Gå til innhold

Dere med barn under ett år, hvor ofte har dere svigers på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers ønsker å komme på besøk en dag i uken, jeg syns det blir for mye da jeg stort sett er alene med barnet da mannen jobber kveld og natt. Svigers blir sure om vi sier det ikke passer med besøk en dag, så hvordan er det hos dere?

Anonymkode: fd7f9...f53

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser svigers så ofte. Jenta vår er kjempetrygg på dem og trives i deres selskap. Det er de som hjelper oss og avlaster oss i hverdagen. Mine foreldre bor en time unna og de er ikke til å stole på. De glemmer at de skal sitte barnevakt og legger andre planer.

Anonymkode: e0f7e...0bd

• Liker 1
Skrevet

Sikkert ca 1-2 ganger per uke.

Anonymkode: 30c23...e74

• Liker 1
Skrevet

Våre foreldre bor langt unna så vi har aldri hatt hyppig besøk av dem dessverre. Om de hadde bodd i nærheten ville jeg nok synes besøk en dag i uka var veldig hyggelig og tenk for et fint og nært forhold de ville fått til barna. Du er heldig. :) 

• Liker 3
Skrevet

1-2 ganger i uka her også. 

Anonymkode: ba72f...566

Skrevet

Takk for svar, da var det visst ikke så unormalt. Ts

Anonymkode: fd7f9...f53

Skrevet

Mine svigers var også innom ca. en gang i uka da barnet vårt var under ett år. Jeg syns det var koselig at de kom ofte, og jeg tror det er en fordel for forholdet mellom besteforeldrene og barnebarnet. Mine foreldre var ikke så hyppig på besøk da barnet var så lite. De har likevel et godt forhold i dag (barnet er 4), men som liten var han nok tryggere på farmor og farfar enn på mormor og morfar.

Anonymkode: bc005...2fe

Skrevet

Når frøkna var under året var svigers her ca annenhver helg, med en overnatting. Noen ganger dagsbesøk i helgen i stedet for. Ca 2-2,5 timer å kjøre.

For min mann så var svigers her ca 2-3 ganger i uken, min mor, men ofte bare en liten time, bor 5 min unna.

Anonymkode: a8e61...4d3

Skrevet

1 gang i mnd. Der holder for min del. De hjelper ikke i huset, har ikke noe mat med seg, lager ikke mat til oss, triller heller ikke vogna. 

Anonymkode: d0726...672

• Liker 3
Skrevet

Nå har du fått flere svar, og de har jo stort sett sagt at det ikke er så unormalt med besøk 1-2 ganger i uken. Det betyr ikke at du må ta imot svigers så ofte, men tenk litt på hva det kan gi i andre enden.

Besøk nå så barnet blir trygt kan bety avlastning seinere. Jeg er så heldig at jeg har svigerforeldre i nærheten, som mine barn er veldig trygg på. Vi hjelper de med noen ting, og de hjelper oss tilbake. Noen ganger blir det litt mas, men for det meste går det veldig bra. Har også en svigermor som alltid spør før hun kommer, og blir aldri snurt om det ikke passer en dag. 

Men, hvis din svigermor ikke bidrar med noe positivt, forventer duk og dekket bord, og suger energi, så er det absolutt lov å si at det ikke passer. Kom i samme slengen med et forslag til noe annet en annen dag. Typ - passer ikke med besøk på torsdag, dessverre, men bli med på trilletur på søndag, jeg tar med kaffe. 

Anonymkode: bac2c...da8

• Liker 5
Skrevet

Ca 1 gang i uken her. Men som hun over sier: bidrar de ikke positivt, så skal du heller ikke føle du må si nei. Noen ganger er det bare en svipptur innom for å si hei 1-times tid, noen ganger lengre. Andre ganger har hun passet baby, så jeg har trent osv :)

Anonymkode: c32d3...7f6

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 gang i mnd. Der holder for min del. De hjelper ikke i huset, har ikke noe mat med seg, lager ikke mat til oss, triller heller ikke vogna. 

Anonymkode: d0726...672

Har aldri tenkt at dette er ting besteforeldrene til barna skulle gjøre når de er på besøk. Hos er de på besøk rett og slett. Prater og koser med vesla og prater med oss. Kjempekoselig.

Anonymkode: 27e6a...0d5

• Liker 11
Skrevet

Hvor bor svigers? Nå som barnet er 1 år, så tenker jeg at de isteden for å bare besøke,  heller kan hjelpe til annenhver uke. F.eks hente barnet og ha det noen timer slik at du får vasket/ukeshandlet/laget opp litt middager (eller bare slappet av/hatt noen timer alenetid).

Anonymkode: a2cba...ecd

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri tenkt at dette er ting besteforeldrene til barna skulle gjøre når de er på besøk. Hos er de på besøk rett og slett. Prater og koser med vesla og prater med oss. Kjempekoselig.

Anonymkode: 27e6a...0d5

Joda, men hvis de forventer full bevertning hver gang de stikker innom vil det nok bli litt slitsomt. 

Anonymkode: 3d731...212

• Liker 5
Skrevet

Aldri. 
Svigerfar er død, og svigermor bor på sykehjem og er pleietrengende. 
Nå er yngste her 3,5 år. Men situasjonen var den samme da hun ble født. 

Gjest Oktoberkvinnen
Skrevet

Nå er det mange mange år siden mine var små, men jeg husker at min tidligere svigermor kom innom hver eneste dag da vår første ble født. Uansett hvilken dag det var så sto hun på døra. Problemet er jo at hun hadde sine meninger om min mamma og mente at hun ( altså svigermor) var mer knyttet til sitt barnebarn enn min mamma så det ble noen sure stunder når jeg hadde mamma og bestemor hos meg, og jeg valgte å avvise svigermor når hun kom på døra. Sønnen hennes viste seg å være en real drittsekk når det gjalt moren hans og ble supergretten når jeg sa nei.

Skrevet

Svigers bor veldig langt unna, så de har bare vært her to ganger de siste tre årene. 

Mine foreldre bor nært, og de ser vi en gang i uken. 

Både da mannen min og da jeg var i permisjon, kom de innom en formiddag i uken. Mannen min syntes det var helt genialt at de kom når jeg var på jobb, han, da tok han seg en tur ut alene og fikk etterlengtet alenetid. 

Anonymkode: ca67f...4b5

Skrevet

Selvfølgelig så ofte som mulig, for barnet sin del!

Anonymkode: 52993...cde

• Liker 1
Skrevet

Min mor er her annenhver dag. Hun bor i samme nabolag. Har spurt samboer om han synes det er for mye, men han syns det er godt med avlastning.

Svigers bor 1 time unna, er her hver tredje uke kanskje.. de vil besøke oftere men svigermor er syk (migrene). 

Syns det er godt med avlastning og hjelp til kveldsstell.

Anonymkode: 5c49b...de0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor er her annenhver dag. Hun bor i samme nabolag. Har spurt samboer om han synes det er for mye, men han syns det er godt med avlastning.

Svigers bor 1 time unna, er her hver tredje uke kanskje.. de vil besøke oftere men svigermor er syk (migrene). 

Syns det er godt med avlastning og hjelp til kveldsstell.

Anonymkode: 5c49b...de0

De fleste menn bryr seg langt mindre om besøk av svigermor enn det Kvinner gjør.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...