Roci Skrevet 29. september 2020 #21 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) 9 minutter siden, Apple- skrev: Wow, tusen takk for utfyllende svar! CeraVe har jeg prøvd, gjorde ingenting for huden min (altså, bokstavlig talt som å ha på ingenting). Av de tre kremene du anbefaler fra Paula's Choice, hvilket gir mest fukt? Jeg bruker faktisk finkornet sukker til å skrubbe med, det er det beste jeg har brukt (og bra for miljøet ). Har du noen anbefalinger på produkt på syreeksfoliering? Bare hyggelig Ultra-Rich er nok den som i størst grad er både fukighetsgivende og fuktighetsbevarende, men jeg tror ikke jeg ville avskrive Omega 3- kremen heller, fordi den inneholder mye antioksidanter som er bra for voksen hud Sistnevnte får du forøvrig kjøpt i prøvestørrelse til kr. 179,- så du kan jo prøve den først og så heller gå over til Ultra-Rich ved behov. All fysisk eksfoliering kan tørke ut og gi mikrorifter i huden, selv om sukker er noe av det "snilleste" man kan bruke. Syrer eksfolierer på en helt annen måte, jeg kan love deg at du vil merke forskjell! Syrer er også miljøvennlige siden de ikke inneholder noen fysiske skrubbepartikler. Siden jeg forstår at du ikke har brukt syrer før, tror jeg at jeg ville forsøkt med 10% Lactic Acid fra The Ordinary til å begynne med, et par kvelder i uka og så øke til annen hver kveld. Ta gjerne en såkalt "patch test" på innsiden av albuen (der huden er tynnest) før du bruker den i ansiktet, så får du sjekket at du tåler produktet. Endret 29. september 2020 av Roci 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #22 Del Skrevet 29. september 2020 henger meg på her! skal bestille fra skincity, og vurderer å gå helt over til paulas choice. har brukt masse dyre merker, men usikker på om det er nødvendig🧐har lite greie på hudpleie, men ønsker anti age og fukt☺️vil de rimeligere merkene nå opp til de dyre? tenker først og fremst på paulas choice og TO Anonymkode: 17427...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #23 Del Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: henger meg på her! skal bestille fra skincity, og vurderer å gå helt over til paulas choice. har brukt masse dyre merker, men usikker på om det er nødvendig🧐har lite greie på hudpleie, men ønsker anti age og fukt☺️vil de rimeligere merkene nå opp til de dyre? tenker først og fremst på paulas choice og TO Anonymkode: 17427...2ba Ja absolutt. Jeg bruker kun The Ordinary, CeraVe og Paulas Choice. Helt unødvendig å bruke masse penger på hudpleie, det viktige er ingrediensene, ikke merket og prisen! Anonymkode: 3be9b...93c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #24 Del Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja absolutt. Jeg bruker kun The Ordinary, CeraVe og Paulas Choice. Helt unødvendig å bruke masse penger på hudpleie, det viktige er ingrediensene, ikke merket og prisen! Anonymkode: 3be9b...93c er det HA jeg trenger for fukt? så usikker på hva jeg trenger🙈får man veiledning på skin city? Anonymkode: 17427...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmartine Skrevet 29. september 2020 #25 Del Skrevet 29. september 2020 Hei! Slet med det samme som deg, og ble henvist til hudlege da jeg til slutt hadde brukt så mye penger på fuktighetskremer som ikke virket. Hudlegen anbefalte en fuktighetskrem uten parfyme som heter Essex og koster under 100kr! det er altså ikke noe fancy krem med god lukt, men den gjorde underverker for huden min! https://www.boots.no/product/essex-cream-100g-produkt966990 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #26 Del Skrevet 29. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det HA jeg trenger for fukt? så usikker på hva jeg trenger🙈får man veiledning på skin city? Anonymkode: 17427...2ba The Ordinary Hyaloronic Acid ja. Du får god veiledning på SkinCity, ja 😊 Du trenger heller ikke kjøpe produktene de anbefaler deg, og du kan bare be om anbefaling til feks fuktighetskrem. Anonymkode: 3be9b...