Gå til innhold

Er absolutt alt som er gelatin i merket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte smågodt fra Europris på fredag som var. Jeg kjøpte blant annet «sorbissar bubs» , og på ingredienslisten sto det oppført sukker, glukosesirup, vann, maisstivelse, surhetsregulerende middel, aroma og fargestoff. Stusset litt over at det ikke var oppført gelatin med tanke på konsistensen på godteriet. Kan det være gelatin uten at det er merket? Jeg har søkt opp godteriet på ulike nettsider, og alle jeg fant inneholdt gelatin. Mtp på at Europris har veldig mye forskjellig, så klarer jeg ikke å finne eksakt hvilken leverandør? 

Anonymkode: e880e...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte smågodt fra Europris på fredag som var. Jeg kjøpte blant annet «sorbissar bubs» , og på ingredienslisten sto det oppført sukker, glukosesirup, vann, maisstivelse, surhetsregulerende middel, aroma og fargestoff. Stusset litt over at det ikke var oppført gelatin med tanke på konsistensen på godteriet. Kan det være gelatin uten at det er merket? Jeg har søkt opp godteriet på ulike nettsider, og alle jeg fant inneholdt gelatin. Mtp på at Europris har veldig mye forskjellig, så klarer jeg ikke å finne eksakt hvilken leverandør? 

Anonymkode: e880e...563

Gelatin må merkes. Og all skumgummi fra bubs er vegansk 

Anonymkode: 7c86f...5d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gelatin noe folk er allergisk mot?

Anonymkode: 1d55b...310

Nei, men det er animalsk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret for at du ikke får i deg de gode næringsstoffene som gelatin inneholder, så anbefaler jeg å koke litt beinkraft. 

Anonymkode: fe394...fbf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Konungr skrev:

Ingenting galt med det.

Om man er veganer så er det noe galt med det ja, og om man eventuelt er muslim. Gelatin inneholder ofte svin. 

Selv om du ikke synes det er galt, så er det TS som stiller et spesifikt spørsmål, TS ber ikke om din personlige mening. 

Anonymkode: 67613...634

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

6 timer siden, Sirinna skrev:

Nei, men det er animalsk 

Eh jo, det kan man være, jeg er allergisk.

Det er ingen vanlig allergi, men jeg er allergisk mot mot svin, da også gelatin.

Anonymkode: 5fa43...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sirinna skrev:

Nei, men det er animalsk 

Det er ingen grunn til at det må merkes gelantin med uthvet akrift. Folk med spesielle matvaner, får lese innholdsfortegnelsen selv. Det er noe alle uansett bør gjøre. Folk teller kalorier, men ikke kjemikalier og dritt.

Anonymkode: f20d9...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen grunn til at det må merkes gelantin med uthvet akrift. Folk med spesielle matvaner, får lese innholdsfortegnelsen selv. Det er noe alle uansett bør gjøre. Folk teller kalorier, men ikke kjemikalier og dritt.

Anonymkode: f20d9...2e3

Er ikke bare folk med sære matvaner som unngår gelatin. Jeg er allergisk og hadde fått et enklere liv hvis gelatin var uthevet.

Anonymkode: 5fa43...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noen er allergisk, noen er veganere og andre fordi det ikke er halal... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...