AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg er i foreldrepermisjon med vår første nå, og ønsker i utgangspunktet 2-3 barn hvis vi kan få det. Første tok noen år før jeg ble gravid, så det er jo ingen garanti at jeg blir gravid igjen - det kan skje aldri, innen kort tid eller lang tid 🤷🏼♀️ Uansett så har jeg fast jobb nå som jeg mistrives i, og skulle egentlig starte på skolebenken nå i høst - men har foreldrepermisjon nå da. Så til saken, hvis jeg starter på ny bachelor neste så er barnet vårt 1 år - og vil være 4 år når jeg er ferdig. Ønsker ikke at det skal gå så lang tid, så ser jo for meg å få neste i studietiden - avhengig av når barnet blir født så kan det jo bli et år permisjon fra studie da for å ha foreldrepermisjon. Noen som har vært student og fått barn? Hvordan har det gått? Er jo spent på hvordan det blir etter 8 år i fast arbeid og stabil inntekt til å bli student. Dette er en retning hvor det alltid er behov for ansatte så er ikke redd for å ikke få jobb etter studiet. Har man krav på stipend når man har foreldrepermisjon? Eller må man ta opp lån? Sitter jo også å tenker på å få barn nr 2 før studiet men igjen så er det jo ingen garanti for at man blir gravid 😅 Anonymkode: 2192a...46d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Jeg er student og uplanlagt gravid. Som fulltidsstudent uten jobb ved siden av har jeg ikke opparbeidet meg rett til foreldrepenger, men vil få en engangsstønad på ca 85000kr fra Nav. I tillegg til dette vil jeg få foreldrestipend fra Lånekassen hele permisjonen. Dette er et stipend, hvilket betyr at det ikke skal betales tilbake. Jeg er 30 år og får ekstra støtte fra Lånekassen. Får utbetalt ca 15900kr per måned. Usikker på hvor mye jeg vil få i foreldrestipend da de vurderer det utifra samboer/ektefelle sin økonomi. Anonymkode: 1db40...446
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Se hvordan ting blir etter første barn. Se hvordan det er å være mor. Anonymkode: 310af...974
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Skal følge med på denne tråden. Har et barn på 1,5, er 33 og har akkurat begynt på et nytt studie. Er usikker på om det blir flere barn på oss på grunn av dette selv om vi egentlig har lyst på et barn til. Anonymkode: 100a7...3ce
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Se hvordan ting blir etter første barn. Se hvordan det er å være mor. Anonymkode: 310af...974 Er allerede mor da til første barn Anonymkode: 2192a...46d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 La mannen ta all permisjonen mens du er student. Det er så få forelesninger som er obligatoriske, at dere får mye fritid sammen 😊 Anonymkode: 78e7c...19b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: La mannen ta all permisjonen mens du er student. Det er så få forelesninger som er obligatoriske, at dere får mye fritid sammen 😊 Anonymkode: 78e7c...19b Hvor mye som er obligatorisk varierer jo noe veldig da Anonymkode: 2d2e3...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå