Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Er 4 uker på vei, og skal i bryllup neste helg. Kjolen er veldig åpen, og jeg vil derfor ta et par soltimer. Men hører rykter om at man ikke skal ta sol når man er gravid? Stemmer dette? Og i så fall hvorfor?

Tusen takk for hjelpen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke HVOR lite anbefalt det er, men generelt anbefales ikke soling og solarium pga varmen. Det er ikke behagelig for baby å bli så varm. Baby blir varmere enn deg fordi den ikke kan kjøle seg ned m luft, svette osv. som vi kan. Imidlertid vet jeg ikke om det er usunt/farlig for baby eller bare ubehagelig. Det er jo også så forskjellig hva folk sier at man kan gjøre/ikke kan gjøre... Noen har lange lister mens andre ikke har noen.

Skrevet

Men er ikke poenget med vår svette at den indre temperaturen (der hvor baby befinner seg) skal holdes stabil? Jeg trodde ikke denne varierte stort, annet enn når man hadde feber?

Uansett er det lett å bli skjoldete brun når man er gravid, på grunn av hormonene visstnok.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spurte legen min om dette. Hun sa at så lenge man ikke overdriver solingen, gjør det ikke noe om man tar litt solarium. Dette så lenge man ikke blir uvel av det, men dette er likevel ikke pga fosteret, men deg selv. Fosteret får det ikke varmere dersom du ligger i et solarium med vifte enn det får når du ligger med dyne om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...