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. september 2020 #27 Del Skrevet 29. september 2020 44 minutter siden, Apple- skrev: Takk for tips! Har bare prøvd én krem fra Dermalogica før, muligens i Skin Repair-serien? Hvordan er konsistensen på denne? Har erfaring med at det utgjør en forskjell. Man blir ikke helt "tørr" noen min etter påføring, man kjenner at det er krem på huden. Men den er ikke sånn "glinsefet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 29. september 2020 Forfatter #28 Del Skrevet 29. september 2020 26 minutter siden, Roci skrev: Bare hyggelig Ultra-Rich er nok den som i størst grad er både fukighetsgivende og fuktighetsbevarende, men jeg tror ikke jeg ville avskrive Omega 3- kremen heller, fordi den inneholder mye antioksidanter som er bra for voksen hud Sistnevnte får du forøvrig kjøpt i prøvestørrelse til kr. 179,- så du kan jo prøve den først og så heller gå over til Ultra-Rich ved behov. All fysisk eksfoliering kan tørke ut og gi mikrorifter i huden, selv om sukker er noe av det "snilleste" man kan bruke. Syrer eksfolierer på en helt annen måte, jeg kan love deg at du vil merke forskjell! Syrer er også miljøvennlige siden de ikke inneholder noen fysiske skrubbepartikler. Siden jeg forstår at du ikke har brukt syrer før, tror jeg at jeg ville forsøkt med 10% Lactic Acid fra The Ordinary til å begynne med, et par kvelder i uka og så øke til annen hver kveld. Ta gjerne en såkalt "patch test" på innsiden av albuen (der huden er tynnest) før du bruker den i ansiktet, så får du sjekket at du tåler produktet. Hva du ikke vet *imponert* Jeg sitter her og prøver å sortere litt, skal prøve å lage meg en ny rutine. Jeg kikket forøvrig på noen av produktene til The Ordinary, my god, de anbefaler jo 3-4 produkter både morgen og kveld! Kjenner jeg blir litt overveldet. Syns det er vanskelig å vite hva som er bra, særlig når jeg ikke får kjenne på kremene. Er fortsatt helt overbevist om at drømmekremen er superglatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. september 2020 #29 Del Skrevet 29. september 2020 34 minutter siden, Apple- skrev: Hva du ikke vet *imponert* Jeg sitter her og prøver å sortere litt, skal prøve å lage meg en ny rutine. Jeg kikket forøvrig på noen av produktene til The Ordinary, my god, de anbefaler jo 3-4 produkter både morgen og kveld! Kjenner jeg blir litt overveldet. Syns det er vanskelig å vite hva som er bra, særlig når jeg ikke får kjenne på kremene. Er fortsatt helt overbevist om at drømmekremen er superglatt Etter min erfaring er TO best på serum og syrer, fuktighetskremen deres gjorde ikke noe for min kombinerte, voksne hud i alle fall🙂 Jeg likte ikke konsistensen heller,men det er nå meg😉 Hvis du ser på mitt "rutineforslag" så har jeg også foreslått rundt 4 produkter morgen og kveld, så hvis du ønsker å innføre aktive ingredienser i hudpleierutinen din, så er det vel omtrent der du havner. Det er forøvrig et poeng å ikke begynne å bruke C-vitamin, syreeksfoliering og Retinol samtidig, da kan du gå på en skikkelig smell. Begynn med en mild form for C-vitamin annenhver dag, og så kan du eksfoliere en til to ganger i uka til å begynne med, de dagene du ikke bruker C-vitamin. Etterhvert kan du øke til C-vitamin hver dag hvis huden din tåler det. Når det gjelder eksfoliering så gjør du det så ofte du har behov, men ikke oftere enn annenhver dag. Når huden har vent seg til c-vitamin og syrer, kan du starte med et mildt retinolprodukt. Det er viktig å være klar over at disse virkestoffene øker hudens solsensitivitet, så det anbefales å bruke solfaktor på dagtid. UV-beskyttelse er forøvrig det beste du kan gjøre for huden din for å forebygge rynker, ettersom UV- stråling står for ca 80 % av hudaldringen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #30 Del Skrevet 29. september 2020 bør man holde seg til ett hudpleiemerke, eller er det ok å blande flere? jeg blir litt svett av å blande flere🤷♀️men samtidig har ikke alle merkene akkurat det jeg trenger. har feks en matis kuldekrem jeg liker veldig godt. Anonymkode: 17427...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. september 2020 #31 Del Skrevet 29. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: bør man holde seg til ett hudpleiemerke, eller er det ok å blande flere? jeg blir litt svett av å blande flere🤷♀️men samtidig har ikke alle merkene akkurat det jeg trenger. har feks en matis kuldekrem jeg liker veldig godt. Anonymkode: 17427...2ba Det er helt ok å blande flere, etter min erfaring i alle fall. Selv om enkelte produkter innen en serie kan være laget for brukes sammen, er det likevel ikke noen garanti for at den kombinasjonen er optimal for akkurat din hud. Og som du sier, det kan være at et merke ikke har den typen produkt du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #32 Del Skrevet 30. september 2020 15 timer siden, Roci skrev: Bare hyggelig Ultra-Rich er nok den som i størst grad er både fukighetsgivende og fuktighetsbevarende, men jeg tror ikke jeg ville avskrive Omega 3- kremen heller, fordi den inneholder mye antioksidanter som er bra for voksen hud Sistnevnte får du forøvrig kjøpt i prøvestørrelse til kr. 179,- så du kan jo prøve den først og så heller gå over til Ultra-Rich ved behov. All fysisk eksfoliering kan tørke ut og gi mikrorifter i huden, selv om sukker er noe av det "snilleste" man kan bruke. Syrer eksfolierer på en helt annen måte, jeg kan love deg at du vil merke forskjell! Syrer er også miljøvennlige siden de ikke inneholder noen fysiske skrubbepartikler. Siden jeg forstår at du ikke har brukt syrer før, tror jeg at jeg ville forsøkt med 10% Lactic Acid fra The Ordinary til å begynne med, et par kvelder i uka og så øke til annen hver kveld. Ta gjerne en såkalt "patch test" på innsiden av albuen (der huden er tynnest) før du bruker den i ansiktet, så får du sjekket at du tåler produktet. Jeg bruker en peel med små sandkorn og har gjort det i noen år og har ikke visst at det kan gi små rifter i huden. Kan du anbefale en eksfoliering med syrer? Bruker retinol to ganger i uken, bruker også en rens med både PHA og AHA-syrer. Skulle så gjerne også ha brukt c-vitamin serum, men har ikke funnet et serum med høyt innhold av c-vitamin (i hvert fall 15% c-vitamin)! Vil du f.eks. anbefale c-vitamin serumet til paula's choice? https://www.google.com/search?q=paulas+choice+c-vitamin+serum&oq=paulas+choice+c-vitamin+serum&aqs=chrome..69i57.8655j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Den er veldig dyr med tanke på at flasken bare inneholder 20 ml. Anonymkode: e1a70...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 30. september 2020 #33 Del Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker en peel med små sandkorn og har gjort det i noen år og har ikke visst at det kan gi små rifter i huden. Kan du anbefale en eksfoliering med syrer? Bruker retinol to ganger i uken, bruker også en rens med både PHA og AHA-syrer. Skulle så gjerne også ha brukt c-vitamin serum, men har ikke funnet et serum med høyt innhold av c-vitamin (i hvert fall 15% c-vitamin)! Vil du f.eks. anbefale c-vitamin serumet til paula's choice? https://www.google.com/search?q=paulas+choice+c-vitamin+serum&oq=paulas+choice+c-vitamin+serum&aqs=chrome..69i57.8655j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Den er veldig dyr med tanke på at flasken bare inneholder 20 ml. Anonymkode: e1a70...79f PHA/AHA er eksfolierende syrer, men du får ikke full effekt av disse i en rens, siden du vasker den av etter en stund. Jeg liker godt The Ordinary sin 7% glycolic toner, denne er også bra: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/skin-perfecting-8-aha-lotion-100-ml. Et annet populært produkt med 5% glycolsyre, er Pixi Glowt Tonic, den er på tilbud hos NordicFeel akkurat nå til 148 kr. Det er jo anbefalt når man begynner med aktive ingredienser at man begynner med lavere konsentrasjoner og ikke så hyppig bruk, men det kommer jo også an på hvor tolerant hud du har. Selv begynte jeg direkte med TO sin glycolsyre et par ganger i uka, og det gikk helt fin. Den er dessuten såpass rimelig at man har råd til å gjøre et bomkjøp. Ta uansett en patch test før du bruker produktet i ansiktet. Hvis du ikke har brukt C-vitaminserum før, vil jeg faktisk ikke anbefale å begynne med en høy konsentrasjon. I likhet med andre aktive ingredienser kan også c-vitamin gi reaksjoner ved for høy konsentrasjon og/eller for hyppig bruk, spesielt når du også bruker andre aktive ingredienser som syrer og retinol. Jeg tror TO Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% ville vært supert å begynne med, men det er utsolgt over alt for tiden. Et alternativ er dette serumet fra Dr Greve, det inneholder en mer stabil form for c-vitamin som er mildere, men samtidig effektiv. Jeg brukte det nå i sommer, men for min hud som er vant til c-vitamin, var det bare nok til å vedlikeholde, ikke gi ytterligere resultater. Men som et begynnerserum tror jeg det kan fungere veldig bra. Det er også relativt drøyt i bruk. Serumet fra PC står forøvrig på ønskelista mi - det er som du sier litt dyrt i innkjøp, men siden man bare trenger 2-3 dråper av et slikt serum, så holder det vanligivs i flere måneder. Det er også et poeng at produkter med ascorbic acid/l-ascorbic acid har begrenset holdbarhetstid, fordi dette er den mest "ustabile" formen for c-vitamin (mtp oksidasjon) selv om det også er den mest effektive. Nå kan dette serumet blandes i andre serumer/kremer (ikke med retinol, syrer eller niacinamide) slik at konsentrasjonen "fortynnes" litt, så det kan jo hende at det går bra å begynne med dette. Det kommer som sagt an på hvor tolerant hud du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #34 Del Skrevet 30. september 2020 11 timer siden, Roci skrev: PHA/AHA er eksfolierende syrer, men du får ikke full effekt av disse i en rens, siden du vasker den av etter en stund. Jeg liker godt The Ordinary sin 7% glycolic toner, denne er også bra: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/skin-perfecting-8-aha-lotion-100-ml. Et annet populært produkt med 5% glycolsyre, er Pixi Glowt Tonic, den er på tilbud hos NordicFeel akkurat nå til 148 kr. Det er jo anbefalt når man begynner med aktive ingredienser at man begynner med lavere konsentrasjoner og ikke så hyppig bruk, men det kommer jo også an på hvor tolerant hud du har. Selv begynte jeg direkte med TO sin glycolsyre et par ganger i uka, og det gikk helt fin. Den er dessuten såpass rimelig at man har råd til å gjøre et bomkjøp. Ta uansett en patch test før du bruker produktet i ansiktet. Hvis du ikke har brukt C-vitaminserum før, vil jeg faktisk ikke anbefale å begynne med en høy konsentrasjon. I likhet med andre aktive ingredienser kan også c-vitamin gi reaksjoner ved for høy konsentrasjon og/eller for hyppig bruk, spesielt når du også bruker andre aktive ingredienser som syrer og retinol. Jeg tror TO Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% ville vært supert å begynne med, men det er utsolgt over alt for tiden. Et alternativ er dette serumet fra Dr Greve, det inneholder en mer stabil form for c-vitamin som er mildere, men samtidig effektiv. Jeg brukte det nå i sommer, men for min hud som er vant til c-vitamin, var det bare nok til å vedlikeholde, ikke gi ytterligere resultater. Men som et begynnerserum tror jeg det kan fungere veldig bra. Det er også relativt drøyt i bruk. Serumet fra PC står forøvrig på ønskelista mi - det er som du sier litt dyrt i innkjøp, men siden man bare trenger 2-3 dråper av et slikt serum, så holder det vanligivs i flere måneder. Det er også et poeng at produkter med ascorbic acid/l-ascorbic acid har begrenset holdbarhetstid, fordi dette er den mest "ustabile" formen for c-vitamin (mtp oksidasjon) selv om det også er den mest effektive. Nå kan dette serumet blandes i andre serumer/kremer (ikke med retinol, syrer eller niacinamide) slik at konsentrasjonen "fortynnes" litt, så det kan jo hende at det går bra å begynne med dette. Det kommer som sagt an på hvor tolerant hud du har. Jeg har brukt c-vitamin serum tidligere, men jeg merket ikke noen stor effekt. Fikk litt urenheter, men ellers ingen reaksjoner. Serumet jeg brukte inneholdt 20% c-vitamin. https://www.dermaspa.no/c-vitamin-serum-med-astaxanthin.html Ga den til moren min som hadde kjempegod effekt av den 😊 Kan jeg spørre hva glycolsyre er og hva det er bra for? The Ordinary er sikkert bra, men det er ikke et merke jeg har brukt tidligere. Bruker produktene til exuviance og filorga. Anonymkode: e1a70...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 30. september 2020 #35 Del Skrevet 30. september 2020 The Ordinary er fantastisk og helt ulikt alt annet. I stedet for å få alt i en krem (inkl masse som er unødvendig tull som gir masse allergiske reaksjoner) så setter du sammen ditt eget "regime" som er basert på hvilke utfordringer din hud har. Dette kan virke som utrolig komplisert i starten, men snakk med noen du kjenner .... Jeg kan ikke anbefale noe etter som du og jeg nok er ulik alder og har ulik utfordringer ved vår hud, men jeg anbefaler deg å forholde deg direkte til leverandør https://deciem.com/brand/the-ordinary - be dem om råd, si hvilken alder du har, utfordringer huden har og så videre. Det finnes norske leverandører som fører The Ordinary (som lyco.no og enkelte (nett)butikker), men mitt råd er at du søker råd direkte fra Deciem. Produktkompetansen ser ut til å være mye bedre der enn hos underleverandørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 30. september 2020 #36 Del Skrevet 30. september 2020 Sjekk ut skinsecret.no Den siden har gjort underverker for min hud, elsker de! Du kan sortere på type hud, og deretter problemer. Du får da opp produkter basert på valgene dine. Fornuftige priser også 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #37 Del Skrevet 30. september 2020 Spenol. Anonymkode: e131b...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 30. september 2020 #38 Del Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spenol. Anonymkode: e131b...4ac Signerer denne. Parfymefri, ingen bullshit overprisa krem fra fancy produsent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikbokelsker Skrevet 30. september 2020 #39 Del Skrevet 30. september 2020 På 29.9.2020 den 14.10, Apple- skrev: Jeg tror jeg har dehydrert hud. Stram når jeg ikke tar på krem, og rynkene kommer skikkelig fram (jeg er 50). Veldig sjelden jeg har kviser, aldri fet hud, men kan bli litt blank på nesen. Hvis jeg ikke skrubber blir jeg flassete. Jeg bruker sjelden sminke, og tåler lite sol, men er ikke helt blek. Nå sliter jeg skikkelig. Jeg har prøvd utallige kremer, det meste fra apoteket, og noe fra div. parfymerier. Jeg trodde jeg hadde funnet noe som funket da jeg nå sist prøvde Decrusto, men det varte ikke lenge. Nå går jeg og smører og smører.... De kremene jeg har hatt før som har funket, har stort sett vært ganske glatte og litt kompakte. Fete kremer funker ikke, heller ikke hvis de er for lette eller i geléform. O, store gudinner på KG, si at dere vet hva jeg skal prøve!! Jeg vil helst holde meg under 500 kr, men betaler opptil 1000 kr for den perfekte kremen. Pretty-pliiis! En Tørr og dehydrert hud Kan være i ubalanse. Da er det viktig å styrke hudbarrierene og øke blodsirkulasjonen. Nå er jeg litt yngre enn deg, men har samme problem. Prøvde en endeløs rekke med kremer og serum, inkl skrubb og behandlinger. eneste som funket her var faktisk lett skrubb og hudolje(spesielt om vinteren). Av produkter anbefaler jeg Dermalogica barrier defense booster og ZO Growth Factor Serum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamegirl Skrevet 30. september 2020 #40 Del Skrevet 30. september 2020 På 29.9.2020 den 15.46, mmartine skrev: Hei! Slet med det samme som deg, og ble henvist til hudlege da jeg til slutt hadde brukt så mye penger på fuktighetskremer som ikke virket. Hudlegen anbefalte en fuktighetskrem uten parfyme som heter Essex og koster under 100kr! det er altså ikke noe fancy krem med god lukt, men den gjorde underverker for huden min! https://www.boots.no/product/essex-cream-100g-produkt966990 Jeg ble nysgjerrig på dette, og måtte søke den opp. På ingredienslista (som var veldig kort) fant jeg dette: Aqua, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Ceteth-20 , Sodium Phosphate, p-Chloro-m-Cresol, Phosphoric Acid Kan noen kyndige (ser jo at det er flere med god greie på ingredienser her) forklare meg hvordan mmartine fikk hjelp av dette? Når jeg skriver ingrediensene inn på skincarisma.com, kommer det ikke opp at noen av disse ingrediensene er pleiende/helende, og i tillegg er det jo en del alkohol i den. Hadde vært fantastisk hvis en så billig krem kunne hjelpe, men blir litt skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå