AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Del Skrevet 29. september 2020 Hei Jeg vil snakke om min utdanning og hvordan den er. Jeg føler litt at denne utdannelsen er litt ubrukelig. Skjønner ikke hvorfor man trenger å ha utdanning for å jobbe i butikk. Alle som jobber i butikk har ikke relevant utdanning eller har ikke i det hele tatt. Jeg vil jobbe som butikksjef i dagligvare men der vil de ha høyt utdannede folk eller med lang erfaring innen dagligvare. Jeg lurer virkelig på hvor jeg kan jobbe med denne utdannelsen. Jeg vil ikke jobbe på McDonalds, Burger king, bensinstasjon, kiosker og kaffebarer fordi jeg synes det er fæle jobber. Må jeg virkelig ta høyere utdanning hvis jeg vil ha god jobb som jeg liker?? Anonymkode: 21b33...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Del Skrevet 29. september 2020 For å være helt ærlig med deg; Jeg er dagligleder for en slags varehandelsbedrift som har flere selgere ansatt. Da ikke type « H&M butikkselger» men aktive salgstillinger. Ingen av mine ansatte har fagbrev i salg, ikke fordi det er noe negativt, men fordi i disse stillingene vektlegger jeg personlig egnethet over alt annet. Utstråling, pågangsmot, ordenssans og struktur og et velfungerende snakketøy. Resten kan vi lære dem relativt greit. Hvilke utdanning de har er da egentlig irrelevant, mine ansatte nå har vidt forskjellige bakgrunner. Anonymkode: 67e1b...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Del Skrevet 29. september 2020 Og forresten, dersom du siker mot en karriere som butikksjef (hva slags butikk?) er utdanninger eller kurs i retning økonomi, admin, markedsføring og forbrukerpsykologi fine valg. Alle disse finnes som nettkurs/utdanninger du kan ta hjemme «på si». Ellers er det mange kjedebutikker som tilbyr trainee programmer, hvor man jobber seg oppover. Da kan det jo være lurt å søke seg til en slik kjede, være åpen om ambisjoner og vise seg frem som en eksemplarisk ansatt. Anonymkode: 67e1b...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akr Skrevet 29. september 2020 #4 Del Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For å være helt ærlig med deg; Jeg er dagligleder for en slags varehandelsbedrift som har flere selgere ansatt. Da ikke type « H&M butikkselger» men aktive salgstillinger. Ingen av mine ansatte har fagbrev i salg, ikke fordi det er noe negativt, men fordi i disse stillingene vektlegger jeg personlig egnethet over alt annet. Utstråling, pågangsmot, ordenssans og struktur og et velfungerende snakketøy. Resten kan vi lære dem relativt greit. Hvilke utdanning de har er da egentlig irrelevant, mine ansatte nå har vidt forskjellige bakgrunner. Anonymkode: 67e1b...609 Interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akr Skrevet 29. september 2020 #5 Del Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og forresten, dersom du siker mot en karriere som butikksjef (hva slags butikk?) Jeg tenkte matbutikk som kiwi og meny. Vil også jobbe innen bil som bilselger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Del Skrevet 29. september 2020 Som selger teller egenskaper 90%, at du faktisk greier å snakke for deg slik at du kan selge. Man kan nok få noe uttelling for utdannelse etterhvert, men det viktigste er uansett at du har snakketøy, pågangsmot og selvtillit til å være en god selger. Anonymkode: 49563...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Del Skrevet 29. september 2020 Fagbrevet er irrelevant ja, - man ansetter basert på «trynefaktor». Jeg ble butikksjef etter vgs i to ulike klesbutikker - kun pga orden, utstråling, pågangsmot - og sikkert utseende (sjefen var en gris). Hvordan det er med KIWI og Meny vet jeg ikke - men de jeg kjenner som er leder der; har ingen utdanning. Derimot har de jobbet beinhardt (og ulønnet overtid), og tatt div kurs (kiwi- rema «skole»). Anonymkode: efb1a...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Del Skrevet 29. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg vil snakke om min utdanning og hvordan den er. Jeg føler litt at denne utdannelsen er litt ubrukelig. Skjønner ikke hvorfor man trenger å ha utdanning for å jobbe i butikk. Alle som jobber i butikk har ikke relevant utdanning eller har ikke i det hele tatt. Jeg vil jobbe som butikksjef i dagligvare men der vil de ha høyt utdannede folk eller med lang erfaring innen dagligvare. Jeg lurer virkelig på hvor jeg kan jobbe med denne utdannelsen. Jeg vil ikke jobbe på McDonalds, Burger king, bensinstasjon, kiosker og kaffebarer fordi jeg synes det er fæle jobber. Må jeg virkelig ta høyere utdanning hvis jeg vil ha god jobb som jeg liker?? Anonymkode: 21b33...775 vel, min sjef er jo sjef uten utdannelse utenom videregående så alt er mulig. noen jobber seg oppover. Anonymkode: 8c731...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Del Skrevet 29. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fagbrevet er irrelevant ja, - man ansetter basert på «trynefaktor». Jeg ble butikksjef etter vgs i to ulike klesbutikker - kun pga orden, utstråling, pågangsmot - og sikkert utseende (sjefen var en gris). Hvordan det er med KIWI og Meny vet jeg ikke - men de jeg kjenner som er leder der; har ingen utdanning. Derimot har de jobbet beinhardt (og ulønnet overtid), og tatt div kurs (kiwi- rema «skole»). Anonymkode: efb1a...ec3 jeg fikk høyere lønn da jeg tok fagbrev så blir for dumt å si at fagbrev er irrelevant i alle sammenhenger Anonymkode: 8c731...8a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akr Skrevet 29. september 2020 #10 Del Skrevet 29. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg fikk høyere lønn da jeg tok fagbrev så blir for dumt å si at fagbrev er irrelevant i alle sammenhenger Man får høyere lønn men hvordan er det med tanke på å få seg jobb? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg vet ikke hvordan det er i andre typer butikker, men innenfor dagligvarehandel er du ikke nødvendigvis den mest attraktive. Det er billigere for butikksjefen å ansette en uten fagbrev pga lønningene. Som butikksjef må man konstant tenke på f.eks lønnskostnader som må holdes nede. Da kan slike små marginer ha noe å si. Likevel vil jeg si at personlighet teller mest, så det kan være noen mener du er verdt det Hvis du vil bli butikksjef innen dagligvare så må du virkelig brenne for det. Utdanning er ikke nødvendigvis det viktigste, det gjelder å stå på, virkelig vise sitt engasjement og jobbe seg oppover. Du kommer til å ha mange lange dager foran deg. Anonymkode: 426f6...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå