen - for tiden bruker jeg make p:rem Safe Me. Relief Moisture Cleansing Foam eller Klairs Rich Moist Foaming Cleanser) Tørker huden og påfører The Ordinary Hyaluronic Acid Smører med Canoderm-krem (anbefales alltid etter man har vært i vann, altså dusjet eller badet e.l.) "Lukker" fukten inne med en fet krem, nå for tiden Locobase Så solfaktor og sminke og annet man ellers tar på for dagen Canodermen bruker jeg over hele kroppen morgen og kveld, noen ganger CeRaVe. Foretrekker i grunn Canoderm for min hud. Men dette er altså nåværende rutine, etter over 30 år med tørr hud 😅 Så den forbedres stadig. Var en stund innom mange dyre produkter, k-beauty o.l., men falt tilbake på apotekproduktene. Anonymkode: f60ee...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #55 Del Skrevet 3. oktober 2020 Og en ting til ^ Jeg tar tran og/eller Omega 3, og drikker veldig sjelden alkohol, omtrent aldri. Det er helt drepen for huden min. Samme med røyk (åpenbart). Er pescetarianer (spiser vegetarisk + fisk, samt egg og ost iblant). Forsøker å spise sunt og balansert i moderate mengder, og drikker masse vann. Dette har gjort huden min langt bedre de siste årene, enn den var i 20-årene da jeg var student og drakk og festet mye og spiste relativt usunt.. Anonymkode: f60ee...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 9. november 2020 Forfatter #56 Del Skrevet 9. november 2020 Altså, tråden lever! 😍 Jeg må oppdatere og komme med nye, oppdaterte spørsmål. @Roci du har altså vært en engel, og har hjulpet meg så mye, tusen takk for det! 😘 Og alle dere andre, tusen takk! Jeg gikk til innkjøp av ‘hele linjen’ til The Ordinary Fulgte rådene herfra, og litt fra de anbefalingene som fulgte produktene på blivakker.no. Rutinen ble sånn, morgen: Caffeine solution 5% og Argeline solution 10% på øynene, Hyaluronic Acid 2% på hele ansiktet, deretter ansiktskremen på hele ansiktet. Kveld: To ggr pr uke Vit. C suspension 23% + HA spheres ELLER Lactic Acid 10% + HA. Deretter: 100% Plant-derived squalane, samme på øynene som på morgenen, Hyaluronic Acid + ansiktskrem. Jeg prøvde selvfølgelig syrene i albuen først, per Rocis forslag, og tålte dem fint. Ansiktskremen måtte jeg droppe etter få dager, funket IKKE, var nesten så det ble verre. Så nå er jeg tilbake til bodylotion i ansiktet Men syrene (eller én av dem, hvem vet...) funker, jeg er ikke lenger småflassete i ansiktet - er sååå deilig å kunne snyte seg uten å måtte stå i speilet å plukke av løs hud på nesen etterpå Squalane føles ut som olje, og jeg er usikker på om den gjør noe for meg, det samme med Argeline sol. på øynene, den føles som vann. Jeg lurer på om det kanskje er nok med Caffeine sol. på øynene? Nye tilbakemeldinger tas imot med stor takk! Jeg må også få ut fingern og få prøvd en ny fuktighetskrem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. november 2020 #57 Del Skrevet 9. november 2020 10 minutter siden, Apple- skrev: Altså, tråden lever! 😍 Jeg må oppdatere og komme med nye, oppdaterte spørsmål. @Roci du har altså vært en engel, og har hjulpet meg så mye, tusen takk for det! 😘 Og alle dere andre, tusen takk! Jeg gikk til innkjøp av ‘hele linjen’ til The Ordinary Fulgte rådene herfra, og litt fra de anbefalingene som fulgte produktene på blivakker.no. Rutinen ble sånn, morgen: Caffeine solution 5% og Argeline solution 10% på øynene, Hyaluronic Acid 2% på hele ansiktet, deretter ansiktskremen på hele ansiktet. Kveld: To ggr pr uke Vit. C suspension 23% + HA spheres ELLER Lactic Acid 10% + HA. Deretter: 100% Plant-derived squalane, samme på øynene som på morgenen, Hyaluronic Acid + ansiktskrem. Jeg prøvde selvfølgelig syrene i albuen først, per Rocis forslag, og tålte dem fint. Ansiktskremen måtte jeg droppe etter få dager, funket IKKE, var nesten så det ble verre. Så nå er jeg tilbake til bodylotion i ansiktet Men syrene (eller én av dem, hvem vet...) funker, jeg er ikke lenger småflassete i ansiktet - er sååå deilig å kunne snyte seg uten å måtte stå i speilet å plukke av løs hud på nesen etterpå Squalane føles ut som olje, og jeg er usikker på om den gjør noe for meg, det samme med Argeline sol. på øynene, den føles som vann. Jeg lurer på om det kanskje er nok med Caffeine sol. på øynene? Nye tilbakemeldinger tas imot med stor takk! Jeg må også få ut fingern og få prøvd en ny fuktighetskrem Så flott at du opplever bedring Squalane ER olje, og altså en fuktighetsbevarende ingrediens og brukes også som "carrier" ("bærer") av enkelte aktive ingredienser som f.eks. retinol. Den gjør ikke noe i seg selv bortsett fra å være fuktighetsbevarende. Hyaluronsyre er forøvrig ikke "syre" i den forstand, men et sukkermolekyl som produseres naturlig i kroppen og har evnen til å "trekke" fuktighet (vann) fra omgivelsene til huden, og er dermed en fuktighetsgivende ingrediens. Argireline er et såkalt peptid. Disse består av korte aminosyrekjeder og er små fragmenter av proteiner som finnes i huden og hevdes å være cellekommuniserende, dvs. at de skal kunne stimulere hudcellene til å fungere på ulike måter, f.eks. å stimulere collagenproduksjon etc. Så vidt jeg vet finnes det ikke forskning som har klart å dokumentere effekten av peptider annet enn i laboratorieforsøk, selv om disse resultatene er lovende. Det er uansett snakk om langvarig bruk før man evt. ser resultater, så du får avgjøre selv. Skadelige er de ikke. Jeg vil ikke anbefale deg å kun bruke Caffeine Solution på øynene, den er veldig uttørkende. Bruk i såfall fuktighetskrem/øyekrem i tillegg. Ellers foreslo jeg noen fuktighetskremer fra Paula's Choice i mitt forrige innlegg, du kan jo bestille prøvestørrelsene og teste de ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #58 Del Skrevet 9. november 2020 Ikke dette du spør om, men drikker du nok vann? Jeg er rett over 40 år, og merker det på huden om jeg ikke drikker nok. Hvis jeg bare drikker til måltider og når jeg er tørst, blir huden i ansiktet tørr og flasser. Selv skrubbing og kremer hjelper ikke. Olje (kokosolje fra matbutikken) kan hjelpe litt. Drikker jeg nok, trenger jeg bare en lett fuktighetskrem etter dusjen. Anonymkode: eb36f...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 9. november 2020 Forfatter #59 Del Skrevet 9. november 2020 På 2.10.2020 den 8.39, OPIgirl skrev: Du vil ikke få hjelp av en krem hvis det er noe inne i kroppen. Har du sjekket hormoner eller stoffskifte? Har du en sykdom? Glemte å svare på denne! Jeg har lavt stoffskifte, og tar medisin for det. Tørker definitivt ut både hud og hår, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 9. november 2020 #60 Del Skrevet 9. november 2020 3 timer siden, Apple- skrev: Glemte å svare på denne! Jeg har lavt stoffskifte, og tar medisin for det. Tørker definitivt ut både hud og hår, dessverre Og du har fremdeles tørr hud? Hjelper ikke medisiner med å stabilisere stoffskiftet? I så fall er det kanskje andre årsaker til at du har tørr hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå