Gå til innhold

Ulike årsaker til sykmelding i svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke svangerskapsrelaterte sykdommer/plager er vanligst grunn til sykmelding?

Anonymkode: 47a45...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et raskt Google søk gir deg svaret. 

Anonymkode: 5ceae...dc2

• Liker 3
Skrevet

Vondt i viljen. 

Anonymkode: 68ad4...b5a

• Liker 12
Skrevet

Ville antatt kvalme og bekkenløsning. Ren gjetting 

Anonymkode: 6f34b...5a4

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vondt i viljen. 

Right.

Jeg hadde skyhøyt blodtrykk og måtte ha fred fra den ekstremt slitsomme jobben i bhg. 

Legen mente det var sannsynlig st jobben ga høyt blodtrykk, for det sank betraktelig etter 100% sykmelding 

Anonymkode: 2288b...efb

• Liker 14
Skrevet

Ekstrem kvalme og bekkenløsning her. Sykemeldt hele svangerskapet men jobbet stort sett 50% hele veien etter den verste kvalmen/oppkast ga seg. Tror nok det er de vanligste årsakene 

Anonymkode: 4bd00...f6f

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Right.

Jeg hadde skyhøyt blodtrykk og måtte ha fred fra den ekstremt slitsomme jobben i bhg. 

Legen mente det var sannsynlig st jobben ga høyt blodtrykk, for det sank betraktelig etter 100% sykmelding 

Med skyhøyt blodtrykk er det klart du må sykemeldes. 

Ts sitt spørsmål hva som var vanligst årsak, og det tror jeg er vondt viljen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sykemeldt pga høyt blodtrykk, men i sykemeldingen står det av en eller annen merkelig grunn "tretthet". Legen er ikke norsk så mulig det er noe språkforvirring 😅 

Anonymkode: 39f37...d6d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også at vondt i viljen er vanligst, men det utelukker ikke at mange faktisk HAR gode grunner til å være sykmeldt i svangerskaper👍🏻

Anonymkode: fe96d...39c

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror kvalme og bekkenløsning. 

Jeg ble delvis sykemeldt i uke 30 pga varicer i underlivet, men legen skrev bekkenløsning på sykemeldingen min.

Anonymkode: f50ab...be8

• Liker 4
Skrevet

Vondt i viljen gjelder kanskje for noen, men tror også at mange ikke klarer å forstå hvor mye svangerskapskvalme og bekkenplager kan ødelegge i hverdagen. Etter fødsel ble alt mye bedre, men måneder med inaktivitet merkes godt på kroppen i form av muskelsvinn. Aldri hatt så dårlig samvittighet i mitt liv, både ovenfor jobb, mann og barn.. man tror det ikke før man opplever det, men jeg var totalt ubrukelig til alt. jeg angret på hele graviditeten imens det sto på, og nå har jeg bestemt meg for at jeg aldri skal bli gravid igjen, selv om jeg i utgangspunktet ønsker et barn til, for dette er ikke noe jeg unner min verste fiende. 

Anonymkode: 408f0...ee7

• Liker 20
Skrevet

Sykemeldt pga høyt blodtrykk. 

Anonymkode: bb46c...5f3

Skrevet

Bekkenløsning, hypertensjon, hyperemesis.

Anonymkode: 802d6...070

• Liker 2
Skrevet

Første svangerskap slet jeg veldig med angstanfall, særlig på nettene. Ble sykemeldt, mange på jobb trodde nok jeg hadde «vondt i viljen». 
Med nr 2 fikk jeg bekkenløsning tidlig. Stod i jobb så lenge jeg klarte, men vanskelig å være i barnehage på krykker 😅 

Jeg vil tro at det som er mest vanlig på slutten av svangerskapet, når man rett og slett er drit sliten, tung og sover dårlig. Tidlig i svangerskapet tipper jeg det er kvalme. 

Anonymkode: 36840...6f8

Skrevet

Bekkenløsning

Ekstrem kvalme 

Svangerskapsforgifting

Dette er vel de 3 som er mest utbredt...

....

Ser noen skriver vondt i viljen. Jeg synes ingenting av de 3 årsakene over har noe med vondt i viljen å gjøre. Enn har ingenting å gjøre på en jobb om man må henge over do skåla hvert 5 min, eller hvis man ikke klarer å bevege seg omtrent i det hele tatt pga bekkenet. 

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, tussi84 skrev:

Bekkenløsning

Ekstrem kvalme 

Svangerskapsforgifting

Dette er vel de 3 som er mest utbredt...

....

Ser noen skriver vondt i viljen. Jeg synes ingenting av de 3 årsakene over har noe med vondt i viljen å gjøre. Enn har ingenting å gjøre på en jobb om man må henge over do skåla hvert 5 min, eller hvis man ikke klarer å bevege seg omtrent i det hele tatt pga bekkenet. 

Har jeg skrevet at de årsakene er vondt i viljen? 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vondt i viljen. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg skrevet at de årsakene er vondt i viljen? 

Nå er det faktisk lege som sykmelder, pasienten sykmelder ikke seg selv. 

Så det hjelper lite at pasienten har vondt i vilja, det er ikke sykmeldingsgrunnlag for

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det faktisk lege som sykmelder, pasienten sykmelder ikke seg selv. 

Så det hjelper lite at pasienten har vondt i vilja, det er ikke sykmeldingsgrunnlag for

Vet om to stykker som påstod de hadde bekkenløsning og ble sykemeldt. Skal ikke så mye til. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sykemeldt 3 uker pga. Kvalme, og de ville sykemelde meg deltid videre. Jeg ville prøve jobb fulltid, og det gikk med bruk av flexitid og roligere tempo/litt kortere dager også. Jeg har vært i full jobb i flere måneder siden.

Jeg tror ikke gravide blir sykemeldt pga. Vondt i viljen, kanskje hvis man misliker jobben sin, men ikke hos oss i hvert fall. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet om to stykker som påstod de hadde bekkenløsning og ble sykemeldt. Skal ikke så mye til. 

Er ikke sånn at bekkenløsning synes nødvendigvis. Noen får bare smerter i lår, og hofter. Hos andre er smertene så mye tilstede at det feks utløser halting.  Så spørs det jo litt hva man jobber med også og om arbeidsplassen kan tilrettelegge eller ikke. Noen ganger kan det være greit å være litt i bevegelse, andre ganger må man kanskje sitte eller bare ligge for at ikke plagene skal bli for ille. Noen orker kanskje ikke bøye seg eller løfte noe som helst.

Har bekkenløsning selv om dagen, og det skal ikke mye bevegelse til før lårene mine er så smertefulle at resten av dagen har jeg nok med å ligge eller sitte på sofaen. Det er også vondt å komme seg ut av senga hver gang jeg feks må på do i løpet av natta, og det å reise seg fra stående til gående er heller ikke så godt. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...