Gå til innhold

Når man skal kaste papp på gjenvinningsstasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må pappen være flat? Kan jeg levere pappkasser og lignende, eller må det presses sammen på forhånd? 

Anonymkode: 88a97...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter, kanskje jeg posta i feil forum? 

Skrevet

Må ikke være flat, de har maskiner som presser pappen. :)

Skrevet
Akkurat nå, loveli skrev:

Må ikke være flat, de har maskiner som presser pappen. :)

Ok, så da kan jeg komme med f.eks en stor pappkasse med mange små pappkasser i? :P Hehe vet det er dumt spørsmål men kjedelig å komme dit og så må jeg presse pappen for hånd først før jeg kaster den i containeren... 

Skrevet (endret)

Her kan vi kaste de i en svær kontainer,  de presser pappen etterhvert. Du trenger ikke å flatpakke dem. Eneste jeg har brent meg på her er at papp og papir skal leveres i forskjellige containere. Litt kjedelig dersom du har fylt kassene med kartonger, papir og annet som må sorteres 😅

Endret av Skogkløver
  • Liker 1
Skrevet

Hva om det er stifter i den? Må man ta ut en og en? Vi har ny seng og masse papp med stifter. Tar en evighet å ta dem ut...

Anonymkode: 5cc95...17e

Skrevet
3 minutter siden, Skogkløver skrev:

Her kan vi kaste de i en svær kontainer,  de presser pappen etterhvert. Du trenger ikke å flatpakke dem. Eneste jeg har brent meg på her er at papp og papir skal leveres i forskjellige containere. Litt kjedelig dersom du har fylt kassene med kartonger, papir og annet som må sorteres 😅

Hmm, dette er sånn papp som "alle" nettbutikker bruker når de sender pakker. Har bestilt mye på nettet de siste 4 ukene og det har hopet seg opp! Det er vell bølgepapp alt sammen? Det er kun papp, ikke papir. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om det er stifter i den? Må man ta ut en og en? Vi har ny seng og masse papp med stifter. Tar en evighet å ta dem ut...

Mulig det går som restavfall brennbart, i stedet for papp? Usikker!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, dette er sånn papp som "alle" nettbutikker bruker når de sender pakker. Har bestilt mye på nettet de siste 4 ukene og det har hopet seg opp! Det er vell bølgepapp alt sammen? Det er kun papp, ikke papir. 

Både pappkasser, melkekartonger og liknende går som papp. 

Aviser, papirer og liknende går som papir :)

Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke ta ut stiftene. 
Ring eller mail kommunen/avfallsselskapet, så kan de svare på om pappen må pakkes. 

Skrevet

Står gjerne info om slikt på hjemmesiden til renovasjonen i ditt område. 

Anonymkode: f9c90...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...