Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg la det gå uten å si noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten å meg flyttet sammen til større leilighet i august pga plassmangel når barnen er hos oss.  Jeg flyttet altså kun pga det  hadde en flott leilighet jeg bodde i. Vi hadde snakket om å dele husleien som en selvfølge men nå har jeg betalt depositum og 2 og 1/2 husleie uten å se en krone fra samboer.... lurer på hvor lenge jeg skal la det gå? 

Anonymkode: 30198...fb0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må da si i fra med en gang! Når du tier, kan han oppfatte det som et samtykke!

Anonymkode: 037b6...d59

• Liker 42
Skrevet

Så synd. Du må si at han må betale de to neste og halve av denne. Hvis han sier at han ikke klarer, så må du si at du må se deg om etter noe mindre for deg selv, at du ikke vil dele ansvar sammen med han, for det går jo ikke.

• Liker 17
Skrevet

Du burde sakt i frå før lenge siden. Skjønner ikke hvorfor du har ventet? 

Anonymkode: ffb48...cd1

• Liker 14
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Du skulle ha sagt noe med en gang. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Med en gang? 

Anonymkode: ef4d9...154

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har du ikke sagt noe for lenge siden? 

Anonymkode: 7f877...8d4

• Liker 8
Skrevet

Hvem sine barn er det, og hvem syntes det ble for trangt?

Anonymkode: c9087...89d

Skrevet

Ja, hva er det som gjør at du føler at det skal gå tid i det hele tatt før du skulle si noe? Det er vel begges regning som skal betales. Vet han ikke noe? 

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet

Dere har selvsagt en samboeravtale som regulerer hvem og hvor mye som betales. 
Hvis ikke er det den som har navnet sitt på leieavtalen eller skjøtet som har ansvaret.

Eid eller leid leilighet? Hvem sine barn?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten å meg flyttet sammen til større leilighet i august pga plassmangel når barnen er hos oss.  Jeg flyttet altså kun pga det  hadde en flott leilighet jeg bodde i. Vi hadde snakket om å dele husleien som en selvfølge men nå har jeg betalt depositum og 2 og 1/2 husleie uten å se en krone fra samboer.... lurer på hvor lenge jeg skal la det gå? 

Send han krav på vipps 

Anonymkode: 30ccb...c1c

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sine barn er det, og hvem syntes det ble for trangt?

Anonymkode: c9087...89d

Det er samboerne min sine barn, jeg hadde det igrunn fint i min leilighet. 

Skrevet
4 timer siden, Alterego666 skrev:

Dere har selvsagt en samboeravtale som regulerer hvem og hvor mye som betales. 
Hvis ikke er det den som har navnet sitt på leieavtalen eller skjøtet som har ansvaret.

Eid eller leid leilighet? Hvem sine barn?

Vi har ikke samboerkontrakt nei, jeg står på kontrakten men det er ju ikke jeg som trenger plassen. Vi var enige om at leien sku deles 50/50, trudde ikke det sku være nødvendig å minne om at leie må betales. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke sagt noe for lenge siden? 

Anonymkode: 7f877...8d4

Var litt spent på hvor lang tid det ble å ta... men nå synes jeg det er nok!😅

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke samboerkontrakt nei, jeg står på kontrakten men det er ju ikke jeg som trenger plassen. Vi var enige om at leien sku deles 50/50, trudde ikke det sku være nødvendig å minne om at leie må betales. 

Vel, tydeligvis tok du feil der... samboerkontrakt asap! Skriv ned alt du tok med deg inn i forholdet, og husk å oppdater listen underveis. Ta vare på kvitteringer til møbler osv.

Jeg hadde krevd å betale halvparten hver av leien fra dag 1, det er helt normalt.

Anonymkode: 2db2c...cd8

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, tydeligvis tok du feil der... samboerkontrakt asap! Skriv ned alt du tok med deg inn i forholdet, og husk å oppdater listen underveis. Ta vare på kvitteringer til møbler osv.

Jeg hadde krevd å betale halvparten hver av leien fra dag 1, det er helt normalt.

Anonymkode: 2db2c...cd8

Dette!

Anonymkode: 7df29...18f

Skrevet

Hvis du krever at han må betale for 2.5 mnd i fremtiden, kan godt hende at han driter i det. Hadde krevd å få 50% av det du har betalt med en gang! Dersom han nekter, må du sjekke leiekontrakten deres - hvem signerte kontrakten, hvem skal bo i leiligheten. Dersom det er kun hans navn, som står i kontrakten, hadde jeg bare flyttet ut på dagen, og registrerte nu adresse på meg hos Folkeregisteret med en gang. 

Anonymkode: 3a9aa...251

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er husleien ditt ansvar dersom det er dette det koker ned til. Før det, er det selvsagt mange trinn du og dere må gå. Du må selv velge om du vil spille på det positive eller eller bruke harde argumenter.

Du bør selvsagt vurdere om du vil dele livet ditt med en person som ikke holder avtaler. Dersom du ikke vil det, kan du kaste ham ut eller si opp leiekontrakten så fort du finner et nytt sted å bo.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i h**** skal du la det gå, dere må da snakke sammen!

• Liker 2
Skrevet

Du skal sende ham melding med summen han skal vippse deg. Halvparten av det du la ut.

Og neste mnd ber du ham om halve summen 2 dager før husleia skal betales. Det letteste er nok om han oppretter fast avtale. 

Anonymkode: 578e0...6cc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...