AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Hei :) Vi skal snart hente hjem vår storpuddelvalp (tispe) og ser at vi snart må investere i klippeutstyr. Men jeg syns det er så vanskelig å navigere i denne jungelen! Så til dere som har pudler eller lignende raser som må klippes, hva trenger jeg? Saks, klippemaskin..? Det finnes så mange typer! Har sett at noen anbefaler en maskin fra Biltema, er denne god nok? Ønsker å holde henne relativt kort i pelsen med barbert snute og poter, ikke noe "utstillingsklipp" altså. Hvilket skjær bør man ha til kroppen da..? Barberer dere kroppen, eller klipper man alt utenom snute og poter? Håper noen har noen gode tips! Takk 😍 Anonymkode: d60c8...599
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Oppdretter har sikkert gode tips til hvilke maskin og blad dere bør velge, samt hvilke sakser som er gode. Vil anbefale dere å investere i godt utstyr først som sist. Har en annen klipperase, kjøpte toppmodellen til Oster for 10 år siden, den er fortsatt like god. Bladene derimot må enten til sliping eller det må kjøpes noen nye etter en stund. Gode kvalitetssakser og nyvasket pels er også et must før pelsstell. En god blåser er noe annet dere bør investere i. Oppdretter vil sikkert også lære dere hvordan valpen skal klippes. Anonymkode: e3ae2...3ef
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Oster klippemaskin er et must! Anonymkode: e4db5...c81
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Jeg har tre pudler og synes biltema sin er best. Null tull 😅 «Puddelvenner» (Facebook-gruppe) er helt enig - den får mest skryt. Jeg bruker også litt saks, og foretrekker da Oster sin, en brun en. Anonymkode: 27318...a08
LadyGrey Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Det bør jo oppdretter kunne gi info om 😊
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 Hundihuset på Finn er sannsynligvis den som er rimeligst på skikkelige klippemaskiner og skjær, samt sakser. Andis/Oster(/Heiniger?)-maskiner er mye brukt på pelsraser. Jeg kan ikke puddelklipp (har annen pelsraser), men vil anta at du trenger maskin med et par ulike skjær (ulik lengde som blir igjen etter klipp), saks, effilerings-/tynnesaks, puddelkam og en god karde. En blåser og føner er også kjekt å ha, samt trimmebord evt et stødig bord en kan legge gummimatte oppå så hunden ikke sklir. En god klosaks er også lurt, mange liker Millers. Husk å trene hunden til å bli håndtert fra den er liten. Spør oppdretter om hva de bruker og sjekk om raseklubben har klippekurs. Anonymkode: b72de...7ae
EllMa Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg Kjøpte En Oster A5 brukt på finn.no, veldig fornøyd 😊 Hørt bra ting om den fra biltema også, men tror den er mindre og at det tar lenger tid å klippe. Har ikke prøvd den da, så kan hende den er like bra for alt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå