AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Greia er at barnet på 2 år ikke har en pappa fra før. Mor ble sammen med ny kjæreste for tre måneder siden og har lært barnet kalle han pappa- fordi «det er jo det han er nå». Alle rundt barnet er blitt informert om at de skal omtale han som pappa for barnet- dette er familie, venner og barnehagen. At gikk veldig fort i forholdet. Barnet møtte hennes nye kjæreste etter at hun selv hadde sett han to ganger før, han flyttet inn til dem etter en måned, barnet skal kalle han pappa etter 2 måneder og snart skal de prøve å få barn og gifte seg. Jeg er familie med mor og sier ingenting til henne, men jeg tenker jo mitt. Jeg synes det er flott om barnet kan få et farsfigur i livet selvfølgelig, men jeg er redd for at det skal skjære seg og barnet må lide for det. De har allerede rukket å ha mange krangler, hovedsakelig om hans jobb der han jobber borte noen uker og i forbindelse med drama fra de mange festene de drar på. Barnet blir nå passet hele helgene hos hans familie slik at de kan ha kjærestetid med drikking og festing. Mor har begynt å klage over hvor krevende barnet er og innrømmet at hun har det lengre i barnehagen nå enn tidligere for å pleie forholdet, samtidig som hun melder seg «syk» på jobb for å være hjemme, mens typen har friuker. Jeg vet dette ikke er noe jeg har noe med og av det jeg ser på kg så blir nok jeg som Ts halshugget for å i det hele tatt ta opp temaet, men jeg bryr meg oppriktig om denne lille gutten. Men altså er dette vanlig? Å introdusere, flytte sammen og få ny pappa så tidlig? Håper egentlig på svar om at dette bare er fint og at jeg overreagerer slik at jeg kan legge det fra meg, men jeg føler det verken er bra eller normalt. Anonymkode: 738b4...425 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Nei, det er ikke normalt at mor lærer sitt 2 år gamle barn å kalle kjæresten hennes for 'pappa' etter at de har vært sammen i 3 mnd. Det er merkelig og lukter desperasjon av. Anonymkode: 2a7a1...10e 25
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 Ting skjedde fort med mine foreldre og, men ikke så fort som 2 måneder... Var heller sånn 4-6 måneder😅 Jeg hadde ikke kjent pappa så lenge før jeg spurte om jeg kunne få kalle han pappa, jeg var 3 år. Men det var jo ikke noe noen tvang meg til. Poenget mitt er at ting faktisk kan gå veldig fort og samtidig veldig fint. Mamma og pappa er fremdeles gift, og pappa har adoptert meg. Pappa er med andre ord ikke min biologiske far, men å kalle han noe annet når jeg skriver dette føles bare rart og feil. Resten av det du skriver der derimot høres jo virkelig ikke bra ut... Og det har vel veldig mye å si på om det kommer til å gå bra eller ikke hos den familien du skriver om.. Jeg synes det er feil å tvinge ungen til å kalle han for pappa. Ser ungen på mannen som en pappa, så kommer det automatisk - snakker av erfaring. Feil at ungen plutselig skal måtte få lengre dager i barnehagen uten noen god grunn. Og jeg synes det er feil å plassere ungen vekk hver helg, og i tillegg HOS HANS FAMILIE?!. Jeg synes du bør si noe.. Hadde ikke vært så bekymret for om det skjærer seg egentlig. I alle fall ikke så tidlig som nå, synes det høres verre ut hvordan ting er blitt med denne mannen der hos dem.. Anonymkode: a89ac...eac 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Instant family, just add money Anonymkode: 8babb...9f0 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 Dette er bare helt feil. Og stakkars tassen kjenner ikke hans familie godt nok til å settes bort der hele helgen. Useriøs mor. Anonymkode: 71b03...948 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Nei, det er virkelig ikke normalt eller gunstig å prakke nye "pappaer" på et barn over natta eller dumpe barnet hos hans slektninger for å prioritere puling og fyll. Mor kjenner vel knapt disse folka, men overlater ungen sin til dem...? Jeg forbinder denne typen oppførsel med veldig ressurssvake foreldre, hvor barnevernet på et tidspunkt vil komme på banen. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding om jeg var vitne til noe sånt i min krets. Anonymkode: 04fd6...0de 9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er at barnet på 2 år ikke har en pappa fra før. Mor ble sammen med ny kjæreste for tre måneder siden og har lært barnet kalle han pappa- fordi «det er jo det han er nå». Alle rundt barnet er blitt informert om at de skal omtale han som pappa for barnet- dette er familie, venner og barnehagen. At gikk veldig fort i forholdet. Barnet møtte hennes nye kjæreste etter at hun selv hadde sett han to ganger før, han flyttet inn til dem etter en måned, barnet skal kalle han pappa etter 2 måneder og snart skal de prøve å få barn og gifte seg. Jeg er familie med mor og sier ingenting til henne, men jeg tenker jo mitt. Jeg synes det er flott om barnet kan få et farsfigur i livet selvfølgelig, men jeg er redd for at det skal skjære seg og barnet må lide for det. De har allerede rukket å ha mange krangler, hovedsakelig om hans jobb der han jobber borte noen uker og i forbindelse med drama fra de mange festene de drar på. Barnet blir nå passet hele helgene hos hans familie slik at de kan ha kjærestetid med drikking og festing. Mor har begynt å klage over hvor krevende barnet er og innrømmet at hun har det lengre i barnehagen nå enn tidligere for å pleie forholdet, samtidig som hun melder seg «syk» på jobb for å være hjemme, mens typen har friuker. Jeg vet dette ikke er noe jeg har noe med og av det jeg ser på kg så blir nok jeg som Ts halshugget for å i det hele tatt ta opp temaet, men jeg bryr meg oppriktig om denne lille gutten. Men altså er dette vanlig? Å introdusere, flytte sammen og få ny pappa så tidlig? Håper egentlig på svar om at dette bare er fint og at jeg overreagerer slik at jeg kan legge det fra meg, men jeg føler det verken er bra eller normalt. Anonymkode: 738b4...425 Moren høres veldig ung ut og her ville jeg faktisk meldt. Anonymkode: 93528...f16 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Helt greit at stefar etter hvert blir sett på som og kalt pappa når barnet ikke har kontakt med biologisk far eller biologisk far er død. Men ikke etter så kort tid. Hadde delt bekymringene dine om dette var folk i min familie/vennekrets. Har du et nært nok forhold til mor til at du kan snakke med henne om det?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ting skjedde fort med mine foreldre og, men ikke så fort som 2 måneder... Var heller sånn 4-6 måneder😅 Jeg hadde ikke kjent pappa så lenge før jeg spurte om jeg kunne få kalle han pappa, jeg var 3 år. Men det var jo ikke noe noen tvang meg til. Poenget mitt er at ting faktisk kan gå veldig fort og samtidig veldig fint. Mamma og pappa er fremdeles gift, og pappa har adoptert meg. Pappa er med andre ord ikke min biologiske far, men å kalle han noe annet når jeg skriver dette føles bare rart og feil. Resten av det du skriver der derimot høres jo virkelig ikke bra ut... Og det har vel veldig mye å si på om det kommer til å gå bra eller ikke hos den familien du skriver om.. Jeg synes det er feil å tvinge ungen til å kalle han for pappa. Ser ungen på mannen som en pappa, så kommer det automatisk - snakker av erfaring. Feil at ungen plutselig skal måtte få lengre dager i barnehagen uten noen god grunn. Og jeg synes det er feil å plassere ungen vekk hver helg, og i tillegg HOS HANS FAMILIE?!. Jeg synes du bør si noe.. Hadde ikke vært så bekymret for om det skjærer seg egentlig. I alle fall ikke så tidlig som nå, synes det høres verre ut hvordan ting er blitt med denne mannen der hos dem.. Anonymkode: a89ac...eac Selv om det gikk fint for deg, er det virkelig ikke å anbefale Anonymkode: 93a9c...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 De bør jo komme forbi datingfasen og hvetebrødsdagene og vente en goooood stund for å se om dette er noe man tror er varig før barnet får TREFFE mannen overhodet!! Ser for meg at dette ikke blir siste pappaen i barnets barndom... Anonymkode: db716...662 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 At barnet kaller han for pappa synes jeg ikke er problematisk. Det som er problematisk er at gutten blir sendt bort en hel helg, for nye mennesker. Barnet trenger jo litt tid til å få bli kjent med disse kommende besteforelder. Anonymkode: b4078...d1f 1
exictence Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 Tenker mye samme som deg. Men tror ikke du verken kan eller bør gjøre noe med det. Eneste er å snakke rolig med denne mor, og vise din omsorg og at du vil det beste. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå