Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lesehest
Skrevet

Kan noen gi meg gode tips? Skal på bilferie med mine stedøtre på 9 og 12. Hva med Jacqueline Wilson og bøkene om Ellie og venninnene - eller er de for litt eldre jenter?

Andre gode?

leseglad stemor :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hei, må det være jentebøker? Roald Dahls bøker er jo GULL for både små og store. Matilda handler i allefall om en jente... Eller hva med Harry Potter?

Gøy å være på biltur med spennende lydbøker... :)

Gjest Madeline
Skrevet

Svein og rotta har vært populære her hos oss. Stompa er også kjekt for både barn og voksne.

Gjest lesehest
Skrevet

Ha tenkt på både Roald Dahls Matilda og Svein og Rotta.....tenkte kanskje S&r ble for kjedelig for 12-åringen...i fjor sommer hørte vi på Charlie og sjokoladefabrikken og da gikk tiden som en røyk, for både barn og voksne.

tenker jeg prøver matilda...

Takk for tips! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Stompa er jo alltid gøy.

Jeg vil anbefale bøkene om Sunniva og Patrick, to irske barn som blir røvet av vikingene og tatt som slaver. De må bytte navn til Reim og Tir, og vi følger barna gjennom deres dager. Høres kanskje ut som det er i groveste laget, men passer ypperlig for jenter og gutter i alderen 9 - 13.

I tillegg til å få en spennende historie, lærer ungene litt ekte historie også, ikke å forakte syns jeg .........

Gjest lesehest
Skrevet

Fant to bøker om Patrick og Sunniva - er det flere (røvet av vikinger og flukten fra vikingene)?

Skrevet
Fant to bøker om Patrick og Sunniva - er det flere (røvet av vikinger og flukten fra vikingene)?

Det finnes i alt 6 bøker i serien, men tror ikke alle handler om Patric og Sunniva. Her er i alle fall bøkene:

1. Røvet av vikinger

2. Flukten fra vikingene

3. Sigurd drakedreperen

4. Ravnejenta

5. Tord Illugesson

6. Ulvebarna i Vikingdalen

Gjest lesehest
Skrevet

Fant disse jeg også :), men så av omtalen at bare de to første handler om S og P.

Var på den lokale bokhanlderen i dag, de hadde et veldig lite utvalg (bygd :sur: ), men det ble Roald Dahl og Heksene. Skal til by snart, får se om jeg finner noe der :)

Gjest Madeline
Skrevet

Gå på biblioteket og lån lydbøker der. Det gjør vi og der er det godt utvalg. Er det noe de ikke har inne så kan det bestilles.

Skrevet
Fant disse jeg også :), men så av omtalen at bare de to første handler om S og P.

Var på den lokale bokhanlderen i dag, de hadde et veldig lite utvalg (bygd :sur: ), men det ble Roald Dahl og Heksene. Skal til by snart, får se om jeg finner noe der :)

Dette er ikke nye bøker, så det er nok ikke sikkert det er noen hjelp å dra til by... Men det er jo ikke noe problem å få dem bestilt hos din lokale bokhandel, er levering flere ganger i uken. Du kan også bestille på norli.no, sendes fraktfritt ;)

Skrevet

"Tordivelen flyr i skumringen" av Maria Gripe, gikk som hørespill på radioen i sin tid, og den er laget som lydbok (koster ca. 169,- fra bokklubbene). Kjempespennende og kan anbefales!

Gjest Madeline
Skrevet
"Tordivelen flyr i skumringen" av Maria Gripe, gikk som hørespill på radioen i sin tid, og den er laget som lydbok (koster ca. 169,- fra bokklubbene). Kjempespennende og kan anbefales!

Ja, den er kjempespennende. Anbefales virkelig. Men den får du også lånt på biblioteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...