Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sosial angst. Den er ikke ille i det hele tatt, kan fint gå ute i offentligheten, ha korte samtaler osv. Men det er denne naboen. Hun er alltid ute og styrer med noe. Hun skal prate med meg HVER gang hun ser meg. Å prate litt med andre naboer går greit. Men denne nabo dama slutter ikke prate. Har stått og hørt på henne i 1 time før.  Hun har mye på hjertet. Men jeg er 20 år og hun er 40, det er ikke mye felles interesser her :( Jeg vil ikke såre henne. så jeg står der å sier «ja... hehe! Ja, ikke sant. Mhm.» 

Jeg har begynt å måtte se ut av vinduene hver gang jeg skal gå ut døra. Er hun ute, så venter jeg med å gå ut. 

En gang så løp jeg, for hun kom så brått på... hun så jo det. Jeg forstår ikke hvorfor hun tror jeg vil prate :( 

Vet at dette er litt problem, men er det ikke litt rart av henne også?? Og hun er ikke ensom, hun har mann, barn og ofte venner og fester osv. 

jeg blir helt sliten 😕 Føler jeg får mer sosial angst av hu

Anonymkode: c5bf4...ea7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke sosial angst om du ikke finner det hun sier interessant og vil unngå henne. Jeg har ikke sosial angst, men reagerer på samme måte som deg dersom det er noen jeg ikke orker å prate med. 

Anonymkode: 0a152...ec3

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke sosial angst om du ikke finner det hun sier interessant og vil unngå henne. Jeg har ikke sosial angst, men reagerer på samme måte som deg dersom det er noen jeg ikke orker å prate med. 

Anonymkode: 0a152...ec3

Jeg har sosial angst påvist av psykolog, men jeg er kjempe flink på å skjule det! Så jeg klarer hverdagen ganske greit. Men denne naboen, nei huff, det bare går ikke!! :P 

• Liker 2
Skrevet

Det du snakker om her har ingenting med sosial angst å gjøre. Slutt å sykeliggjør normale ting! Hun er innpåsliten og slitsom og du blir lei og er uinteressert. Det er ikke sosial angst. Du bør vokse opp og sett grenser og si at du må gå eller ikke har tid til å prate, som normale folk. 

Ja, jeg har ekte sosial angst. 

Anonymkode: b9a71...18e

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du snakker om her har ingenting med sosial angst å gjøre. Slutt å sykeliggjør normale ting! Hun er innpåsliten og slitsom og du blir lei og er uinteressert. Det er ikke sosial angst. Du bør vokse opp og sett grenser og si at du må gå eller ikke har tid til å prate, som normale folk. 

Ja, jeg har ekte sosial angst. 

Anonymkode: b9a71...18e

Ønsket ikke snakke om jeg har sosial angst eller ikke... hvis det er greit? Beklager hvis jeg på noen måte fornærmet deg. 

jeg har veldig store problemer med å tørre si ifra. Syntes du det er lett...? 

ts

• Liker 5
Skrevet

Enten må du la det fortsette som nå, eller så sier du det til henne i tre to setninger, sier hade
og går videre neste gang...eller så skriver du en liten lapp og legger i postkassa hennes. 
Det som er helt sikkert er at du ikke trives med situasjonen og da må du gjøre noe med det.
Kanskje blir hun snurt, men det får hun heller bli. Hun må også ta hensyn til sine naboers ve og vel. 

Det syns jeg. :dagens-rose: Lykke til, ts. 

Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Enten må du la det fortsette som nå, eller så sier du det til henne i tre to setninger, sier hade
og går videre neste gang...eller så skriver du en liten lapp og legger i postkassa hennes. 
Det som er helt sikkert er at du ikke trives med situasjonen og da må du gjøre noe med det.
Kanskje blir hun snurt, men det får hun heller bli. Hun må også ta hensyn til sine naboers ve og vel. 

Det syns jeg. :dagens-rose: Lykke til, ts. 

Så sant... takk for råd ❤️ Har vært usikker på om jeg skal si ifra, for jeg vil ikke såre henne og jeg syntes slike situasjoner og konfrontasjoner er så ubehagelig. Men ingenting forandrer seg om jeg ikke gjør noe, du har helt rett! 

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg går bak deg og støtter deg uansett hvordan du velger å sette de positive nye grensene i ditt liv.
                            :jepp:  Du skal være snill mot deg først og fremst. Nemlig. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så sant... takk for råd ❤️ Har vært usikker på om jeg skal si ifra, for jeg vil ikke såre henne og jeg syntes slike situasjoner og konfrontasjoner er så ubehagelig. Men ingenting forandrer seg om jeg ikke gjør noe, du har helt rett! 

ts

Du får si at du har det travelt og må komme deg avgårde når hun begynner. Kanskje ikke hver gang men av og til kanskje. Merkelig at noen skal være ute hele dagen hver eneste dag.

Anonymkode: c52b8...473

Skrevet

Når en har sosial angst blir en stresset og vet ikke helt hva en skal si og reagere på andre som snakker hele tiden og det blir slitsomt og kjedelig i lengden.

• Liker 1
Skrevet

Du får si at du har det travelt og må komme deg avgårde når hun begynner. Kanskje ikke hver gang men av og til kanskje. Merkelig at noen skal være ute hele dagen hver eneste dag.

Ja jeg pleier si det, men hun avbryter meg og begynner prate. En gang sa hun også «Har du virkelig ikke tid til å prate med meg?» ganske nedlatende. Jeg klarer ikke være frekk tilbake... Vi begge er uføre, av veldig forskjellige grunner, tror ikke hun vet at jeg er ufør. Hun er MYE i hagen, enten trener hun hundene sine, eller bygger ting i trærne, på vinteren bygger hun snøhuler til barne barna. Hun er ute hele tiden... og døra mi vender rett mot Hagen hennes

ts

• Liker 2
Skrevet

Du kan si "beklager men jeg må løpe. Ha en fin dag!" 

Anonymkode: 0d111...a9c

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg går bak deg og støtter deg uansett hvordan du velger å sette de positive nye grensene i ditt liv.
                            :jepp:  Du skal være snill mot deg først og fremst. Nemlig. 

Takk!! ❤️

Skrevet

Du kan si "beklager men jeg må løpe. Ha en fin dag!" 

Anonymkode: 0d111...a9c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt meg et stort headsett til dette formålet. Jeg har det på med musikk idet jeg går ut av huset, så gir jeg et nikk og et vink om skravlekjerringa er ute og går videre. Det har hjulpet meg ut av slike situasjoner som du beskriver. Slike mennesker er slitsomme, spesielt når man ikke klarer å sette grenser for seg selv med å avslutte dem i skravla. 

Anonymkode: 407c3...6c0

• Liker 21
Skrevet

Jeg har kjøpt meg et stort headsett til dette formålet. Jeg har det på med musikk idet jeg går ut av huset, så gir jeg et nikk og et vink om skravlekjerringa er ute og går videre. Det har hjulpet meg ut av slike situasjoner som du beskriver. Slike mennesker er slitsomme, spesielt når man ikke klarer å sette grenser for seg selv med å avslutte dem i skravla. 

Åh det var smart! Pleier gå med ørepropper, men det er jo ikke så lett å se...

Nå skal jeg på jakt etter det største headsettet jeg finner 😂😍 særlig et som man virkelig hører lyden på utenifra! 

ts

• Liker 11
Skrevet

Lat som telefonen din ringer. Så bare sier du «jeg må nesten ta denne» og så stikker du. Evt «snakker» du i telefonen når du går forbi henne. 

Noen folk snakker så sykt mye! Skjønner deg godt. 

Anonymkode: 975c0...01f

• Liker 9
Skrevet

Skjønner deg så godt ts! 
selv har jeg ikke sosial angst, er bare veldig introvert.

Har en jobb der jeg snakker med folk hele dagen og er naturlig nok ikke klar for en lengre samtale med naboen om PJATT i det  jeg er på vei fra bilen til døra for å lage middag i full fart før barnas aktiviteter. Men naboen står der ALLTID!!!!! 🤯🤯🤯🤯🤯
Og maaaaaaser i vei om sitt. Noen har null sosiale antenner. Lykke til med gigaheadset jeg får vurdere det samme!

Anonymkode: bd679...25c

Skrevet

Gode forslag her og såvidt jeg kan se så er problemet ditt så godt som løst, ts. Heretter går alt som smurt. ;) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh det var smart! Pleier gå med ørepropper, men det er jo ikke så lett å se...

Nå skal jeg på jakt etter det største headsettet jeg finner 😂😍 særlig et som man virkelig hører lyden på utenifra! 

ts

Jeg er glad jeg kom på å gjøre det slik for å si det sånn :ler: Jeg kjøpte disse.  Billige, store og helt ok lyd hvis du ikke er kresen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...