Gå til innhold

Mennesker med reborn-dukker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt at reborn-dukker er en greie, og det er nok en slags terapi for damer som har mistet i svangerskap/krybbedød eller infertile.. Men har sett flere videoer på tiktok nå, (amerikanere stort sett) som rett og slett lever i en alternativ virkelighet. Blant annet ei som skriver på en video at «babyen» kasta opp og var så dårlig, så ho skulle ta han med på sykehuset og oppdatere følgerne sine etterpå om hvordan det gikk. Altså 😳 Det er jo ikke sunt! 

Anonymkode: 036e6...739

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen går det over styr.. men der ligger det jo noe psykisk bak, de lever i en helt annen virkelighet.

Anonymkode: 760d7...ee0

• Liker 5
Skrevet

Enig med den.. Men er vi ikke i den.. situasjonen (?) så er det vanskelig for oss å forstå. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje greit at de ikke formerer seg... 

Anonymkode: fbc11...34b

• Liker 8
Skrevet

Ja det er vel såpass store psykiske problemer at de ikke helt lever i «vår» virkelighet stakkars. Jeg ser bare ikke helt at det egentlig hjelper dem å ha sånne dukker, virker som det bare gjør det verre. Altså at de dyrker en sorg og faller inn i sin egen verden. 

Anonymkode: 036e6...739

• Liker 3
Skrevet

De lever i en annen verden. Enig i at det ikke kan være sunt å leve i en slik fantasi-verden. Ihvertfall ikke hvis det går så langt som tilfellet du beskriver.

Anonymkode: 9cf24...303

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg syns det er creepy, med slike dukker. 

Skrevet

Det er mange som bare gjør det for gøy også. Eller at de får penger for å lage videoene. De fleste vet nok at det ikke er en egen baby, men heller at de leker at de er det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er lurt som terapi. Grensene for hva som er virkelig viskes ut, og det som startet som uskyldig trøst viser seg å bli vrangforestillinger.

Dersom det er kun en hobby, slags samleobjekt, er det vel innafor. Bortsett fra at jeg personlig får super-creepy død-baby-vibber😩

Anonymkode: 99c8b...4b2

• Liker 4
Skrevet

Har sett noen her i Norge som strikker eller syr mye babytøy, og bruker dukkene som modeller til klærne de lager. Litt spesielt, men...

Anonymkode: 9f2f2...947

Skrevet

Dette er vel også noe å tenke på når det nå lages slike sex-dukker som ser ut som ekte kvinner, som skal ha egne «meninger» og «personlighet». Ser for meg mange incels som får seg «kjæreste» for å si det sånn..

Anonymkode: 99c8b...4b2

Skrevet

Så en inne på en julegruppe på Facebook som etterlyste tips til rampenissen, for reborn-dukken på et år hadde virkelig satt pris på det i fjor så hun ønsket gode tips til årets rampestreker. Altså, hæ?

Anonymkode: d06a1...c01

• Liker 19
Skrevet

Jeg også reagerte på en på en Hay Girl! siden (som er en plass å møte venner på på facebook) Hun introduserte seg selv og sa at hun ville gjerne ville møte andre på kafe, og at hun hadde en babyborn.. jeg tenkte ok, så du har en dukke som ser naturtro ut, men hvorfor tar du dette opp når du søker venner? Det virka som at hun var veldig knytta til den eller noe.. 

Anonymkode: 6d9c0...6ca

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett noen her i Norge som strikker eller syr mye babytøy, og bruker dukkene som modeller til klærne de lager. Litt spesielt, men...

Anonymkode: 9f2f2...947

Men å kun bruke de som mannekengdukker er det vel ikke noe rart?

Det er jo noe helt annet enn å behandle dem som barna sine.

Anonymkode: 4c78d...c09

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

ha ha

Anonymkode: d5807...886

Skrevet

Voksne damer som triller, steller og bader en plastikk dukke, er uansett bare for teit. Og får litt psykisk syk assosiasjoner til det hele. Beklager. 

Anonymkode: 55793...327

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en inne på en julegruppe på Facebook som etterlyste tips til rampenissen, for reborn-dukken på et år hadde virkelig satt pris på det i fjor så hun ønsket gode tips til årets rampestreker. Altså, hæ?

Anonymkode: d06a1...c01

Sykt 🤨

Anonymkode: 55793...327

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg også. Man mangler jo bakkekontakt og kontakt med virkeligheten om man oppriktig mener at man bør dra på sykehuset med en dokke (!!). Da er man virkelig ikke i vater.

• Liker 2
Skrevet

Har hørt om rebornere som stiller seg stelleromskø. Der det er ekte barn med ekte bleier som må vente fordi plastikkstumpen bæsja seg ut...

Sykt. Ellers er eg ikkje sånn veldig fordomsfull faktisk. Bare det ikkje går utover ekte barn.

Kanskje vi ikkje forstår? Folk gjer mye rart. Hørt om f.eks furries? Kjemperart. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg så flere kvinner i en dokumentar som hadde disse dukkene. Flere av dem var gift, og levde normale liv. Unntatt at de hadde disse dukkene da. De behandlet dem som babyer, men det virket ikke som at de jeg så, trodde at de var ekte da.

Noen går kanskje litt vel opp i dem, alle som har disse er jo ikke like heller.

Men hun ene som lagde dem fortalte at det var mange bestillinger. Jeg tror ikke at alle som har det i Norge, går rundt med dem like naturlig som de jeg så i USA og UK. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...