Gå til innhold

Noen som driver med dressur ridning her?

Bolla Piggsvin

Anbefalte innlegg

Liker kaldblods best selv og, men trives best med å ri lange turer på fjellet med lange galoppturer...og dressur og sprang.... Da jeg en gang begynte med hest som 7-åring, var det travere jeg stelte, og jeg har kjørt en del med hest selv.... Kaldblods egner seg til mye mer enn trav, vet du....bare ser ikke hensikten med å sitte oppå hesten og bare ri i trav... Men kan hende jeg bare må prøve det som konkurranseform først, da...... ;)  Skal flytte til Trondheim om et år, det er vel ikke noen som vet om et bra ridesenter litt utnfor Tr.h.?  :)

veldig klar over det gitt, hadde en kaldblodstraver jeg brukte til sprang og han gikk over 120, så hesten er allsidig. men det har bare blitt til at jeg driver med travere, som går løp. hesten min, ei kaldblodshoppe på 15 år ble slakta i fjor høst, og hun hadde ikke blitt brukt i løp på mange år, men til ridning, blant annet sprang og dressur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, tenkte på timer, ja....Takk for svar, gleder meg nesten til å flytte...... Hm, begynner å bli litt lenge siden jeg satt på en hest nå..... Siste gangen var på en bittelitt vanskelig fjording.....Skulle gjerne tatt turen i Hemsedalsfjellene igjen,men så var det tid og økonomi, da..... Sukk* Lengte*****

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jiha(d)

Ja!!! Elsker dressur ridning! :)

Har ikke ridd på noen mnd nå, har ikke hatt mulighet for har vært syk... :tristbla:

Jeg driver med øvelser på LA, men måtte nok valgt LB hvis jeg skulle ha startet i dag..(men er vel for nervøs til å starte...)

Gikk et år på folkehøgskole med hest. Og før det har jeg holdt på med hest i 6- 7 år. (Er 20). Dressur er kjempemoro!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd sprang og gangartsridning..

Begge deler er utrolig gøy.. Anbefaler islandshester.. De er noen sære og artige typer.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest hestegjest

driver med dressur, men har solgt hesten pga tid/jobb/familie krever sitt. også er det temmelig dyrt! særlig da jeg var på det mest aktive. konkurrerte på MB nivå. har prix st georges i danmark, det høyeste jeg har konkurrert. nå er jeg trener på hobbynivå, og trives godt med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har holdt mest på med western å sprang. liker best russiske sportsponnier jeg. trente en hest på ponnigalopp og ponnisving i western.(Hesten var 160 cm.) Men begge(jeg å hesten) fikk veldi bra balanse i svingene. :ler: Noen som har ett forslag på hvordan å trene en hest fra strak galopp så bråstopp? har prøvd men klart fra strak til skritt. Men ikke stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med dressur. Eller.. helst dressur. Hopper gjerne litt også, men da på en trygg hest og ikke høyere enn 0.80m.

Har ikke startet noe LB enda, men satser på å starte til våren. Nå har jeg bare ridd i 2.5 år, så jeg er egentlig ganske fornøyd med hvor jeg er på ridestigen akkurat nå. Rir enkelte øvelser til LA/middels-klasser, men sliter fortsatt med å holde hesten på tøylen jevnt i trav når jeg får for mye å tenke på. Koordinasjonen er vel ikke heeeeelt på topp :ler:

Ellers så kjører jeg litt hest også, samt groomer litt for andre, men også der har jeg enda mye å lære. Håper på å få kjørt litt for instruktør igjen nå, slik at jeg kanskje kan starte utdanning på kjørestevne til våren (dressur, presisjon og det aller morsomste: maraton!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

eg har drive litt med dressur. solgte go-hesten for litt over et år siden, så no blir det berre litt turar, og ei lita økt på bakken i ny og ne.

hadde eg skulla starta her og no hadde eg nok såvidt kommt meg gjennom et LB program. Satsa på å kjøpe meg ny hest med tid og stunder, og da prøve å starte litt..

har hoppa veldig lite, men kunna tenkt meg å teste det ut litt meir og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...