AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Del Skrevet 29. september 2020 Har en leasingbil som skal på service snart, og fikk "tilbud" fra verksted på 5200 kr. Dette virker jo enormt dyrt synes jeg. Er det normal pris på årlig service? Og, om de finner andre feil på bilen i løpet av servicen så risikerer jeg at det blir mye dyrere? Føler at jeg regerett blir lurt i og med at denne leasingbilen fikk problemer med bakbremser som hang seg fast ,og endte opp med å måtte få bilen fraktet til verksted i sommer av NAF, og enorm faktura på 12 000 for bytte av bakbrems og kulelager. Burde ikke leasingselskapet ta en del av den kostnaden? Jeg har kjørt forsiktig og ikke hatt uhell, så normal slitasje vil jeg ikke kalle det at jeg bare ca. 8 mnd etter begynt leasing må bytte kulelager og bakbremser. Hva kan jeg gjøre her? Anonymkode: 600ef...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Del Skrevet 29. september 2020 Høres ut som dette er en stor service som skal gjøres. Du må jo høre hva som er inkludert i den prisen. Så kommer det an på hva type bil dette er. Hadde nettopp service og EU kontroll på min bil, det kom på nesten 7000 kr. Da hadde jeg og med skifte av 3 vindusviskere. Anonymkode: 11f40...4c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. september 2020 #3 Del Skrevet 29. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en leasingbil som skal på service snart, og fikk "tilbud" fra verksted på 5200 kr. Dette virker jo enormt dyrt synes jeg. Er det normal pris på årlig service? Og, om de finner andre feil på bilen i løpet av servicen så risikerer jeg at det blir mye dyrere? Føler at jeg regerett blir lurt i og med at denne leasingbilen fikk problemer med bakbremser som hang seg fast ,og endte opp med å måtte få bilen fraktet til verksted i sommer av NAF, og enorm faktura på 12 000 for bytte av bakbrems og kulelager. Burde ikke leasingselskapet ta en del av den kostnaden? Jeg har kjørt forsiktig og ikke hatt uhell, så normal slitasje vil jeg ikke kalle det at jeg bare ca. 8 mnd etter begynt leasing må bytte kulelager og bakbremser. Hva kan jeg gjøre her? Anonymkode: 600ef...c8d Har aldri vert billig å ha og bruke bil. Hjullager er stort sprik i hvordan de er utformet, mtp på hvor lett de er bytte, og hvor mye som må byttes utenom som henger med i samme operasjon. Serviceprisen er som på de fleste andre biler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 29. september 2020 #4 Del Skrevet 29. september 2020 Det er verdt å merke seg at det ikke er noe krav om å ta sørvis ved merkeverksted, selv om leasingselskapet gjerne prøver å fremstille det slik. Avhengig av hva som må gjøres er det sikkert mulig å få en bedre pris et annet sted. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Del Skrevet 29. september 2020 5200 kr er nok en liten service. Hvor langt er bilen gått, og hvor gammel er den? Anonymkode: 7d4a1...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Del Skrevet 29. september 2020 Vi hadde 100k service nå. Over 10.000 kroner takk! 🥴 Anonymkode: 8f2e6...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Del Skrevet 29. september 2020 Etter at garantien har gått ut så gjør jeg service selv. De som kan ikke det kan finne en uavhengig verksted. Mye billigere ... Anonymkode: 2d4c5...77a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Del Skrevet 29. september 2020 Du skriver ingenting om hva slags bil, hvor gammel den er eller hvor langt den har gått. Men vanlig pris på en service er alt fra 2500 til 15.000 kr Anonymkode: 9a108...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Del Skrevet 29. september 2020 Hvis det er BOS o.l. merkeforhandlere så krever de ja nesten 5000 for 15000 km eller ett år. Stort sett alle andre er rimeligere der. Anonymkode: 5d2fc...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Del Skrevet 29. september 2020 Uavhengige verksteder er ikke så mye billigere. Flere bilmerker har prismatch på service. Får man et bedre tilbud skriftlig et annet sted, matcher de det, ihvertfall på biler det ikke er garanti på lengre. Hilsen 2014 Mercedeseier på tredje året Anonymkode: 7d4a1...803 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Del Skrevet 29. september 2020 Syns ikke det var ille 🤷🏽♀️ vi hadde service på bilen når den hadde gått 50.000 nylig, det var nesten 3x så dyrt. Da på merkeverksted og premiumbil. Men pleier ligge rundt 7000-10000 med bil nummer to også som bare er en vanlig golf. Anonymkode: 72c00...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Del Skrevet 29. september 2020 Elbil har billig service. 😊 Også lønner det seg å eie bilen selv fremfor å lease. Anonymkode: 37f78...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Del Skrevet 29. september 2020 5200 kr høres ikke unormalt ut. Jeg hadde hovedservice på bilen min nå (mellomstor personbil som ikke er helt ny lengre) og betalte ca. 9000 kr på merkeverksted. Ellers har jeg betalt alt fra 4000 kr og oppover, avhengig av bil, hva som skal gjøres og om det er merkeverksted eller uavhengig verksted. Anonymkode: 1d305...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. september 2020 #14 Del Skrevet 30. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en leasingbil som skal på service snart, og fikk "tilbud" fra verksted på 5200 kr. Dette virker jo enormt dyrt synes jeg. Er det normal pris på årlig service? Og, om de finner andre feil på bilen i løpet av servicen så risikerer jeg at det blir mye dyrere? Føler at jeg regerett blir lurt i og med at denne leasingbilen fikk problemer med bakbremser som hang seg fast ,og endte opp med å måtte få bilen fraktet til verksted i sommer av NAF, og enorm faktura på 12 000 for bytte av bakbrems og kulelager. Burde ikke leasingselskapet ta en del av den kostnaden? Jeg har kjørt forsiktig og ikke hatt uhell, så normal slitasje vil jeg ikke kalle det at jeg bare ca. 8 mnd etter begynt leasing må bytte kulelager og bakbremser. Hva kan jeg gjøre her? Anonymkode: 600ef...c8d 5200 er absolutt ikke dyrt for en service. Du sier du har leasingbil som fikk problemer med bakbremser. Har den ikke nybilgaranti? Eller har du leaset en gammel bil? Virker jo slik dersom du må bytte kulelager og bakbremser etter 8 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. september 2020 #15 Del Skrevet 30. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Elbil har billig service. 😊 Også lønner det seg å eie bilen selv fremfor å lease. Anonymkode: 37f78...49e Tja, det spørs hvordan du ser på det. Dersom du leaser bil har du intet billån heftet ved personnummeret ditt i gjeldsregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Del Skrevet 30. september 2020 Helt normalt. De gjør ulike ting på servicen, avhengig av hvor gammel bilen er og hvor lenge det er siden forrige service. Jeg har en fem år gammel bil, og annenhvert år har servicen vært billigere, og annenhvert dyrere. Anonymkode: 73ae3...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #17 Del Skrevet 30. september 2020 Tror jeg betalte 3600 Anonymkode: 5b24b...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 30. september 2020 #18 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) Hva står i leasingavtalen din da? Noen avtaler har alle kostnader med bilhold inkludert, andre ikke. Samtidig har noen avtaler standard kjørelengre som er kort mens andre har lengre - du er selv ansvarlig for å kjenne innholdet i egen avtale. Ut over det er ikke leasing nødvendigvis bedre / billigere enn å kjøpe. Viktige ting å ha kontroll på fra NAF sin side for eksempel: Foreligger det en minste bindingsperiode? Kan kontrakten sies opp? Hvem bærer ansvaret for feil og andre problemer i leasingperioden? Hvem bærer ansvaret for vedlikehold og service? Hva skjer ved skader, for eksempel totalt havari? Hvem får lov til å bruke bilen? Hva skjer når bilen skal leveres tilbake. Hva skal regnes som skader/feil, og hva skal regnes som alminnelig slit og elde ved tilbakelevering? Kanskje du har lest denne? https://www.forbrukerradet.no/guide/no-guidekategori/forbrukerradets-store-privatleasing-guide/ Endret 30. september 2020 av Carrot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg hadde nettopp 60 000 km service (bare standard service, ikke noe "ekstra"), og betalte 2574,- på et merkeverksted (Peugeot). Kommer nok veldig an på hva slags bil det er snakk om, og hvor stor service det er snakk om. Anonymkode: 23535...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Del Skrevet 30. september 2020 Betalte 4100 for årlig service på min bil denne uken. Anonymkode: c36d2...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå