AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Er det sånn at de som får flere enn to barn har et bedre og lykkeligere samliv og stort sett er mer ressurssterke enn de som stopper på 1-2 barn? Anonymkode: c3719...ac2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Nei, hvorfor skulle det være det? Anonymkode: 670a6...eb1 22
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Nei, det tyder bare på at de har hatt sex. Men det sier ikke noe om sexen. Anonymkode: 22a06...af4 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hvorfor skulle det være det? Anonymkode: 670a6...eb1 Man bør være tilfreds med samlivet sitt og livet generelt når man velger å få flere barn. Skulle tro man er ekstra lykkelig om man tar valget om flere barn. Det er et stort og inngripende valg i all fremtid. Anonymkode: c3719...ac2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Nei, er da mange som skiller seg selv om de har mange barn.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at de som får flere enn to barn har et bedre og lykkeligere samliv og stort sett er mer ressurssterke enn de som stopper på 1-2 barn? Anonymkode: c3719...ac2 Mange av de meste ressurssterke parene jeg kjenner, har bare ett barn, og dette barnet fikk de langt opp i trettiårene. Skal jeg være ærlig, forbinder jeg store barneflokker med lite ressurser - gjerne kombinert med diverse offentlige stønader og trygder. Anonymkode: b2275...9c1 22
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange av de meste ressurssterke parene jeg kjenner, har bare ett barn, og dette barnet fikk de langt opp i trettiårene. Skal jeg være ærlig, forbinder jeg store barneflokker med lite ressurser - gjerne kombinert med diverse offentlige stønader og trygder. Anonymkode: b2275...9c1 Alle jeg kjenner med to barn eller flere er ressurssterke. Flinke til å følge opp barna, de får det er trenger, stabilt og godt hjem 😊 Anonymkode: 3bef1...528 9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Av de jeg kjenner med mange helsøsken er i alle fall ganske ressurssterke. Det er det som er forskjellen på hel og halvsøsken. For i min oppfatning så er familier med mange halvsøsken svært ressurssvake. Der er det barnevern, røyking, drikking, fett hår og joggebukser hele dagen. Anonymkode: c1615...55b 10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg kjenner med to barn eller flere er ressurssterke. Flinke til å følge opp barna, de får det er trenger, stabilt og godt hjem 😊 Anonymkode: 3bef1...528 Samme her. Men søsteren min har sagt at hun fikk fire barn med mannen sin delvis for å veie opp for et ekteskap uten kjærlighet. Men ungene har fått god oppfølging og alt de trenger, og de er begge høyt utdannede og i faste jobber og alt det der. Anonymkode: 6446d...618 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg kjenner med to barn eller flere er ressurssterke. Flinke til å følge opp barna, de får det er trenger, stabilt og godt hjem 😊 Anonymkode: 3bef1...528 Jeg mistenker at det er forskjell på by og bygd. Mange barn i byen = ressurssterke (unntak, invadere med en hel flokk) Mange barn på bygda = ressurssvake Men hei, det er bare generalisering. Det finnes ikke en regel for sånt. Men det er min erfaring iallfall. Anonymkode: 63c7e...f20 11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 Om det er kun snakk om sex, og din venninne aldri får vite det, så kjør på. Om du kan tenke deg et forhold til ham, så burde du snakke med din venninne først, og høre hva hun tenker. Anonymkode: 63c7e...f20
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om det er kun snakk om sex, og din venninne aldri får vite det, så kjør på. Om du kan tenke deg et forhold til ham, så burde du snakke med din venninne først, og høre hva hun tenker. Anonymkode: 63c7e...f20 Feil tråd! Sorry. Anonymkode: 63c7e...f20 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Av de jeg kjenner med mange helsøsken er i alle fall ganske ressurssterke. Det er det som er forskjellen på hel og halvsøsken. For i min oppfatning så er familier med mange halvsøsken svært ressurssvake. Der er det barnevern, røyking, drikking, fett hår og joggebukser hele dagen. Anonymkode: c1615...55b Jøss. Anonymkode: e09ba...57d 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 Jeg assosierer mange barn først og fremst med tradisjonelle og muligens religiøse familier. Med "mange barn" mener jeg 4+. Det krever jo mye av en kvinne å bære frem fire barn. I disse familiene er de ofte nødt til å ha en mer tradisjonell kjønnsdeling. Slike familier har jo også høyere terskel for å skille seg i utgangspunktet. Om de er lykkeligere vet jeg ikke. Kommer vel an på hvem du spør. Jeg tror folk generelt er lykkeligere når de velger livet de faktisk vil ha, ikke det de føler er forventet av samfunnet eller for å fylle noen komplekser de er vokst opp med. Det være seg om de har ett barn eller fire. Anonymkode: 00850...567 8
Arkana Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 Jeg tror ikke antall barn sier noe som helst om et forhold, og det sier heller ingenting om hvorvidt man er ressurssterk/-svak. Det slenges ut en del ganske merkelige påstander i denne tråden, men det sier heldigvis mest om de som mener dette og ingenting om dem de sikter til. 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker at det er forskjell på by og bygd. Mange barn i byen = ressurssterke (unntak, invadere med en hel flokk) Mange barn på bygda = ressurssvake Men hei, det er bare generalisering. Det finnes ikke en regel for sånt. Men det er min erfaring iallfall. Anonymkode: 63c7e...f20 Jeg bor sentralt i Oslo/vest. Kjenner ikke til en eneste familie med stor barneflokk som bor her. Det er nok forbeholdt østkanten. Anonymkode: b2275...9c1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 Du går i en felle hvis du tror at vi som «kun» har ett barn, men som likevel har holdt sammen i mange år, ikke er lykkelige på grunn av antall barn!! Anonymkode: cacad...d03 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #19 Skrevet 29. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av de jeg kjenner med mange helsøsken er i alle fall ganske ressurssterke. Det er det som er forskjellen på hel og halvsøsken. For i min oppfatning så er familier med mange halvsøsken svært ressurssvake. Der er det barnevern, røyking, drikking, fett hår og joggebukser hele dagen. Anonymkode: c1615...55b Om det er mye slikt i nabolaget ditt, er du neppe særlig ressurssterk selv. Anonymkode: b2275...9c1 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #20 Skrevet 29. september 2020 Nei, det tror jeg ikke. Vi har vært sammen siden tenårene, faktisk halve livet. Har tre barn sammen. Vi er svært ulike og har hatt en del utfordringer opp gjennom. Vi prater om å gå fra hverandre, men ingen av oss klarer å ta steget. Hva med huset som vi er så knyttet til, barna og økonomien? Det er en enorm stor avgjørelse å ta som ikke bare påvirker oss, men også resten av familien. Anonymkode: 1a9b8...17f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå