Gå til innhold

Hvilket tiår ble analsex vanlig? Har folk hatt det til alle tider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysgjerrig. Kan ikke tro at dagens 80-åringer har hørt om det 🤔

Anonymkode: 6b1e4...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har hatt det til alle tider. Det er godt dokumentert fra antikken.

Anonymkode: 48a1d...701

• Liker 5
Skrevet

450 f.kr.

Anonymkode: b38cf...935

Skrevet

Jeg tror nok heller ikke det var mye snakka om på 80 tallet selv om folk kanskje hadde det. Tror ikke det ble "mainstream" før inntil nylig. Men med det sakt så er det noe som jeg håper at ikke er så normal at jeg må prøve det, for jeg har 0% interesse.

K36

Anonymkode: 47de0...113

• Liker 6
Skrevet

Det har nokk alltid eksistert. Så jo, det kan godt være Besta på 80 har blitt pult i ræva. 

Anonymkode: c1086...d28

• Liker 2
Skrevet

Analsex var da mye mer vanlig før når man ikke hadde prevensjon. Mange prostituerte tok den inn bare bak.

Mener du kanskje oralsex? Det er nytt og kom etter at folk fikk egne bad og hygienen ble mye bedre.

Anonymkode: a329c...616

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror nok heller ikke det var mye snakka om på 80 tallet selv om folk kanskje hadde det. Tror ikke det ble "mainstream" før inntil nylig. Men med det sakt så er det noe som jeg håper at ikke er så normal at jeg må prøve det, for jeg har 0% interesse.

K36

Anonymkode: 47de0...113

På 80-tallet hadde prevensjonen kommet og folk hadde egne bad. Analsex begynte vel å avta på 50-tallet mens oralsexen kom på 70-tallet.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Analsex var da mye mer vanlig før når man ikke hadde prevensjon. Mange prostituerte tok den inn bare bak.

Mener du kanskje oralsex? Det er nytt og kom etter at folk fikk egne bad og hygienen ble mye bedre.

Hvis man har lest lesbisk erotikk fra 1800-tallet så vet man at oralsex ikke er noe nytt. 

Anonymkode: 28fce...92a

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har lest lesbisk erotikk fra 1800-tallet så vet man at oralsex ikke er noe nytt. 

Har du lest Sarah Waters nå...

Anonymkode: 987df...bc0

• Liker 2
Skrevet

Hørt om pederasti før?

Anonymkode: 64c62...ddb

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest Sarah Waters nå...

Anonymkode: 987df...bc0

Nei det var mange lesbiske forfattere på 1800-tallet. Blant annet Amy Levy, Violet Paget og Anne Lister. 

• Liker 1
Skrevet

Analsex er omtalt i en lystig tone i gamle norske folkesanger.

Oralsex derimot er nok noe nymotens

Anonymkode: 16208...c57

Skrevet

Jeg er født i 1975, hørte aldri noe særlig om analsex før litt etter 2000.

Oralsex var derimot en del av normalt sexliv fra jeg debuterte, men det gikk alltid begge veier. 

Anonymkode: aa3e9...1b9

• Liker 1
Skrevet

Grekerne for 2000 år siden hadde gjerne sex med andre menn, om de drev med oralsex eller analsex vet jeg imidlertid ikke. Men at det er så nytt tviler jeg på, er nok mer at det kan snakkes om i dag. 

Anonymkode: b71c4...b92

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)

Det er ikke mange seksuelle praksiser som er nye. Det som er nytt er dagens informasjonssamfunn, og at bortfall av tabuer gjør at man snakker om hverandres seksuelle vaner.

Oldemor kan ha vært langt mer spenstig enn vi tror. Folk hadde generelt mer sex før enn i dag.

Endret av Alterego666
Skrevet

Jeg er født i 68, og hadde tilgang til utenlandske usensurerte blader fra 60-70 tallet, da jeg gikk i barneskolen. Analsex var en vanlig greie da også.  Men ingen tvil om at oppmerksomheten rundt det må ha skutt fart etter at Internett kom,  og norsk sensur ble mer og mindre verdiløs.

Anonymkode: ce004...51b

• Liker 2
Skrevet
On 9/29/2020 at 7:47 AM, AnonymBruker said:

Analsex er omtalt i en lystig tone i gamle norske folkesanger.

Oralsex derimot er nok noe nymotens

Anonymkode: 16208...c57

Aldri hørt om. Har du eksempler?

Hva mener du med nymotens? Hvor nymotens?

Anonymkode: d07ea...651

Skrevet

Analsex har vel sikkert alltid vert en del av "menyen" men du må huske at i lang tid så var sodomi tabu, åpenbart primært i en homofil kontekst, men også i en vanlig hetrofil kontekst, å drive med sodomi var ikke stuerent.
Om analsex er vanligere nå tror jeg er vanskelig å svare på, men generelt sett, så har jo nettet åpnet opp for at vi alle kan se og skaffe oss informasjon om all slags sex som før ikke ble snakket så mye om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...