Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle attester tar dere med til jobbintervju? Tar dere med alt fra første sommerjobb?

Anonymkode: c8bd7...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde attester var utdatert. Bruker kun referanser.
Ta med de nyeste og mest relevante for jobben

Anonymkode: af003...ede

Skrevet

Ja, det er akkurat det.. Helt ærlig mangler jeg en del attester fra endel år tilbake, så er litt nysgjerrig på om det er verdt styret å skaffe nye eller om det er bare å la være. Hvor mange tar du med da?

Skrevet

Jeg leser aldri igjennom attestene som blir sendt, men helt sikkert noen arbeidsgivere som synes det er spennende. 

Anonymkode: d09e5...e57

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er akkurat det.. Helt ærlig mangler jeg en del attester fra endel år tilbake, så er litt nysgjerrig på om det er verdt styret å skaffe nye eller om det er bare å la være. Hvor mange tar du med da?

Jeg tar med 0. Ønsker de referanse, kontakter jeg gamle arbeidsgivere og spør om de kan stille. 
Hadde ikke brukt energi på å skaffe nye attester. Dersom de spør om attest, kan du vel bare si at du bruker referanser.

Anonymkode: af003...ede

Skrevet

Attester brukes når man har fått jobben slik at du får riktig lønn i forhold til ansiennitet. Dette kan jo være verdt bryet om det er arbeidsforhold som teller inn på dette. Men det trengs uansett ikke til jobbintervjuet.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Agatha skrev:

Attester brukes når man har fått jobben slik at du får riktig lønn i forhold til ansiennitet. Dette kan jo være verdt bryet om det er arbeidsforhold som teller inn på dette. Men det trengs uansett ikke til jobbintervjuet.

Er dette bare stillinger som er relevante? Jeg mener.. barnehageassistent om du jobber i barnehage, eller teller det at jeg arbeidet på fiskemottak i min ungdom?

Skrevet

Jeg hadde lederstilling i fem år, han som var sjefen min igjen er som sunket i jorda, helt umulig å få tak i på både mail og telefon. Antar han har flyttet til utlandet (eller kanskje han er død?). Jeg er i hvert fall veldig glad jeg har en solid attest fra den jobben som jeg kan vise til på intervjuet da referanse hadde vært nytteløst med han.

Anonymkode: 15522...651

Skrevet

Jeg har stått i samme jobb i ti år, så har derfor tatt vare på noen solide og gode attester fra tidligere til den dagen jeg skal søke jobb igjen. Dette da jeg antar jeg er glemt hos tidligere arbeidsgiver etter så lang tid og at det skrevende ord er letter å huske etter ti år. Greit å kunne vise til at man har flere referanser tilbake i tid. Men dette handler jo om hvor gammel du er også. det jeg viser til handler om jobber i samme bransje. Er ikke attest fra jeg gikk med avis som 16 åring. Dette er jobber jeg har hatt med samme utanningsgrunnlag 

Anonymkode: 3d4c0...a58

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lederstilling i fem år, han som var sjefen min igjen er som sunket i jorda, helt umulig å få tak i på både mail og telefon. Antar han har flyttet til utlandet (eller kanskje han er død?). Jeg er i hvert fall veldig glad jeg har en solid attest fra den jobben som jeg kan vise til på intervjuet da referanse hadde vært nytteløst med han.

Anonymkode: 15522...651

Har et par sånne også.. Har bl.a. en som er pensjonert for mange år siden, føles så feil å plage pensjonister med slikt synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...