Gå til innhold

Prevansjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på hvordan prevasjon dere bruker??

Selv bruker jeg p-piller (Trionetta 28). Men jeg legger på meg så veldig av disse pillene så jeg funderer på å gå over til noe annet!!

Men fordelen med å gå på pilla er jo at mensen blir regel messig, blødningene mindre og ikke minst smertene blir jo nesten helt borte!! :klappe:

Jeg legger på meg såpass at jeg jeg går opp et par strørrelser i klær... Er masse bukser og gensere jeg bare må legge vekk... Men så fort jeg slutter på pilla kan jeg finne de fram igjen.

Var en gang jeg gikk tom for piller og tittet i speilet etter jeg hadde dusjet og synes jeg så så mye tynnere ut... Ble veldig glad over dette, også fant jeg ut at jeg for moro skulle prøve de buksene som ikke passet, og de gled jo rett på... Gud så glad jeg ble... hoppet og danset rundt!! :hoppe::danse:

Men så begynte jeg på pilla igjen og da gikk det ikke mange dagene før alle buksene ikke passet igjen :grine:

Nå funderer jeg å begynne på den som man tisser på sånne sticks... Noen som vet hva denne heter og hva den koster og hvor man får kjøpt den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dilla
Skrevet

Jeg bruker Trinordiol p-piller og har gjort det i 20 år (er 37).

Har aldri hatt noen problemer av noe slag.

Skrevet

Jeg bruker Yasmin 28 og har også lagt på meg mye etter at jeg begynte på de. Vet ikke om det er noen sammenheng, jeg har ikke hatt pause fra de så jeg vet ikke. Men, nå skal jeg sterkt vurdere det og se hva som skjer. Har jo lagt på meg 15 kilo på de 3 årene jeg har gått på de. Hm...

Skrevet

Bruker kondom jeg og syns det er undervurdert.

Har ikke lyst til å tilføre kroppen masse hormoner. Har brukt Yasmin og Trionetta, men blødningene er like lange nå som da.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg bruker Persona i kombinasjon med kondom på de usikre dagene. Brukte p-piller mer eller mindre i 17 år, og selv om jeg ikke slet med åpenbare bivirkninger, er det utrolig deilig å ikke gå på kunstige hormoner lengre. Føler på sett og vis at jeg har fått kroppen min tilbake. :)

Gjest Gitte
Skrevet

Trionetta. Fikk bare litt større pupper, men det er greit for meg. Liker de.

Skrevet

Bruker p-implantat.

Hadde hormoner som ikke var å holde styr på da jeg gikk på trionetta,derfor vil jeg ikke tilbake til d. Ville ha noe som jeg slapp å huske på hver dag(langtidsprevangjon) og da anbefalte legen meg implantat!!

Skrevet

Har brukt Trinordiol 21 tabletter og Yasmin 21.

Nå bruker jeg ikke noe... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Naturlig familieplanlegging.

Prøvde Persona, men hadde for uregelmessige sykluser til at den kunne fungere som den skal.

Skrevet

Trinordiol, men kan ikke si jeg legger på meg av dem. Det eneste jeg merker er at jeg blir litt større de pillefrie dagene. Men sånn var det før jeg begynte på p-piller også.

-viXen-

Gjest Gjesta
Skrevet

Har brukt Trionetta i mange år - slet med bivirkninger, og prøvde et par andre merker før jeg bestemte meg for å droppe hele p-pillen.

Nå bruker jeg ingenting, annet enn "sikre" perioder.

• 2 uker senere...
Gjest Små lysende sjødyr
Skrevet

Bruker P-sprøyte. Tas en gang hver 3. måned. Det er en langsiktig prevensjon. Men jeg mener det fungerer bedre enn piller. Jeg har fått tilbake lysten og det gode humøret.

Skrevet

Ingen verdens ting bruker jeg! Haha.. aldri fått en kjønnsykdom en gang! Har vært sammen med samme jenta i snart fire år da.. ;)

Gjest seroxata
Skrevet

gikk på trionetta noen år, men nå for tida går jeg ikke på noe.. men så er jeg singel og... om det eventuelt dukkr opp noen ny partner i fremtida, så vil jeg iallfall ikke ha p-piller igjen...

Skrevet

Jeg bruker Diane p-piller, jeg.. og er kjempefornøyd!

Ingen vektoppgang..ingen ømme bryster + at bivirkningen av pillene er ren hud. :) Genialt, Egon!

Skrevet

Bruker Yasmin. Har hatt noe vekt-oppgang med de i starten, men har også hatt en veldig grei bivirkning, og det var at huden min ble helt ren og fri for kviser etter at jeg begynte på pillene for fire år siden.

Skrevet

bruker ingenting..

har aldri hatt kjønnssykdom..

ellers kan jeg si at jeg hopper av i svingen hvis det er nødvendig

Skrevet

Brukte Trionetta i flere år. Byttet til Ceazette i januar. Veldig fornøyd nå :)

Skrevet

Brukte Trionetta i noen år, men var lite fornøyd. De ødela lysten...

Nå har jeg en Lady Comp, men den har jeg lånt ut til en venninne som prøver å bli gravid. Ser fram til å få den tilbake, for den passer meg veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...