AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Lang historie, men kort oppsummert det jeg lurer på. Kan mannen min kjøpe en gård til x antall millioner (driveplikt) uten at jeg er med på det? Vi er gift. Anonymkode: 99f76...c73 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lang historie, men kort oppsummert det jeg lurer på. Kan mannen min kjøpe en gård til x antall millioner (driveplikt) uten at jeg er med på det? Vi er gift. Anonymkode: 99f76...c73 Du mener ta opp lån på flere mill? Har han råd til dette lånet aleine? Han kan ikke ta opp lån på dine vegne. Anonymkode: 940e6...49f 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 Så klart han kan så lenge han har økonomi til det. Så er det opp til deg om du vil bo med ham eller ei Anonymkode: ccabb...68e
Trøndere1 Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lang historie, men kort oppsummert det jeg lurer på. Kan mannen min kjøpe en gård til x antall millioner (driveplikt) uten at jeg er med på det? Vi er gift. Anonymkode: 99f76...c73 Han kan såklart gjøre hva han vil med sitt liv å sine midler. Han er jo ikke din eiendom. Så lenge han ikke bryter noen lover i forhold til ditt navn og økonomi så kan han gjøre akkurat som han vil.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 Ja, han kan vel sikkert det. Men om han burde gjøre det mot din vilje, det er vel en annen sak. Vi deler på alt. Vi har barn osv. Det koster penger det også, og tid. Skulle han kjøpt en gård er det vedlikehold på den osv regner jeg med, som vil koste penger og tid.. Anonymkode: ec5e4...466
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Ja. Du vil også hefte for gjelden. På tide med særeie? Anonymkode: 53658...b66 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Lumpent gjort, er det ikke? Jeg kjøpte en hest uten at mannen visste noe, han ble litt sur Anonymkode: fe22c...03e
Karoline85 Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 (endret) Artig spørsmål, "har jeg noe jeg skulle ha sagt". Mon tro om det stammer fra gamle dager hvor kvinner ikke hadde stemmerett eller kunne bestemme noe særlig. Man har alltid noe en kan si. Man må ikke akseptere noe som helst som ikke er ønskelig. Endret 29. september 2020 av Karoline85 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Lang historie, men kort oppsummert det jeg lurer på. Kan mannen min kjøpe en gård til x antall millioner (driveplikt) uten at jeg er med på det? Vi er gift. Anonymkode: 99f76...c73 Så lenge han ikke bruker dine penger eller pålegger deg kostnader/gjeld så kan han selvsagt det. En helt annen ting er om dere bør fortsette et ekteskap når en part går bak den andres rygg og gjør livsomveltende avgjørelser uten å involvere partner. Om du ikke deler denne drømmen om et liv på landet og vil bli kvit han kan det være jeg er interessert i å arve mannen din. Jeg liker og den frekke stilen hans.. Anonymkode: 4b198...24e
Gjest Alterego666 Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Jeg er litt usikker her. Han kan nok kjøpe gården, gitt at han klarer å finansiere den alene. Dersom gården har bo- og driveplikt er jeg usikker på om han kan bytte adresse alene uten at du gjør det samme. Her er en artikkel om samme problemstilling med eksempler: https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ikke-melde-flytting/65803711/amp Det er dessverre lite referanser til lover og forskrifter i artikkelen.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 Han trenger din underskrift på dokumenter som innebærer pantsettelse av felles verdier. Man må jo ha pant for lånet, og skal han selge nåværende bolig? Anonymkode: 1b18e...321
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trenger din underskrift på dokumenter som innebærer pantsettelse av felles verdier. Man må jo ha pant for lånet, og skal han selge nåværende bolig? Anonymkode: 1b18e...321 Panten er i boligen man kjøper, så han trenger da ingen underskrift. Kun hvis de skal ta opp felles lån eller selge felles eiendom begge parter er involvert. Dog er vel det mannen til ts vil gjøre, en mer enn god nok grunn til skilsmisse. For skal han styre alene hvor man skal bo, så er det vel flere ting mannen liker å ha kontroll på? Anonymkode: d4830...810 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå