AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg og ungene har iPhone, jeg har hørt at det kan settes på høytaler/avlytting uten at ungene vet om det. Jeg ville aldri gjort det om det jeg mistenker ikke hadde vært så alvorlig. Jeg har prøvd å spørre de ut/snakke med de, men det er heller deres nye kontakter jeg er oppriktig veldig bekymret for. Dette kan komme feil ut, men jeg er desperat til å finne ut hva jeg kan gjøre. De har foreldrekontroll på sine telefoner, men det er samboeren min som har kontroll over denne. Vær så snill å ikke døm meg, jeg hadde aldri trodd jeg skulle måtte ta dette steget. Så finnes det mulighet for å avlytte en iPhone uten å selv være i nærheten? Isåfall hvordan, og hvordan kan ungene finne ut at de blir avlyttet. Anonymkode: 6b6ff...11e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Ja det går an å avlytte enhver telefon, men det skal mye resurser til for å gjøre det. Anonymkode: cffd0...2ff
Gjest Pianobar Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Skal du avlytte dine egne barn OG andres barn?
Gjest theTitanic Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Det går ikke på lovlig vis nei. Men vet hvordan det kan gjøres. Og sier det ikke bort.
T-Rex Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Du avlytter ikke ungene dine. Det gjør du bare ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Ungene har KRAV på privatliv! Og nei, du har ikke lov å gå gjennom deres telefoner. https://www.barneombudet.no/for-barn-og-unge/dine-rettigheter/familie-og-hjemme#:~:text=Alle barn og unge har,at dei blander seg inn. https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv Fra første linken: Sitat Alle barn og unge har rett til privatliv. Det gjeld også der du bur. Det betyr at det er du som bestemmer kor mykje privat informasjon du vil dele med foreldra dine. Du har rett til å ha hemmelegheiter og snakke med vennane dine utan at dei blander seg inn. Foreldra dine kan derfor ikkje utan vidare sjekke mobilen din eller snoke i tinga dine DU skal ligge langt unna dine barns telefoner med mindre de frivillig gir telefonen til deg, men husk. Du er autoritær, så kan være de gjør det uten å egentlig samtykke. Anonymkode: 9f40d...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå