Gå til innhold

Legelisten.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min gamle fastlege sletter alt av negative, konstruktive og ærlige meninger om han som lege. 
Jeg vet ikke om det er legen som personlig sletter det, men det blir fjernet. 
Er det meningen at man skal lyve? Jeg skrev min erfaring, og den er ikke bra. Den er i verste fall dødelig. (Min mor hadde samme lege, klagde på hodeverk, svimmelhet, glemskhet fikk beskjed om at det var typisk overgangsalder. Min mor fikk påvist hjernesvulst 3 måneder etterpå.)

Og jeg gikk i måneder med alt for høyt blodsukker, da jeg byttet lege fikk jeg påvist diabetes t1. Jeg hadde alle symptomene. 

Dette er bare 2 negative ting. Så kjenner jeg og mamma 11 andre (liten kommune) med samme dårlige erfaringer som vi har bedt klage til fylkeslegen. Og som har skrevet på leselisten.no om sine negative erfaringer. Og alt forsvinner i løpet av en uke. 
Vi ville i beste fall advare andre mot å bruke legen.  
Så er det legen som bestemmer hva som skal slettes eller ei? 

Og har dere opplevd lignende?

Bruker dere siden selv? 

Anonymkode: cc642...8c9

Endret av Matas
Endret tittel. Matas, mod.
  • Liker 1
Skrevet

Mente selvsagt legelisten.no i overskriften. 

Anonymkode: cc642...8c9

Skrevet

Legen selv kan ikke slette noe på legelisten, med drifterne av legelisten sletter innlegg som bryter med retningslinjene for hva man kan skrive der. Mye av det du skriver over ville ikke vært tillatt, og det er egentlig bra, for legen har jo ikke mulighet for å svare på anonyme anklager og påstander hvem som helst kan slenge ut. Mener du legen driver uforsvarlig klager du til fylkeslegen, ikke legelisten som er en privatdrevet profittside. Jeg kunne skrevet mye om legelisten generelt, og det er ikke den side man bruker til å vurdere kvaliteten på sin lege. Mange bra leger fremstår dårlige, og mange dårlige fremstår bra. Så vil det også være ganske individuelt hva man mener er en bra lege, basert på forventninger til hva legen skal utrette for deg. 

Anonymkode: bbfba...2ef

• Liker 6
Skrevet

Dette er relevant til tråden din 

Anonymkode: 82016...b04

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen selv kan ikke slette noe på legelisten, med drifterne av legelisten sletter innlegg som bryter med retningslinjene for hva man kan skrive der. Mye av det du skriver over ville ikke vært tillatt, og det er egentlig bra, for legen har jo ikke mulighet for å svare på anonyme anklager og påstander hvem som helst kan slenge ut. Mener du legen driver uforsvarlig klager du til fylkeslegen, ikke legelisten som er en privatdrevet profittside. Jeg kunne skrevet mye om legelisten generelt, og det er ikke den side man bruker til å vurdere kvaliteten på sin lege. Mange bra leger fremstår dårlige, og mange dårlige fremstår bra. Så vil det også være ganske individuelt hva man mener er en bra lege, basert på forventninger til hva legen skal utrette for deg. 

Det bør ikke være noen begrensninger for hva det er tillatt å skrive på siden. Negative kommentarer er intet hinder for at en i tillegg kan rapportere vedkommende til fylkeslegen, noe som bør skje etter en hver negativ erfaring.

Anonymkode: 8908f...127

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør ikke være noen begrensninger for hva det er tillatt å skrive på siden. Negative kommentarer er intet hinder for at en i tillegg kan rapportere vedkommende til fylkeslegen, noe som bør skje etter en hver negativ erfaring.

Selvfølgelig må det være en begrensning. Der som skrives der kan i verste fall være injurierende påstander som er falske og som den som anklages ikke har mulighet til å forsvare seg mot. Det kan også gå utover vedkommendes økonomi all den tid fastleger i all hovedsak er selvstendig næringsdrivende. Den dagen alle påstander skal få stå må det være en ordning der man logger seg på med bankid og kun får kommentere på leger man i realiteten er knyttet opp mot i helfo sine systemer. Da kan legen imøtegå påstandene med pasientene, og får korrigert gale opplysninger. Det er nok av eksempler på legelisten der det legges inn falske påstander i både positiv og negativ favør. Leste til og med en anmeldelse der legen har svart under, da har pasienten har truet både legen, dennes familie og de andre på kontoret fordi hun ikke fikk de b-preparatene hun ville ha.

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du tror det er bare konstruktive tilbakemeldinger som legges ut der? Skal love deg at det er mange mentalt forstyrra personer der ute som bruker denne siden til å trekke andre ned i søla. Selvfølgelig må det slettes mye.

Anonymkode: b7b32...d46

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange pasienter som skriver svært injuriende påstander om legen sin fordi de ikke får resept på sterkt vanedannende medisiner. Du kan selvsagt ikke hevde det du gjør uten noe belegg siden det er meget injuriende utsagn. Da får du heller klage til fylkeslegen og sende med nødvendig informasjon. 

Hadde du likt om du hadde blitt utsatt for offentlig gapestokk uten mulighet til å forsvare deg selv på noe som kan ødelegge hele karrieren din og der du evt. blir utsatt for hets på privaten? Det kan like så godt være usant som det er sant. Hvor tror du egentlig legene blir av hvis det hadde vært sånn? 

Anonymkode: 5916a...e59

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må det være en begrensning. Der som skrives der kan i verste fall være injurierende påstander som er falske og som den som anklages ikke har mulighet til å forsvare seg mot. Det kan også gå utover vedkommendes økonomi all den tid fastleger i all hovedsak er selvstendig næringsdrivende. Den dagen alle påstander skal få stå må det være en ordning der man logger seg på med bankid og kun får kommentere på leger man i realiteten er knyttet opp mot i helfo sine systemer. Da kan legen imøtegå påstandene med pasientene, og får korrigert gale opplysninger. Det er nok av eksempler på legelisten der det legges inn falske påstander i både positiv og negativ favør. Leste til og med en anmeldelse der legen har svart under, da har pasienten har truet både legen, dennes familie og de andre på kontoret fordi hun ikke fikk de b-preparatene hun ville ha.

Det fine med slike sider er at alle typer synspunkter kan komme fram, enten man er uenig eller ei. Også påstander som føles injurierende eller falske, må kunne stå uimotsagt. Det at legen misliker det, er intet gyldig argument mot, dette må legene finne seg i! I hvilken grad det som kommer fram, kan være straffbart for legen, må politiet ta stilling til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har skrevet ganske negative vurderinger der men selvfølgelig ikke frekke ting. Altså man kan ikke komme med personangrep eller sånt. Det må være en formell vurdering, og kan likevel være negativ.

eks: denne legen anbefales ikke fordi den ikke ser pasienten, føler meg ikke hørt, eller tatt seriøst, fikk ikke hjelp ila de 3 mnd jeg gikk dit fast. Eller noe sånt

ikke: denne legen er helt jævlig hun er bare frekk og sur, gidder ikke p hjelpe meg, skikkelig drittkjerring osv

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en fastlege som hadde merkelig oppførsel, når jeg fikk avslag hos private aktrører var det akkurat som om han godtet seg over det, jeg søkte aap, han sa: NAV har ingen makt over meg! så smålo han. På den tiden var jeg langt nede pgsa trakkassering og mobbing på tidligere jobb, han sendte ikke skikkelig beskjed til nav, noe som førte til avslag på aap og at de skrek tll meg på telefonen. I tillegg til dette så var det litt kommunikasjon via nett/helsenorge, legen droooo det ut og jeg ble sittende  med regninger jeg ikke kunne betjene. Når jeg ikke kunne det, begynte Melin colleceters og ringe meg ned i tide og utide. Det hjalp ikke på helsen akkurat, ble mer deprimert.

I tillegg til dette var det måten han snakket til meg på, eks: jeg sa at jeg ønsket resept på p-piller. da spurte legen: "har du kjæreste da"? jeg så spørrende på han.. og da sa han ut i luften næææ

Slik opplevelse har jeg hatt, klarte å bygge meg opp igjen selv gradvis, begynte å jobbe og betaltemelin collecters ;) med dobbelt rente selvsagt. Det er ingen fastleger tilgjengelig, men jeg MÅ bytte.. føler nesten jeg må beskyttes for den legen,det er gjerne når jeg er i enerom folk kan finne på å behandle meg slik.

Anonymkode: 7e3cb...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...