Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått skrevet ut det?

Anonymkode: 9b377...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få kjøpt Differin (Adapalene) fra Amazon, dette er ikke det samme som Airol, men en såkalt tredjegenerasjons retinsyre. I likehet med tretinoin trenger den ikke å konverteres på huden slik som f.eks. retinol. Differin har blitt brukt mot akne i flere år, og det først i løpet av de siste par årene at det har kommet forskning på virkningen på rynker. Flere kliniske studier viser at differin er spesielt effektiv mot solskader. Kanskje verdt et forsøk?

• Liker 1
Skrevet

Siste par årene? Nei a vitamin , retinoler har  vært dokumentert i årevis effekt mot linjer, rynker, aldersflekker. Bremser aldringstegn .  For å få  resept kan jo du sende melding til din fastlege på minhelse.no

airol er sterkere enn differin. Ikke alltid det sterkeste er best.  Lurt å begynne svakt og kanskje prøve seg frem

Anonymkode: 7e942...c3e

Skrevet

Og aldri kjøp slike salver fra nettet!! Du vet ikke hva du får!! Det kan ordnes kjapt gjennom fastlegen 

• Liker 1
Skrevet

Men det kan ikke det ser du..Jeg spurte min fastlege om å få Airol siden jeg også har hatt problem med kviser, men nei, fikk et annet mildere produkt i stedet. Så jeg bestilte fra nett, det gikk helt fint. Men nå er det nesten umulig å finne Retin-A (som var det jeg kjøpte) på nett noe sted. Kjedelig.

Anonymkode: 9f696...4c5

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste par årene? Nei a vitamin , retinoler har  vært dokumentert i årevis effekt mot linjer, rynker, aldersflekker. Bremser aldringstegn .  For å få  resept kan jo du sende melding til din fastlege på minhelse.no

airol er sterkere enn differin. Ikke alltid det sterkeste er best.  Lurt å begynne svakt og kanskje prøve seg frem

Nå snakket jeg om legemiddelet Differin spesifikt, ikke retinsyre eller retinoider generelt. Differin/adapalen er forøvrig IKKE det samme som tretinoin eller retinol - som det finnes årtier med dokumentert forskning på, som du helt riktig skriver. Det er et faktum at det ikke finnes tilsvarende forskningsresultater når det gjelder Adapalen mot hudaldring, men den forskningen som finnes, er svært lovende og viser som sagt god effekt spesielt på solskader. 

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og aldri kjøp slike salver fra nettet!! Du vet ikke hva du får!! Det kan ordnes kjapt gjennom fastlegen 

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg, men Differin Gel 0,1 % er et velkjent legemiddel som fås på resept i Norge, men som ble lovlig å selge "over disk" i USA for 4 år siden. Hvis man er skeptisk til å handle fra Amazon, finnes det andre velrenommerte amerikanske nettbutikker som sender til Norge også. Og som med alle andre hudpleieprodukter med aktive virkestoffer, bør man selvsagt ta en "patch test" før man begynner å bruke produktet.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått skrevet ut det?

Anonymkode: 9b377...313

Nei. Men kjøpt det direkte fra kosmetisk sykepleier. Vet om en i Oslo om det er interessant.

Anonymkode: 9697d...069

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men kjøpt det direkte fra kosmetisk sykepleier. Vet om en i Oslo om det er interessant.

Jeg er ikke TS, men jeg er interessert. Kan du sende med en DM?

Skrevet
1 time siden, Snøkvit skrev:

Jeg er også interessert.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun selger det altså ulovlig?0

Anonymkode: f4f69...9fc

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri kjøpt hos kosmetisk sykepleier , da er det eventuelt fra en salong og koster sikkert 500 kr. Få heller på resept av annen lege, og hent ut mye billigere. 

• Liker 1
Skrevet
På 29.9.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Ville aldri kjøpt hos kosmetisk sykepleier , da er det eventuelt fra en salong og koster sikkert 500 kr. Få heller på resept av annen lege, og hent ut mye billigere. 

Blir dyrere med resept pga prisen man betaler for resept og eventuell legetime. Har tidligere fått utskrevet av lege, men synes det er enklere å kjøpe direkte fra salong.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir dyrere med resept pga prisen man betaler for resept og eventuell legetime. Har tidligere fått utskrevet av lege, men synes det er enklere å kjøpe direkte fra salong.

Hvis jeg har gått inn på helsenorge og skrevet melding til min lege om å få en krem på resept ( har alltid hatt hudplager ) , så har jeg ikke betalt noe. Kun for resepten for å få den ut 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har gått inn på helsenorge og skrevet melding til min lege om å få en krem på resept ( har alltid hatt hudplager ) , så har jeg ikke betalt noe. Kun for resepten for å få den ut 

Og når en først har fått resept, er det bare til å fornye gratis. Tror neppe det er billigere å kjøpe fra salong 

Skrevet

Airol får man ikke bare fornyet og ikke alle leger skriver den ut, om de gjør så må de fylle ut skjema du må ta med til apoteket. Så strengt er det i Norge med denne. 

Anonymkode: ea02c...296

Skrevet
På 29.9.2020 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Er det den ved Nordstrand?😊

Skrevet
På 29.9.2020 den 14.08, Snøkvit skrev:

Avsporing, men hva er DM? Før het det PM🤔

Gjest Snøkvit
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avsporing, men hva er DM? Før het det PM🤔

Jeg kom ikke på «PM» 😂 Så gikk for en engelsk variant «DM» (direct message) 😅

Skrevet
2 timer siden, Snøkvit skrev:

Jeg kom ikke på «PM» 😂 Så gikk for en engelsk variant «DM» (direct message) 😅

Aha skjønner😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...