AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg har et fagbrev i noe annet. Men har alltid likt å vaske. Tenker å søke på en renholder stilling. Hva tjener en renholder i timen?, evt brutto per mnd ca? Føler også at det er litt dårlig status blant renholdere, ikke noe jeg bryr meg om og synes alle yrker er viktige. Men hva tenker andre om dette? Anonymkode: 6b041...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Hva er det du har fagbrev i? Anonymkode: 99a69...6bf
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du har fagbrev i? Anonymkode: 99a69...6bf Restaurant kokk Anonymkode: 6b041...a0d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 I følge utdanning.no tjener en renholder 465.000 kroner i året. Anonymkode: 754dc...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Jeg jobber som renholder i noen år mens jeg gikk på skole. Tjente 187kr timen som ufaglært. Der jeg jobbet hadde vi et godt miljø, og følte ikke at det var noen som så ned på oss. Vasket hos store bedrifter. Jeg trivdes, men det var ikke noe jeg kunne tenkt med å jobbe lenge med; det er ufattelig tungt. Anonymkode: 36fa7...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som renholder i noen år mens jeg gikk på skole. Tjente 187kr timen som ufaglært. Der jeg jobbet hadde vi et godt miljø, og følte ikke at det var noen som så ned på oss. Vasket hos store bedrifter. Jeg trivdes, men det var ikke noe jeg kunne tenkt med å jobbe lenge med; det er ufattelig tungt. Anonymkode: 36fa7...ccb Hvor mange år siden er det? Anonymkode: 6b041...a0d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mange år siden er det? Anonymkode: 6b041...a0d Jobbet der i 2012-2015, så det begynner jo å bli noen år siden. Lønnen har vel antakelig blitt litt høyere. Anonymkode: 36fa7...ccb 1
Bernardette Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et fagbrev i noe annet. Men har alltid likt å vaske. Tenker å søke på en renholder stilling. Hva tjener en renholder i timen?, evt brutto per mnd ca? Føler også at det er litt dårlig status blant renholdere, ikke noe jeg bryr meg om og synes alle yrker er viktige. Men hva tenker andre om dette? Anonymkode: 6b041...a0d Jeg vet ikke hva renholdere kan forvente å tjene, men jeg kan svare på hva jeg tenker om status og hva jeg tenker om det: Jeg ser på renholdskollegene på lik linje som andre kolleger med ulike funksjoner (administrativt, kantine, post, transport osv. osv.) - altså som fullstendig likeverdige kolleger med viktige oppgaver, som bidrar til at alt fungerer. De eneste jeg ser ned på, er de som ser ned på f.eks. renholdsarbeidere, og som ikke hilser til leder og renholder på samme måte. 3
Knirke Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Som nevnt over tror jeg at det er en jobb som sliter veldig på helsa. Kunne godt tenkt meg å vært renholder hvis jeg kunne fått kjørt rundt i en sånn vaskebil som brukes i større bygg og lagre. Mopp og klut blir nok veldig ensformig belastning over tid. Ang status så kan du nok forvente å bli sett ned på, men det må du jo som kokk/servitør også... Og de fleste andre yrker. Det er alltid noen som kommer til å se ned på deg. Selv Erna Solberg blir sett ned på. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Mulig det varierer veldig rundt om i landet, men i kommunen som jeg bor i har det blitt nesten umulig å få seg en stilling som renholder uten fagbrev. Har sett en del stillinger utlyst i løpet av de siste par årene, og de utlyser alltid krav om fagbrev. Anonymkode: 0e8bb...ea8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge utdanning.no tjener en renholder 465.000 kroner i året. Anonymkode: 754dc...cfb Jeg har fagbrev og full ansinitet tjener 430.000 i året. Anonymkode: c4691...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå