AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg har vært arbeidsledig i 1.5 år og får ikke jobb har ikke hatt inntekt. Er det slik at NAV kan hjelpe meg? For jeg har ikke referanser fra sjefene mine og får derfor aldri kommet videre etter intervju. Har vært syk er litt bedre nå. Håper det.. Takk for svar. Anonymkode: 06416...59b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Hvorfor har du ikke referanser fra jobbene dine? Anonymkode: 28d57...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke referanser fra jobbene dine? Anonymkode: 28d57...f8a Fordi jeg har så sterk angst at jeg ikke turte spørre om de ville være det.. Anonymkode: 06416...59b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Vært i en situasjon som deg. Arbeidsledig ganske lenge, lite arbeidserfaring og nesten ingen referanser. Men jeg bestemte meg for å gjøre noe med situasjonen min selv om det var utrolig vanskelig. Kontaktet NAV, fikk hjelp til å flytte til et annet sted, søkte på mange jobber og vært på noen intervjuer. Fikk en liten stilling som tilkallingsvikar, så det er en start i hvert fall. I utgangspunktet er jeg i en mye bedre situasjon nå enn før. Fikk snudd om livet mitt ganske mye på ca. én mnd. Lykke til! Anonymkode: 107ab...d30
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 På mange dps poliklinikker har de nå jobb spesialister som hjelper pasientene ut i betalt arbeid. Jobbspesislistene er med i hele prosessen, fra å kartlegge hva du skal jobbe med, hvor mye, finne jobb of være med på intervju. Med en psykiatrisk diagnose skal det ikke være noe problem å komme inn i et sånt løp. Verdt å sjekke ut, da nav stortsett kun har tiltak med drittlønn. Anonymkode: 73ede...0df
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg har så sterk angst at jeg ikke turte spørre om de ville være det.. Anonymkode: 06416...59b Kjære deg, da synes jeg du skal ta kontakt med lege og nav. Anonymkode: 4cfd0...920
Gasellen Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 De legger vel opp til at du skal gjøre mye av jobben selv, men kan ofte hjelpe med utplassering og kurs
Gasellen Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg har så sterk angst at jeg ikke turte spørre om de ville være det.. Anonymkode: 06416...59b Send dem en mail da. Det er ofte lettere enn å ringe
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Ja, jeg fikk hjelp av jobbspesialist. Så etter kort tid som aktiv arbeidssøker at jeg trengte noe hjelp til å komme på arbeidsmarkedet. Målet med 20 jobber å søke på på 3 måneder ble slettet, og vi fokuserte heller på å finne en jobb hvor jeg kunne forsørge meg selv og trives. Tiltaket startet i februar, og jeg har ingen fast stilling, men fikk nylig starte på arbeidstrening i drømmejobben. Jobbspesialist har jeg til jeg har jobb, men ser ut til at jeg får mer å gå på der jeg er nå. Anbefaler å snakke med Nav og spørre om IPS (individuell jobbstøtte). Her kan du få hjelp til mye, alt fra skrive søknader til kanskje til og med ta kontakt med dine tidligere arbeidsgivere for referansene? Ønsker deg lykke til Anonymkode: 0bd6e...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå